Volkswagen SP2 (voorloper van de 924?)

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s Volkswagen SP2 (voorloper van de 924?)

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren foto’s doorgestuurd gekregen van een gemeentegenoot.
    Was tot vorig jaar in het bezit van een VW SP2. Gefabriceerd in Brazilië, zelf geïmporteerd naar België en vorig jaar verkocht aan een australiër.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
    • Idd, heb nu een 944 uit 87’

        Chassis is van een Vw 1600 idd maar de Braziliaanse versie, die zijn hoekiger dan de Europese, en dus aan bodemplaten geraak je ook enkel in brasiliie.

          Aha!:up:

            [quote=”Yellow Submarine” post=280991][quote=”Robin 944″ post=280983]Idd prioriteiten moeten stellen, alsook maar 1stalplaats voor een oldtimer ;)[/quote]

            Dus je hebt nog een 944?[/quote]
            Robin heeft inderdaad nog een 944, maar de mijne (body) is vertrokken met de noorderzon.
            Onderdelen gaan vlot weg op 2dehands

              Dus het chassis is blijkbaar van de VW1600, die ken ik nog van ziens op straat in mijn jonge tijd. :up:

                [quote=”Robin 944″ post=280983]Idd prioriteiten moeten stellen, alsook maar 1stalplaats voor een oldtimer ;)[/quote]

                Dus je hebt nog een 944?

                        Idd prioriteiten moeten stellen, alsook maar 1stalplaats voor een oldtimer 😉

                          Hendeltjes zijn waarschijnlijk voor verwarming

                            Amai wat een coole VW !
                            Ik had er nog nooit van gehoord !

                              Bij mijn weten waren de 2 hendeltjes links en rechts van de handrem inderdaad om de warme en koude luchtstroom te regelen, komende van de achterliggende motor.

                              Volkswagen produceerde het type 1 vanaf 1938, later gekend als de VW Kever.
                              Type 2 was het VW busje (vanaf 1967)
                              Type 3 was de VW 1500/1600 (van 1960 tot 1973). verkrijgbaar in sedan, fastback en variant.
                              Type 4 was de VW 411/412 (1968 tot 1974).

                              Tot type 4 waren alle Volkswagens flat-4 luchtgekoelde motoren. Gezien de Braziliaanse markt afgesloten was voor auto-import, werd de sportieve VW SP2 daar ontwikkeld op basis van de VW Type 3 en 4.

                              In 1970 kwam de eerste 4-in-lijn watergekoelde motor op de markt, gebruikt in de voorwiel aangedreven VW-K70. Ontwikkeld door NSU.
                              De Scirocco 1 en Golf 1 kwamen op de markt in 1974 of 75.

                              Er werd ook nog een VW-SP3 ontwikkeld, een voorwielaangedreven auto met een 4-in-lijn watergekoelde motor, eveneens voor de Braziliaanse markt.

                                Wellicht de verwarming?

                                  @The Fab ok ik snap het, prioriteiten stellen noemen we dat dan maar 🙂 … voor een 944 zou ik die SP2 toch niet weg doen


                                  @Mart
                                  ik denk zoals in een oude P om de verwarming te regelen

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.