Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Volledig onder water
- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 2 maanden geleden door eQuanD.
-
Gisteren met de storm enorm veel water in korte tijd binnen gekregen. Gevolg garage ( kelder) volledig onder water en auto’s aan het zwemmen. De één juist een jaar oud en de andere m’n P. Allebij full omnium en vandaag al opgehaald. Wat beslis ik nu het best voor de oldtimer?
Wat een pech… Als ik het goed heb hebben we hier enkele jaren geleden nog iemand gehad met dezelfde ramp.
Indien het geld van de verzekering het toelaat, zou ik overwegen deze herop te bouwen.
Waarde van goed, heropgebouwde exemplaren (& goed gedocumenteerd) is top.Pff dit wil je niet meemaken of lezen 🙁
Probleem zit inderdaad in de waarde die de verzekering uitbetaalt. Ze weten dat ze veel geld krijgen voor “het wrak” en handelen daar naar.
De auto terug rijdend krijgen lukt wel maar de problemen duiken later op met corrosie in de kabelboom, slechte contacten met de massa…
De herstellingswerken goed uitvoeren kost meer dan de verzekerde waarde min de restwaarde van “het wrak”.
Dus veel hangt af van de emotionele waarde die de auto voor jou heeft.jeezus maak dat mee, courage man, dit wil je echt niet meemaken, heb hier ook wel wat schrik voor bij ieder onweer want de garage ligt ook veel lager dan de woning…
Persoonlijk zou ik de auto niet meer willen als me dit zou voorkomen, zoals DP schrijft, achteraf misérie met slechte contacten en aarding, ik zou het niet doen dus…:?Een wagen met waterschade moet totaal vernieuwd worden. Het is pas achteraf dat de problemen komen zoals hier reeds gezegd. Ook voor de herverkoopwaarde is dit niet goed. Ik zou er afscheid van nemen.
Droevig!
Hopelijk is er ergens een goede draai aan te geven, misschien met een donor exemplaar, ik zeg maar wat.
Carboman heeft dit een paar jaar terug voor gehad.
Voor het oudje zou ik toch informeren wat ze willen betalen om ‘m te behouden.
Zal veel werk worden, en zoals Deepee al aangaf, massa problemen, kabelboom, alle electronica…
Nu heel veel electronica zit daar niet in he maar in originele onderdelen verdomds duur alemaal.
Erger is het water dat in uw motor is gelopen, wordt een volledige demontage.Droevige situatie maar ik hoop dat het goed afloopt, succes.
Yes, It was me: Porsche Macan GTS blup, BMW X1 blup, Boxster Spyder blup…
Macan is hersteld geweest, X1 total loss en nieuwe gekocht, Spyder had ik keuze tussen herstelling of total loss. Heb na veel wikken en wegen toch gekozen voor het geld van de verzekering en daarna de LM gekocht. Heb met veel mensen binnen en buiten het Porsche-milieu gepraat en herstelling na onder water te staan geeft ALTIJD problemen, is het niet bij de herstelling dan is het jaren erna, ongeacht hoe goed de herstelling is gebeurd. Inderdaad: corrosie in contacten, kan na jaren nog elektronische problemen opleveren. Heb met schade-experts gepraat die referenties zijn in hun vak en allen van dezelfde mening: krijg je niet meer goed tenzij je hem volledig van nul terug opbouwd, met alle elektrische dingen en kabelbomen nieuw…succes en sterkte, weet goed hoe dat voelt 🙁
Je mag mij altijd een PM sturen, bij mij was de schade aan huis, auto’s en privé collectie gigantisch maar het is correct afgehandeld door de verzekeringen en experts…
Is het wel de omnium die moet aangesproken worden, of de verzekering van je huis?
Ik denk het laatste want hij stond niet op de openbare weg?Zit je huis en je auto bij dezelfde verzekeraar?
Ik had andere verzekeringsmaatschappijen voor de 3 auto’s en dan nog eens de brandverzekering van het huis. Alles van auto’s is door de omnium geregeld van desbetreffende auto en alle schade aan het huis, via de brandverzekering. Ingeval van geen omnium op de wagens zou alles via de brandverzekering zijn gegaan, heeft iets met prioriteit te maken binnen verzekeringen. Ik ben een leek op dat gebied maar het is uiteindelijk toch correct geregeld geweest. Hopelijk komt het hier ook goed…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.