Vocht

  • Maker
    Discussie
  • Hallo forum;
    Als nieuw lid op dit forum is dit dus mijn eerste post/vraag.
    Op men zoektocht naar een geschikte Boxster heb ik tot nu toe een viertal wagens bekeken.
    Wat me direkt opviel is dat drie van die vier wagens een natte achterruit hadden (binnenkant).
    De vierde was een hardtop.
    Is dit normaal bij een cabrio,of is dit op te lossen?
    Mvg.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • WB

      We hebben het al es gehad over deze hardtop in C-look.
      Kdacht zo’n 3 a 4000€ en niet zo simpel te bevestigen…..maar wel n mooi zicht. Heb ik op straat echter nog niet tegen gekomen.

        [quote=”Daggie”:1fk21zzy][quote=”Rodder”:1fk21zzy]Zijn er soms nadelen verbonden aan een hardtop?[/quote]

        Er is 1 heel groot nadeel aan de hardtop voor de Boxster.

        Hij is zo lelijk dat je haar er van uitvalt … (echt waar ..)[/quote]

        Ik heb nu ook al niet zoveel haar meer, maar dat is toch niet uitgevallen van naar de hardtop van een boxster te kijken 😉
        Ik vind een hardtop op een boxster best wel knap !

          Als de hardtop dan zo lelijk is, neem dan een hardtop voor de Boxster in Cayman look. Die zijn er ook, en maken je boxster een stuk mooier.

            [quote=”Rodder”:34cd6fnh]Zijn er soms nadelen verbonden aan een hardtop?[/quote]

            Er is 1 heel groot nadeel aan de hardtop voor de Boxster.

            Hij is zo lelijk dat je haar er van uitvalt … (echt waar ..)

              Bedankt voor deze reakties.
              Ik moet er wel bij vermelden dat de wagens die ik gezien heb dag en nacht buiten staan bij de verkoper.
              In mijn geval zal hij,wanneer ie niet gebruikt word,binnen staan.
              De box is niet verwarmd,maar vriezen doet het hier wel niet.
              Ik zou ook uitkijken naar een hardtop.
              Trouwens,waarom word een hardtop niet door meer Boxster rijders gebruikt?
              Soms worden die zelf los aangeboden.
              Zijn er soms nadelen verbonden aan een hardtop?

                Toch wel vreemd, de mijne (Boxster ’97) heeft er blijkbaar geen last van.
                de binnenkant is altijd droog.
                Mvg

                WB

                  Is inderdaad een minder leuk aspect bij een boxster in de winter en een grote kost om heel het dakmechanisme te vervangen voor een glazen achterruitje. Gelukkig heb ik de achteruitsensoren 😆 en in de winter meestal een kleine opneemdoek in de koffer om de achterruit af en toe droog te maken.
                  Nu, met men targa’s avn ’82 en ’85 was het in de winter veel erger gesteld hoor. Daar vroren de (voor)ruiten soms wel aan de binnenkant aan. Tegen dat je dan weg was waren de ander al thuis….. 😕

                    De Boxsters met glazen ruit (vanaf 2002 dacht ik, MY02 of MY03) is het dak-mechanisme anders, waardoor de kap daar niet meer plooit.

                    Er bestaan aftermarket daken, zodat ge een glazen ruit in een < 2002 Boxster kunt steken. Prijs was rond de 1000 USD. En ik vond ze persoonlijk niet mooi.

                      Gaat die glazen ruit,doordat ze niet plooibaar is,de stoffen kap niet beschadigen wanneer men het dak opent?

                        Hmm, mijne had dat met de originele achteruit … die is gesneuveld (plastic te hard geworden). Nadat ze vervangen was, heb ik dat niet meer gehad. Ik heb ze toen dubbel laten instikken om extra stevig te zijn.

                        Ondanks het feit dat het probleem uiteindelijk opgelost was bij mijn Boxster, zou ik je toch heel sterk aanraden van een glazen ruit te nemen. Da’s nog een hemelsbreed verschil. Voelt veel luxeuzer, degelijker aan.

                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.