Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche algemene Foto’s › Volkswagen SP2 (voorloper van de 924?)
- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 7 maanden geleden door Robin.
-
Gisteren foto’s doorgestuurd gekregen van een gemeentegenoot.
Was tot vorig jaar in het bezit van een VW SP2. Gefabriceerd in Brazilië, zelf geïmporteerd naar België en vorig jaar verkocht aan een australiër.Lekker ding ! Heb je ook foto’s gekregen van motor, interieur, kofferruimte, … ?
Wat meer info over de wagen, is gelimiteerd met iets meer dan 10000stuks enkel voor brasiliaanse markt, dit omdat het geen concurrentie mocht zijn voor Porsche die in andere landen hun wagens verkocht.
Heeft een 1700cc met dubbel carbu, boxer motor, 2zitter. Er zijn helaas al veel van’ deze gesneuveld
En nu zijn er nog een goeie 2000 bekend. Deze zijn gelimiteerde nummer staat vooraan in de koffer ruimte dacht rond de 2000 deze, iets apart buiten zen originele chassisnummer.Fantastisch, nooit van gehoord! Stilistisch inderdaad wel een voorloper van de 924 maar mechanisch natuurlijk een echte klassieke VW zo op het eerste zicht?
Prachtig kleurtje ook! :up:
: Dat je zoiets mooie weg doet 😯 😯
Waarvoor heeft deze dan plaats moeten ruime?Apal Coupe / 356 Abarth heeft er ook wat van weg, zeker technisch
[quote=”Mikey” post=280959]: Dat je zoiets mooie weg doet 😯 😯
Waarvoor heeft deze dan plaats moeten ruime?[/quote]
Robin is nog relatief jong, Huis gekocht, kindjes …
Stond natuurlijk meer stil dan dat hij er mee op de baan was, +/- 500km/jaar.
Heeft van de verkoopprijs een nieuwe wagen kunnen kopen en daarbij nog een 944.Heel leuk, weet je ook waar die 2 handeltjes naast de handrem voor dienen?
@The Fab ok ik snap het, prioriteiten stellen noemen we dat dan maar 🙂 … voor een 944 zou ik die SP2 toch niet weg doen
@Mart ik denk zoals in een oude P om de verwarming te regelenBij mijn weten waren de 2 hendeltjes links en rechts van de handrem inderdaad om de warme en koude luchtstroom te regelen, komende van de achterliggende motor.
Volkswagen produceerde het type 1 vanaf 1938, later gekend als de VW Kever.
Type 2 was het VW busje (vanaf 1967)
Type 3 was de VW 1500/1600 (van 1960 tot 1973). verkrijgbaar in sedan, fastback en variant.
Type 4 was de VW 411/412 (1968 tot 1974).Tot type 4 waren alle Volkswagens flat-4 luchtgekoelde motoren. Gezien de Braziliaanse markt afgesloten was voor auto-import, werd de sportieve VW SP2 daar ontwikkeld op basis van de VW Type 3 en 4.
In 1970 kwam de eerste 4-in-lijn watergekoelde motor op de markt, gebruikt in de voorwiel aangedreven VW-K70. Ontwikkeld door NSU.
De Scirocco 1 en Golf 1 kwamen op de markt in 1974 of 75.Er werd ook nog een VW-SP3 ontwikkeld, een voorwielaangedreven auto met een 4-in-lijn watergekoelde motor, eveneens voor de Braziliaanse markt.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.