Vlotte 968’s

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 Vlotte 968’s

• Maker
    Discussie
  • Ik kan Bjorn wel ergens volgen. Persoonlijk is de 928 het enige Porsche model dat me echt kan bekoren, buiten de 911 uiteraard. De 924 en 944 missen naar mijn gevoel een beetje karakter in hun lijn en dat vond ik altijd jammer. De 968 is voor mij een randgeval. Een kennis van me heeft 5 of 6 Elfjes gehad en een 968. Hij is zeer enthousiast over de Elfjes, maar beweert dat de 968 de beste Porsche is die hij ooit had. Zo zie je maar.
    Wat wel opvalt is dat de mensen die hier wél voor een 928 vallen, steeds kiezen voor het model met de grotere achterlichten. Persoonlijk vind ik net het eerste model van de 928, met de kleinere achterlichten die in de afgeronde kont staan, het mooist . Prachtig gewoon. Moest ik op geen cent hoeven te kijken stond er zeker zo eentje in mijn garage. Weliswaar naast de Elf, want de 911 inruilen voor een 928 gaat me dan weer iets te ver. Dat nooit. 😉

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 45)
    • Onder de 5 sec zonder turbo 🙄
      Verklaar …

Neen , dat is een fotootje van mijn CS.
        En dat is niet de al behaalde top (deze was nog ietsje hoger , maar daar heb ik geen fotootje van) 😉
        Ook de acceleratie tot 100 doet deze in net geen 5 seconden

[quote=”guido”:pk5739t0]Is dit foto’tje met een 968 turbo ???

968 specs :

top speed 250 km/h
          turbo 280 km/h

Mijn 993 C2 6 vitesses vlotjes 280km/h aan 7000 trn 😉 [/quote]

Aan u de eer Koen 😆 😆

[quote=”911-lover”:1a20n92e][quote=”guido”:1a20n92e]
            En bovendien rijden ze verbazend hard. Heb ik persoonlijk waargenomen toen een enthousiaste 968-rijder tijdens de voorbije Herfsrit verbazingwekkend ferm achter mijn “kont” bleef plakken. Ik gaf natuurlijk niet plankgas 😉 [/quote]

Ik was het niet 😉
            En dat verbazend hard valt wel mee hoor 😉 [/quote]

Is dit foto’tje met een 968 turbo ???

968 specs :

top speed 250 km/h
            turbo 280 km/h

Mijn 993 C2 6 vitesses vlotjes 280km/h aan 7000 trn 😉

Tuurlijk was het Rufie 😉

De kans is groot dat het Rufie dan was of reed er nog een andere 968 mee ?

heb het toch nog altijd niet met mijn eigen ogen gezien, maar zal u maar vertrouwen :mrgreen: [size=59:2nx6sdqy]Hint Hint…[/size]

Neen hoor , dan had ik zeker voldoende over om voorbij te gaan 😈 😉 😆

[quote=”911-lover”:1e2tus1v][quote=”guido”:1e2tus1v]
                      En bovendien rijden ze verbazend hard. Heb ik persoonlijk waargenomen toen een enthousiaste 968-rijder tijdens de voorbije Herfsrit verbazingwekkend ferm achter mijn “kont” bleef plakken. Ik gaf natuurlijk niet plankgas 😉 [/quote]

Ik was het niet 😉 [/quote]Tuurlijk niet, anders moest hij wel eventjes aan de kant voor de CS, toch ? 8)

[quote=”guido”:j3d4c8rf]

Ik was het niet 😉
                        En dat verbazend hard valt wel mee hoor 😉

Anoniem

[quote=”guido”:podduuu1][quote=”WalterDC”:podduuu1]

Tenminste nog een verstandig en objectief iemand.

Ja, 911-lover, ze bestaan 😉

Heb zelf nooit met een 968 gereden, zelfs nooit meegereden, vandaar dat het voor me een randgeval is. Ik weet niet echt wat ik van de wagen moet denken, je ziet ze ook niet zo veel, maar vermoed wel dat hij me zou bevallen als ik verder ga op de uitleg die ik van die kennis kreeg (trouwens een man met kennis van zake). Maar ach, het heeft natuurlijk ook allemaal met persoonlijke smaak te maken. En voor mij blijft de “lijn” van de typische Elf wel ongeëvenaard. 8) [/quote]

0-100 km/u van een 968 = 6,1s tot 6,5s (afhankelijk van de bron)
                          er zijn dus inderdaad heel wat 911’ers die dat niet kunnen volgen…
                          (natuurlijk niet de recentere modellen)

[quote=”WalterDC”:2ddig9g9]

Heb zelf nooit met een 968 gereden, zelfs nooit meegereden, vandaar dat het voor me een randgeval is. Ik weet niet echt wat ik van de wagen moet denken, je ziet ze ook niet zo veel, maar vermoed wel dat hij me zou bevallen als ik verder ga op de uitleg die ik van die kennis kreeg (trouwens een man met kennis van zake). Maar ach, het heeft natuurlijk ook allemaal met persoonlijke smaak te maken. En voor mij blijft de “lijn” van de typische Elf wel ongeëvenaard. 8) [/quote]

En bovendien rijden ze verbazend hard. Heb ik persoonlijk waargenomen toen een enthousiaste 968-rijder tijdens de voorbije Herfsrit verbazingwekkend ferm achter mijn “kont” bleef plakken. Ik gaf natuurlijk niet plankgas 😉

[quote=”WalterDC”:2a6u6o1i]En voor mij blijft de “lijn” van de typische Elf wel ongeëvenaard. 8) [/quote]

En ook dat is een verstandige en objectieve uitspraak waar ik volledig achter sta.
                              De 968 is gewoon in alles beter , maar de lijn van de 911 en het motorgeluid/plaats doet ratio vertroebelen in emotie.
                              dat zijn idd DE enige dingen die ik dus mis van de 911

Heb zelf nooit met een 968 gereden, zelfs nooit meegereden, vandaar dat het voor me een randgeval is. Ik weet niet echt wat ik van de wagen moet denken, je ziet ze ook niet zo veel, maar vermoed wel dat hij me zou bevallen als ik verder ga op de uitleg die ik van die kennis kreeg (trouwens een man met kennis van zake). Maar ach, het heeft natuurlijk ook allemaal met persoonlijke smaak te maken. En voor mij blijft de “lijn” van de typische Elf wel ongeëvenaard. 8)

[quote=”WalterDC”:3ocwdje5]Een kennis van me heeft 5 of 6 Elfjes gehad en een 968. Hij is zeer enthousiast over de Elfjes, maar beweert dat de 968 de beste Porsche is die hij ooit had. Zo zie je maar.
                                  [/quote]

[size=59:3ocwdje5]-Koen die ook die ervaring heeft opgedaan-[/size]

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 45)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.