Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966

  • Maker
    Discussie
  • Ik maak van deze topic meteen gebruik om me eens voor te stellen 🙂

    Ik ben Ruben, een 21 jarige student die z’n vrije momenten weet te vullen met het restaureren van klassieke Porsches. Inmiddels ben ik bezig aan m’n 2e totaalproject namelijk een 911s van 1966. Eveneens nog enkele ‘kleinere’ projecten afgerond. M’n voorkeur gaat uit naar oldtimers (al dan niet van het merk Porsche). De oldies hebben je gewoon véél meer te bieden dan een recentere wagen! De puurste vorm is m’n ding! 😮

    Hierbij enkele foto’s van één van m’n projecten:

    17Okt. 2007 – 17Jun 2010

    Attachments:
    • Voor_na1.jpg
    • voor_na2___kopie.jpg
    • Voor_na3___kopie.jpg
    • Voor_na4___kopie.jpg
    • P1020162___kopie.JPG
    • 1kopie.jpg
15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 472)
    • Dat vind ik nu ook wel absurd veel hoor 2500 euro.

      Ik heb destijds alle chroom onderdelen van een TR6 laten chromeren en toen heeft men mij uitgelegd dat er 3 manieren waren om dit te doen, ik heb geopteerd voor de eerste methode en was toen +- 300 euro kwijt.

      Sierverchromen
      De laag die aangebracht wordt ligt tussen 0,1 tot 1,0 µm dikte.
      De sierchroomlaag is een eindlaag, er kan geen laag meer over aangebracht worden.

      Hardverchromen
      Hardchroomlagen worden meestal direct op een te bewerken produkt aangebracht.
      De hardchroomlaag kan in dikte varieren van enkele micron’s tot ruim 1 milimeter
      De hardchroomlaag heeft een hardheid van ± 1000Hv en een een zeer grote slijtvastheid
      Om de corrosieweerstand te verhogen kan onder de hardchroomlaag een nikkellaag aangebracht worden.

      Microverchromen
      Microverchromen is hardverchromen met een geringe laagdikte, vaak niet meer dan 5 micron.

        Toch niet 2500.- voor het chroomwerk ❓

          ja wadde de max

            Zonet een leuk pakketje gaan afhalen:

            Werkelijk alles is voorzien van een nieuw laagje chroom!!!
            Kan er dus weer enkele 10-tallen jaren tegen! 🙂

            P1090958.JPG

            Prijsindicatie van de gemaakte kosten: 2.500euro!

              Bedankt heren!
              Altijd leuk om horen!

              Of de werken allemaal volgens de ‘regels van de kunst’ gebeuren, weet ik niet… Ik volg gewoon mijn gevoel. De bedoeling is om een unieke (roestvrije) wagen te bekomen die de perfectie benadert. Tot dusver lijk ik daarin te slagen…?
              Dat ik nog veel te leren heb, daar ben ik mij van bewust! Daar is mijn leeftijd dan ook naar! Momenteel beschik ik over de beste leerschool die er is en daar wens ik dan ook optimaal van te profiteren!
              We zien wel wat de toekomst brengen mag! 🙂

                Net een kwartiertje lopen kwijlen in dit topic. Prachtig stuk handwerk en dat voor zo’n jonge student nog. :respekt: in het kwadraat hoor ❗

                  :respect2: :respekt:

                  PB

                    [quote=”porschky” post=101817]indeed!! :respect2:[/quote] +1

                      indeed!! :respect2:

                        hoedje af man,je bent een krak in je hobby :respekt:

                          Ruben,
                          Dit is werk van zeer hoogstaande kwaliteit :applaus: :respect2:

                            Revisie benzinetank:

                            Gezandstraald, rechtgezet (TIN), binnenzijde voorzien van een coating,…

                            14.JPG

                            15_2012-07-01.JPG

                            16_2012-07-01.JPG

                            17_2012-07-01.JPG

                              Vervolg:

                              10.jpg

                                Nog enkele foto’s van enige tijd geleden.
                                Reparatie dashboard (roestschade).
                                Wegens de beperkte werkruimte besloten om alle puntlassen uit te boren! Zottenwerk!! 🙂
                                Inmiddels is alles opgelast, gezandstraald en verzinkt.
                                Binnenkort weer alles mooi inbouwen! 🙂

                                1_2012-07-01.jpg

                                2.jpg

                                3.jpg

                                4_2012-07-01.JPG

                                5_2012-07-01.JPG

                                6.jpg

                                7.jpg

                                8.jpg

                                Wim

                                  Oké dan, en respect voor je werk.
                                  Maar zou inderdaad jammer geweest zijn mocht er iets fout gegaan zijn met het druk uitoefenen op de carrosserie.
                                  Maar als jij het zegt, geloof ik het ook. 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 472)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.