Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966

  • Maker
    Discussie
  • Ik maak van deze topic meteen gebruik om me eens voor te stellen 🙂

    Ik ben Ruben, een 21 jarige student die z’n vrije momenten weet te vullen met het restaureren van klassieke Porsches. Inmiddels ben ik bezig aan m’n 2e totaalproject namelijk een 911s van 1966. Eveneens nog enkele ‘kleinere’ projecten afgerond. M’n voorkeur gaat uit naar oldtimers (al dan niet van het merk Porsche). De oldies hebben je gewoon véél meer te bieden dan een recentere wagen! De puurste vorm is m’n ding! 😮

    Hierbij enkele foto’s van één van m’n projecten:

    17Okt. 2007 – 17Jun 2010

    Attachments:
    • Voor_na1.jpg
    • voor_na2___kopie.jpg
    • Voor_na3___kopie.jpg
    • Voor_na4___kopie.jpg
    • P1020162___kopie.JPG
    • 1kopie.jpg
15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 472)
  • Wim

      Ivoor wit in moderne RAL = 9001

        Hey Ruben,

        De kleur 6604 is toch nog perfect te maken.
        Bij Glasurit is deze verkrijgbaar in zelfglanzend -22, in synthetische -55 of water gedragen -90.

          2 jaar na aankoop van het 911S project durf ik stilaan aan het lakken van de carrosserie te denken. De originele kleur is 6604, wat neerkomt op Ivoor wit.
          Nu wens ik deze kleur zo dicht als mogelijk te benaderen, maar evident is dit echter niet.
          Met de kleurencode ben ik de dag vandaag niet veel, dus dien ik andere wegen in te slaan…

          Welke moderne/RAL-kleur benadert Ivoor wit??

          l251biancospino5ca.jpg

          Te wit:
          912voor.jpg

          Perfect:
          P912-06.jpg

          Alle tips zijn welkom!

            doe zo verder :first:

              :applaus:

                De afgelopen dagen de carrosserie strak gezet & het dashboard wederom gemonteerd…
                Weer een stapje dichter bij het eindresultaat! 🙂

                399213_4184036916188_1511175507_n.jpg

                548659_4184037236196_297953345_n.jpg

                  Thanks for the info!

                    mooi om te zien

                      [quote=”porschky” post=113225]Wat mag men daarvoor rekenen als budget als men dit geheel laat uitbesteden?[/quote]

                      Moeilijke vraag!
                      Ik heb het geluk dat ik alles zelf kan doen en enkel het metalliseren & het poederlakken heb moet uitbesteden. Zandstralen & andere voorbereidingen tref ik namelijk zelf… Hierdoor kan ik de kosten (van het gehele project) ENORM drukken!

                      Om eerlijk te zijn zit geen enkel bedrijf te wachten op een klus als deze! De meeste bedrijven richten zich op massaproductie & objecten als deze verstoren net deze productie. Ovens die te klein zijn (bakken poederlak), carrosserie moeilijk te hanteren,…
                      Na lang zoeken & ‘aandringen’ iemand gevonden, maar ga er vanuit dat het ‘eenmalig’ was.

                      Concreet: +/- 250euro/h voor het metalliseren + kosten voor het poederlakken…

                      Om eerlijk te zijn heb ik (bij een ander bedrijf) een regeling kunnen treffen: 250euro alles in!! Ga er echter vanuit dat +/- 800euro realistischer is!
                      Desondanks elke euro waard!! Roest NOOIT nog! 🙂

                        Ruben (en ook iedereen wat dat betreft),voor al diegenen die er aan denken ooit iets dergelijke te (laten) doen (waaronder ik mezelf reken!) is het misschien toch steeds handig als we een richtprijs geven van de zaken die we tonen. Dit helpt iedereen om een zo realistisch mogelijke inschatting te leren krijgen in welke budgetten men moet voorzien om iets goed te laten doen…
                        Dus je voelt mijn vraag al komen: de stappen die je hier getoond hebt, wat mag men daarvoor rekenen als budget als men dit geheel laat uitbesteden?

                          Eens leuk om zien!

                            Gaaf :applaus:

                              [quote=”Mikey” post=112415]Ik heb u gisteren zien rijden om 8u45 ter hoogte van Begijnendijk. :music:[/quote]

                              Klopt!! 😀

                                Ik heb u gisteren zien rijden om 8u45 ter hoogte van Begijnendijk. :music:

                                  [quote=”Ghost” post=112376]Mooi.
                                  Gaat de lak daar later makkelijk op hechten?
                                  Hoe werk je nu verder, opnieuw blank schuren of een speciale tussen laag?
                                  [/quote]

                                  Bedoeling is om nu de fouten weg te werken in de poederlak. Bv. op de flanken (buitenkant) zal het meeste van de lak er wel weer afgaan, maar met poederlakken komt je poeder werkelijk overal te recht (elektrostatisch). Bedoeling was om de meest onbereikbare plaatsen toch al te voorzien van een goede roestbescherming.Dat hierbij ook lak terecht is gekomen op de buitenkanten van de flankjes is niet zo erg…

                                  Volgende stap: Dashboard weer inbouwen! 🙂

                                15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 472)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.