Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966

  • Maker
    Discussie
  • Ik maak van deze topic meteen gebruik om me eens voor te stellen 🙂

    Ik ben Ruben, een 21 jarige student die z’n vrije momenten weet te vullen met het restaureren van klassieke Porsches. Inmiddels ben ik bezig aan m’n 2e totaalproject namelijk een 911s van 1966. Eveneens nog enkele ‘kleinere’ projecten afgerond. M’n voorkeur gaat uit naar oldtimers (al dan niet van het merk Porsche). De oldies hebben je gewoon véél meer te bieden dan een recentere wagen! De puurste vorm is m’n ding! 😮

    Hierbij enkele foto’s van één van m’n projecten:

    17Okt. 2007 – 17Jun 2010

    Attachments:
    • Voor_na1.jpg
    • voor_na2___kopie.jpg
    • Voor_na3___kopie.jpg
    • Voor_na4___kopie.jpg
    • P1020162___kopie.JPG
    • 1kopie.jpg
15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 472)
    • Exact 5 jaar na aankoop, is vandaag het einde van een PRACHTIG hoofdstuk in zicht!!!
      Mijn trots zal binnen enkele weken te bewonderen zijn op de nederlandse wegen (Tilburg)!
      Verrassend hoe snel de verkoop ging!

      Wat zal ik dit exemplaar missen!!! 🙁 🙁

      PS: Dit weekend nog te bewonderen op Dreamcar International Salon te Nekkerhallen Mechelen!

      P1100182.JPG

        niks anders dan bewondering!!

        Wim

          Wij laten ze een KTL behandeling geven, kruipt over tussen en is zeer goed roestwerend en keiharde laag.
          Kijk maar eens op onze site, daar is de groene Porsche en de rode in het bad geweest.

          Schrik niet van de kosten, want die bedragen ongeveer €3000 ex losse stukken.

            Een puntlasmachine heb ik ter beschikking, maar voor deze klus maak ik gebruik van een halfautomaat. Stukken worden kop op kop ingelast en zijn gezandstraald.Hierdoor laten ze zich makkelijk aflassen…

            Van zodra de laswerken klaar zijn, zal alles worden afgewerkt met grondverf (of zinkspray).
            Bedoeling is om naar de toekomst toe de gehele carrosserie te galvaniseren (net zoals de losse delen nu al zijn voorzien). Echter geen idee of er bedrijven is staat zijn om zo’n groot obstakel onder te dompelen in hun bad…

            Anoniem

              Gebruik je een puntlastoestel om vlakke randen aan elkaar te zetten en zoja welke verf spuit je daar dan tussen ter bescherming? Ik heb al een paar spuitbussen, zogezegd puntlasbare verf gekocht maar heb telkens problemen om de platen aan elkaar vast te zetten…

              Wim

                Je bent weer zeer goed bezig. 8)

                  respect man. :first:

                    Ondanks het feit dat ik de afgelopen 3 maanden ‘schoolvrij’ was, heeft het project weinig vooruitgang geboekt. De bankrekening diende aanzienlijk aangedikt te worden, dus heb ik me noodgedwongen tot slaafje laten kronen! Inmiddels zit de laatste werkdag erop & wens ik de laatste vakantieweek optimaal te benutten!

                    Update:

                    Pasnaden bumpers, motorkap & tussenplaat zijn inmiddels goed. Behoorlijk wat slijp, las & paswerk achter de rug om een mooi resultaat te bekomen!

                    Vandaag gestart met oude schade aan het dak weg te werken. Dakplaat & frame (interieurverlichting) beschadigt en destijds zéér slecht vervangen/opgelapt.
                    “Nieuw” stukje dakplaat aangekocht, gedemonteerd, gezandstraald & zonet voorlopig ingelast. Maandag aflassen & dakplaat passend maken…

                    1_2012-09-14.JPG

                    Schade frame interieurverlichting:

                    2_2012-09-14.JPG

                    “Nieuw” stukje dakplaat:

                    3_2012-09-14.JPG

                    Dakplaat & frame gedemonteerd:

                    4_2012-09-14.JPG

                    5_2012-09-14.JPG

                    6_2012-09-14.JPG

                    7_2012-09-14.JPG

                      :respect2: :respect2: :applaus:

                        @Ruben 1 woord = :respekt: practhig werk en zalig om naar jou topic te doorbladeren 🙂

                          Al deze werkjes hebben jullie dus “vlug” even zelf uitgevoerd 😯

                          Btw. Al dat chrome op die kleur is gewoon prachtig !
                          Geniet er maar van 😉

                          Geert

                            very nice :applaus:

                              Wat zijn ze toch mooi die oudejes :applaus: en nu :driver:

                                De laatste! 🙂

                                559204_10151107256508118_499612726_n.jpg

                                581060_10151107256323118_1173954135_n.jpg

                                200664_10151107264363118_3735996_n.jpg

                                DSC_0354.jpg

                                  Thankx Wim. Ik hou het nog in overweging voor de Saab 93F die ik onlangs heb gekocht. Maar langs de ander kant; de rest van het chroom moet toch opnieuw gedaan worden. Is dan misschien aan te raden de bumpers ook maar op te laten knappen en opnieuw te chromen?

                                  Sorry voor off topic 😛

                                15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 472)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.