Volgende Boxster wordt VW-Porsche ?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Volgende Boxster wordt VW-Porsche ?

• Maker
    Discussie
  • Ik was gisteren wat autoboekjes aan het doorneuzen toen ik op iets strafs stootte .

Ik citeer :

” De volgende Boxster , die Porsche wellicht in de loop van 2012 lanceert , krijgt een instapmodel met VW motor . Het wordt de 2.0 TFSI uit de Golf GTI .
    Dus voor het eerst een lijnmotor in plaats van een boxer in de Boxster”

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Dan zullen ze de naam ook wel aanpassen zeker? Wat is “in lijn” in het duits?

[quote=”911-lover”:352b7bde]Ik was gisteren wat autoboekjes aan het doorneuzen toen ik op iets strafs stootte .

Ik citeer :

” De volgende Boxster , die Porsche wellicht in de loop van 2012 lanceert , krijgt een instapmodel met VW motor . Het wordt de 2.0 TFSI uit de Golf GTI .
        Dus voor het eerst een lijnmotor in plaats van een boxer in de Boxster”[/quote]

Inderdaad, dat nieuws is al wel even bekend.
        Lees er HIER bij onze noorderburen meer over.
        2.0 TFSI, waarschijnlijk tegen dan wel, de turbo versie van het topmodel uit de audi TT die momenteel goed is voor 272pk en een monsterkoppel van 350NM.
        Maar tegen 2012 al wel de kaap van 300 PK overschrijdt en …..400NM.
        Daar zal je met de 6 cilinder 2.9 instap van vandaag niets tegen kunnen beginnen 😯
        Te bedenken dat je daar voor 366€ wegentax per jaar mee rondrijd.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.