Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966

  • Maker
    Discussie
  • Ik maak van deze topic meteen gebruik om me eens voor te stellen 🙂

    Ik ben Ruben, een 21 jarige student die z’n vrije momenten weet te vullen met het restaureren van klassieke Porsches. Inmiddels ben ik bezig aan m’n 2e totaalproject namelijk een 911s van 1966. Eveneens nog enkele ‘kleinere’ projecten afgerond. M’n voorkeur gaat uit naar oldtimers (al dan niet van het merk Porsche). De oldies hebben je gewoon véél meer te bieden dan een recentere wagen! De puurste vorm is m’n ding! 😮

    Hierbij enkele foto’s van één van m’n projecten:

    17Okt. 2007 – 17Jun 2010

    Attachments:
    • Voor_na1.jpg
    • voor_na2___kopie.jpg
    • Voor_na3___kopie.jpg
    • Voor_na4___kopie.jpg
    • P1020162___kopie.JPG
    • 1kopie.jpg
15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 472)
    • Inmiddels al vele Porsche mogen aanschouwen, slecht weinig met mooie passingen…
      Het heeft behoorlijk wat tijd in beslag genomen, maar hier doe je het dan uiteindelijk voor!

      P1100809.JPG

      P1100823.JPG

      P1100828.JPG

        Bijkomend gegeven is dat je misschien je hobby kwijt bent. Ik kon dat niet geloven maar toen ik beroepsmuzikant werd had ik na een jaartje toch wel het gevoel dat ik mijn hobby kwijt was. Na wat dingen geprobeerd te hebben is dat duiken geworden (vandaar de nick) en daar is dan nog het sleutelen en rijden met nice toys bijgekomen 😀

          Ik kom toch naar jullie ze Wim… ‘t zal alleen effe duren voor ik de centjes heb om hem te (her)doen. Maar ik heb geen haast. En nu hij zo lekker remt zeker niet, wat een gi-gan-tisch verschil.

          Nog nen dikke merci!

          Wim

            [quote=”porsche” post=128632]Ruben, waarom heb jij daar je beroep nog niet van gemaakt ?
            Succes verzekerd als je op deze manier werkt.[/quote]

            Dat dacht dus onze Timo ook, maar succes verzekerd valt zwaar tegen hoor.
            het is dat ik mijn sporen al ruim 30 jaar in de oldtimer wereld had, maar anders was het nu al klaar geweest.
            Hij is nu sinds 1 april 5 jaar zelfstandig, maar kan je erbij vertellen dat hij er nog niet van zou kunnen leven met een gezin en zelfstandig wonen.
            Kosten om alles aan te schaffen zijn zeer duur, vooral als je een spuitcabine wilt om zo alles in eigen beheer te kunnen doen.
            En van de offertes die eruit gaan mag je blij zijn dat er iemand nog eens terug reageert, en in je handen klappen en de fles opentrekken als je er eens ééntje binnen haalt.
            Want als het ergens een paar honderd euro scheelt van prijs maakt het ineens niet meer uit welk werk je levert, al is het top werk, maar wij grijpen dan naast de opdracht.
            Blijkt geld voornamer te zijn als degelijk werk.

            Dus ik kan Ruben zijn gedachten zeer goed volgen, want dan is het ineens belangrijk wat in de portemonnee blijft zitten en deze manier van werken is dan ineens minder belangrijk.

              Ruben, de stap naar zelfstandigheid vraagt de dag van vandaag natuurlijk een portie lef en centjes van de bank want de investeringen zijn natuurlijk hoog voor de sector waarin je interesse zit.

              Het is een gezonde ingesteldheid met je huidige basis eerst enkele jaartjes bijkomende ervaring op te doen bij een restauratie bedrijf. Het geeft je de mogelijkheid de kat uit de boom te kijken en alsnog te beslissen wat je gaat doen.

                De kosten om te beginnen zijn inderdaad hoog.
                Markt voor de betere restauratie zal er altijd zijn. Er zullen
                steeds mensen zijn die dit willen en kunnen betalen.

                  [quote=”porsche” post=128632]Ruben, waarom heb jij daar je beroep nog niet van gemaakt ?
                  Succes verzekerd als je op deze manier werkt.[/quote]

                  Iets in mij zegt dat het commercialiseren van ditalles niet rendabel is.
                  De investeringen zijn uitermate hoog (Vervuilende industrie = Stukje KMO-grond, staalbouw, aankoop gereedschappen,…) & de risico’s zijn eveneens niet te onderschatten.
                  Deze manier van werken is vervolgens ook niet goedkoop te noemen. De doelgroep die je bijgevolg aantrekt is eerder beperkt te noemen.
                  Over enkele weken ben ikzelf afgestudeerd (houtsector)& richt ik mij op de arbeidsmarkt. Een mooie situatie zou zijn dat ik in dienst kan treden bij een restauratiebedrijfje & hier de nodige ervaring kan opdoen. Voorlopig is dit restauratieproject de beste leerschool!

                    Ruben, waarom heb jij daar je beroep nog niet van gemaakt ?
                    Succes verzekerd als je op deze manier werkt.

                      sjieke dinges

                        Ontzettend veel respect voor al je werk! :applaus:

                          * Handremkabels aangesloten & afgesteld
                          * Pedalenset gereviseerd & geïnstalleerd
                          * Hoofdremcilinder geplaatst
                          * …

                          &

                          De dame staat na enkele jaren wederom op eigen beentjes!

                          P1100736.JPG

                          P1100776.JPG

                            foto’s zijn leuk om te zie
                            keep up the good work

                            strafy

                              Daarnet de 4.5*15J Fuchsen gaan ophalen.
                              De velgjes heb ik de afgelopen weken gezandstaald & opgeschuurd tot P500 (droog). De afgelopen dagen werden ze geanodiseerd. Over die laatste stap ben ik niet helemaal tevreden.
                              Het gewenste resultaat is namelijk niet gehaald (matter). Indien iemand enig idee hoe wat hiervan de oorzaak is, verneem ik het graag. Oplossing is mogelijk te vinden in het geheel lakken (aluminium kleur) van de velg, hoewel ik het liever anders zou zijn… Tips zijn welkom!

                              1_2013-04-15.JPG

                              3_2013-04-15.JPG

                              4_2013-04-15.JPG

                              5_2013-04-15.JPG

                              6_2013-04-15.JPG

                                Carburatoren gereviseerd & gemonteerd! 🙂

                                1_2013-04-14.JPG

                                2_2013-04-14.JPG

                                3_2013-04-14.JPG

                                  Waw superknap wit is wit maar toch straalt het iets bijzonder uit hé (bij een Porsche toch ), go on !!! :applaus:

                                15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 472)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.