Volledig onder water

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Volledig onder water

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren met de storm enorm veel water in korte tijd binnen gekregen. Gevolg garage ( kelder) volledig onder water en auto’s aan het zwemmen. De één juist een jaar oud en de andere m’n P. Allebij full omnium en vandaag al opgehaald. Wat beslis ik nu het best voor de oldtimer?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
    • Inderdaad, kan ik begrijpen.

      Maar, zoals iedereen weet kan roestvorming oppervlakkig hersteld worden of ingrijpend. In beide gevallen kan de verkoper claimen dat de roestvorming ‘behandeld’ is geweest. Bij oppervlakkige behandeling komt de roest na de garantieperiode reeds terug. Bij ingrijpende behandeling mogelijks definitief opgelost.
      Ik zou in ieder geval ‘achterdochtig’ zijn als ik niet te weten kan komen hoe alles is aangepakt geweest. De keuze ligt bij de verkoper.

      123

        [quote=”eQuanD” post=282708]Nog een reactie op wat Vandamme schreef.

        Zou het niet kunnen dat RCS automobile bewust de (eventuele) roestplekken nog niet heeft behandeld, wetende dat roest op deze plaats één van de zwakke punten is van een 964. Een geïnformeerde kandidaat koper (en kenner in dit geval) die op zoek gaat naar een 964 zal zéker aandacht besteden aan de zwakke punten. Op die manier kan de kandidaat koper de werkelijke toestand van de wagen aanschouwen. Bij een eventuele aankoop kan er besproken worden hoe een en ander wordt opgelost. Soms is het vertrouwen groter als men de werkelijke staat van de wagen durft te laten zien, eerder dan op voorhand alles in orde te brengen.[/quote]

        kweenie, ik vind dat een bedrijf dat zich zelf zo presenteert
        dat niet zou mogen doen.. Dan restoreer je gewoon de auto met al je vakmanschap

        en documenteer je die herstelling/restoratie om als meerwaarde te gebruiken in de verkoop.
        maar goed, das mijn mening en het mag duidelijk zijn : ik ben geen auto handelaar en zal dat ook nooit worden.

          Mooie wagen Jacques911 jammer dat hij niet manueel is

            Als je geïnteresseerd bent in een 911 rode Targa 1987 (G50), 2 eigenaars. Zelf gaan halen in US (bij dokter die hem als enige eigenaar had vanaf nieuw 30j) met onderhoudshistorie. Wagen heeft géén roest (Atlanta). 99.000 originele miles

            Te koop wegens aankoop 964 C2.

              [quote=”jacques911″ post=282716]Blauwe coupe Wagen van 1990 met 130 dkm komt uit Japan en is hier in Belgie een kleine 9 jaar .Is reeds gewoon ingeschreven geweest en bij mij als oldtimer ,rijd super goed met werkende airco.Klein kleurenverschil in passagiers deur origineel op spiegels ,velgen en spoiler na.Fotokes op mijn album.Mvg Jacques[/quote]

                Blauwe coupe Wagen van 1990 met 130 dkm komt uit Japan en is hier in Belgie een kleine 9 jaar .Is reeds gewoon ingeschreven geweest en bij mij als oldtimer ,rijd super goed met werkende airco.
                Klein kleurenverschil in passagiers deur origineel op spiegels ,velgen en spoiler na.
                Fotokes op mijn album.
                Mvg Jacques

                  [quote=”jacques911″ post=282705]Mijn 964 mag je ook nog hebben voor 45 duizend voordat ik hem begin om te bouwen[/quote] heb je daar wat foto’s van en wat meer info

                    Ja eQuanD zo heb ik het ook begrepen. Die garage doe echt wel hun best. Je mag steeds rondlopen waar je wilt en alles vragen. Mijn vraag was gewoon als je daar al blaasjes ziet of het elders ook is. Maar Ollie heeft daar al nu op geantwoord, waarvoor dank.

                      Nog een reactie op wat Vandamme schreef.

                      Zou het niet kunnen dat RCS automobile bewust de (eventuele) roestplekken nog niet heeft behandeld, wetende dat roest op deze plaats één van de zwakke punten is van een 964. Een geïnformeerde kandidaat koper (en kenner in dit geval) die op zoek gaat naar een 964 zal zéker aandacht besteden aan de zwakke punten. Op die manier kan de kandidaat koper de werkelijke toestand van de wagen aanschouwen. Bij een eventuele aankoop kan er besproken worden hoe een en ander wordt opgelost. Soms is het vertrouwen groter als men de werkelijke staat van de wagen durft te laten zien, eerder dan op voorhand alles in orde te brengen.

                        Als er effectief al wat blaasjes te zien zijn, mag je er zeker van zijn dat dit slechts het topje van de ijsberg is.

                        Dont ask me how I know…

                        Enkele jaren geleden bij mijn 964 de Voorschermen en ruit gedemonteerd, en wat je dan tegenkomt is een stuk erger dan de oppervlakkige blaasjes die je uiterlijk ziet.

                          Mijn 964 mag je ook nog hebben voor 45 duizend voordat ik hem begin om te bouwen

                            Ik heb ook nog wat te koop staan :mrgreen: maar in de garage (autosdekens) had ze ook nog een paar leuke 911jes staan

                            XXX

                              Ik wet niet wat je juist zoekt, maar mijn 11je van 1984 staat te koop.
                              https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-targa-benzine-zilver-ed6da9aa-4104-1724-e053-0100007f021e?cldtidx=5&cldtsrc=listPage

                              Prijs is nog te bespreken, lichtjes :engeltje:

                              123

                                moeilijk te zeggen.. vermoedelijk oppervlakkig .. maar kun je onmogelijk zomaar zeker van zijn.
                                het is een handelaar. ziet er eerder high end handelaar uit.

                                laat die de herstelling doen (en garanderen)

                                Van hun website
                                “RSC Automobile is het Belgische atelier waar klassiekers de aandacht krijgen die ze verdienen. Wij streven naar een professionele omkadering met internationale allures en specialiseren ons in het onderhoud, de restauratie en de aan- en verkoop van oldtimers.

                                Een gepassioneerd team van mechaniekers, carrossiers en techniekers combineert klassieke ambacht en moderne technologie om tot het beoogde eindresultaat te komen. Alles wordt in eigen atelier uitgevoerd met bijzondere aandacht voor betrouwbaarheid en esthetiek.”

                                Dan vind ik het eigenlijk triestig dat ze het niet eerst hebben aangepakt alvorens de auto te koop aan te bieden.
                                Als je zoeen statements op je website zet… zou je dat toch verwachten????

                                  Ja moeilijk te zien Stijn op foto maar ik heb de auto al gaan bekijken en er zijn wat blaasjes en vroeg me af of dit betekend of hij niet vanbinnen uit gaat roesten ? Het zit niet in de hoeken maar een 15 tal cm naar het midden toe.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.