Volledig oppoetsen van de Boxster na aankoop

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Volledig oppoetsen van de Boxster na aankoop

  • Maker
    Discussie
  • Na het aankopen van de Boxstor thuis effen alles eruit gegooid en beginnen poetsn, het was nodig na een lange tijd in een hangar stil gestaan te hebben.
    Hier alvast al wat fototjes.Album van het poetsen

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • [quote=”OlivierVl post=291381 userid=12918″]Normaalgezien moet je bij het hervullen van de koelvloeistof van een 996/986 en denk dat het ook voor 997 en 987 opgaat met de dop open vullen terwijl de motor draait. Vanaf een gegeven moment gaat de thermostaat open richting de radiatoren vooraan en dan blijven vullen tot je tussen min en max zit. Vervolgens dop erop (wel goed erop doen).

      Ja dat hebben ze zo gedaan is in de garage gebeurd welliswaar van peugeot omdat dit de dichste garage was , en blijft dus nu wel op het niveau staan maar onder het minimum, als ik het terug bijvul met draaiende motor dan daalt het weer naar dit niveau.

       [/quote]

        de snelheid waarmee het waarschuwingslampje pinkt geeft aan wat er scheelt:

        1) knippert snel = temperatuursensor van de koelvloeistof defect
        2) blijft branden = koelvloeistof te heet
        3) knippert traag =
        ofwel te weinig koelmiddel
        ofwel werkt de ventilator van het motorcompartiment niet meer en loopt daar de te temperatuur te hoog op
        ofwel je koelvloeistof circuit niet of onvoldoende ontlucht.

        je meldt dat de waterpomp vervangen is dus ik gok op mogelijkheid 3.1 of 3.3
        het is echt belangrijk dat het koelcircuit goed ontlucht wordt door iemand die wat van Porsches kent. vaak gebeurt dit onder vacuüm maar op de traditionele manier lukt ook met een 986. op plaatsen waar luchtbellen blijven zitten loopt de temperatuur te hoog op > motorschade !!

        check eerst of het niveau in je expansietankje tss min en max staat. voor het ontluchten kan je gebruik maken van deze uitleg , alleen zit bij een 986 het ventiel om te ontluchten onder een zwart deksel naast de vuldop voor olie en koelwater.

          Normaalgezien moet je bij het hervullen van de koelvloeistof van een 996/986 en denk dat het ook voor 997 en 987 opgaat met de dop open vullen terwijl de motor draait. Vanaf een gegeven moment gaat de thermostaat open richting de radiatoren vooraan en dan blijven vullen tot je tussen min en max zit. Vervolgens dop erop (wel goed erop doen).

            Ja klopt heb ondertussen de riem waterpomp en thermostaat vernieuwd . Na mijn 2de ritje waterverlies en lampje van nieveau watertank begon te branden , bijgevuld maar na een 30 km rijden wast weer van dat.
            Waarschijnliojk door het stilstaan waterpomp kapot gegaan en dan meteen alles vernieuwd .
            Heb nog altijd dat hetr koelwaterniveau onder  het minimum komt te staan , geen lekken meer te zien , zou dit aan het deksel kunnen liggen op de waterreservoir, als ik kijk staat er het nr 00 nog op , denk van deze even te vernieuwen.

              goed opgemerkt Olivier
               

                Eervol jobke, eigenlijk hetgene je standaard moet doen met een wagen die je koopt, zeker als die lang heeft stil gestaan.
                Zou wel een nieuwe multiriem leggen (alsook evt enkele meelooprollen vernieuwen), zie daar redelijk wat scheurtjes.

                 

                  Goed bezig

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.