Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche filmpjes › Vliegende Porsche
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 7 maanden geleden door Mart WTL.
-
MakerDiscussie
-
26 juni 2013 om 15:44
Porsche rijders onder ons die de Nürburgring kennen weten dat de ‘Flugplatz’ één van de vele beroemde en beruchte punten op het legendarische doch gevaarlijke circuit is.
Op ondertsaand filmpje vloog een Porsche-bestuurder letterlijk.
Je ziet hem vliegen vanaf 2.00De inzittenden van de wagen met de camera zetten zich onmiddellijk aan de kant en gingen aankomende auto’s teken geven om te vertragen. Uiteindelijk zien we de bestuurder schijnbaar ongedeerd uit het wrak kruipen.
-
MakerDiscussie
-
:coolness:
Die mannen rijden zo’n rondje met hun ogen dicht, als ik 3 bochten achter mekaar kan onthouden dan is het al veel, hahaha. Ook leuk, op de cartbaan tegen de kids, of tegen een vriendinnetje van me van 14 jaar, die al van guppie af rijdt. Die gebruiken de rem niet eens … zij fluitend dus … kom ik bont en blauw uit dat kleine wagentje gekropen.
Ennuh “Daar rijden ook steeds professionele piloten rond.”
Maar niet allemaal dus, ik vond die gele niet zo super professioneel, in ieder geval niet dat rondje! En mocht je daar toevallig rijden, dat ie dus met 100 km per uur verschil achterop knalt bij je, dan is dat tamelijk bizar denk ik zo, als je het al na kunt vertellen. :drink:
Snelheid is een kwestie van gewenning, stuurmanskunst is een kwestie van talent en heel veel oefenen (= rondjes draaien)! :hail:
Bizar, niks bizar aan.
Daar rijden ook steeds professionele piloten rond.
Steek bvb een F1 piloot in een willekeurige gezinswagen.
Denk jij dat die U niet zal komen voorbij rijden in uw Porsche.
Ik weet het gewoon dat het wel zo zal zijn. Ik ken vele piloten via mijn beste kameraad.
Ook F1 piloten, wees gerust dat die mensen op een ander niveau auto rijden.
Hier zullen er zeker ook goede chauffeurs zitten, echter deze weten het meestal niet van zichzelf.
Diegenen die denken dat ze goed kunnen rijden zijn er genoeg en behoren meestal tot de andere groep.Heftig hoor, die gele raakte ook licht de curves denk ik, dat ie toch eerst op de bobbel een beetje werd gelift, vervolgens iets te scherp instuurt, half over de curves, en hatsjiekiedee … maar net zo makkelijk over de kop dus door een beetje zijwaartse G erop en erover…
Zelf heb ik op Zandvoort gereden, Mickey Mouse baantje, maar uh, respect voor die jongens, heb nog een paar rondjes met Tom Coronel meegereden, had geen 3 rondjes moeten duren, had ik er een teiltje bij nodig gehad, die jongens rijden alleen maar dwars, beetje stuffen (met de bmw wel es waar).
Als ik op circuit probeer een strak rondje te rijden, dan weet ik dat ik dat er nog een hoop te leren valt, vooral in de combinaties. Heb mezelf op de openbare weg altijd meer thuis gevoeld. Is toch niet meer normaal daar in Duitsland op dat circuit, denk je dat je lekker aan het sturen bent, komt er ene met 100 km per uur verschil voorbij zetten, hahaha … bizar! :popcorn:
Ben er zelf in het verleden al vele malen gaan rijden en kan zeggen dat je wel een paar rondjes nodig hebt alvorens je het traject wat kent. Zelf nooit zware stukken gehad, enkel eens twee velgen door curbstones mee te pikken (dwars erover dus) 🙁 Verder zeer goed opletten geblazen, je rijdt er topspeed en ze vliegen je er nog voorbij en ja… zelfs motoren vliegen gelijk rond de oren samen met circuit racers, testpiloten, amateurs en zoveel meer. Dus opletten geblazen daar op het circuit !
Tussen durven en kunnen is nog een heel verschil!
Al degene die het decor in gegaan zijn “durfde” ook… 🙄Aan de andere kant, je kan één van de beste zijn, een foutje kan altijd.
Kijk maar naar de recente dood van Allan Simonsen tijdens de 24u Le Mans. 🙁[quote=”Mart” post=135292]Lekker hard rechtuit moet je durven, op hoge snelheid een bochtje draaien moet je kunnen … :bounce:[/quote]
Op de Playstation zeker :happy:
Lekker hard rechtuit moet je durven, op hoge snelheid een bochtje draaien moet je kunnen … :bounce:
[quote=”bladerunner” post=135277]
…Alle gekken van de wereld laten ze er los met een bolide waarvan je nooit gedacht zou hebben dat het bestond. Ze vliegen langs alle kanten rond uw oren. Links, rechts, langs overal steken ze je voorbij en als je niet omgaat maken ze er geen probleem van om even langs uw auto te schuren…
:what: :what:[/quote]+1
Daar ga ik met MIJN auto nooit rijden ! :engeltje:
[quote=”WES-RS” post=135222]En toch wil ik er heen… 🙂
Heb ooit 1 rondje gedaan (niet zelf gereden) en sindsdien laat het me niet meer los. :oops:[/quote]Heb het vorig jaar gedaan en de schrik van mijn leven gepakt, als je denkt dat je met de auto kan rijden wordt je daar wel even deftig op je plaats gezet. Alle gekken van de wereld laten ze er los met een bolide waarvan je nooit gedacht zou hebben dat het bestond. Ze vliegen langs alle kanten rond uw oren. Links, rechts, langs overal steken ze je voorbij en als je niet omgaat maken ze er geen probleem van om even langs uw auto te schuren.
Aan de finish was mijn Hell’s Angels gehalte zo hoog dat ik op zoek ging naar de laatste die mij rakelings over de curbstones voorbij stak om hem zijn stuur in zijn strot te steken. Gelukkig heeft mijn vrouw mij kunnen bedaren of het zag er niet goed uit. :what: :what:awel ja daar verschiet ik ook even van. Het zal je dan maar overkomen, misschien wel eigen schuld dikke bult, maar toch, even stoppen en helpen is toch ne minimum
Vind het toch triest dat er velen gewoon voorbijrijden…. 🙄 in de plaats eens even hulp te gaan bieden of te kijken of de piloot ok is …
De diene zal het mogen uitleggen thuis denk ik :what: :what: :what:
En toch wil ik er heen… 🙂
Heb ooit 1 rondje gedaan (niet zelf gereden) en sindsdien laat het me niet meer los. 😳
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.