Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966

• Maker
    Discussie
  • Ik maak van deze topic meteen gebruik om me eens voor te stellen 🙂

Ik ben Ruben, een 21 jarige student die z’n vrije momenten weet te vullen met het restaureren van klassieke Porsches. Inmiddels ben ik bezig aan m’n 2e totaalproject namelijk een 911s van 1966. Eveneens nog enkele ‘kleinere’ projecten afgerond. M’n voorkeur gaat uit naar oldtimers (al dan niet van het merk Porsche). De oldies hebben je gewoon véél meer te bieden dan een recentere wagen! De puurste vorm is m’n ding! 😮

Hierbij enkele foto’s van één van m’n projecten:

17Okt. 2007 – 17Jun 2010

Attachments:
    • Voor_na1.jpg
    • voor_na2___kopie.jpg
    • Voor_na3___kopie.jpg
    • Voor_na4___kopie.jpg
    • P1020162___kopie.JPG
    • 1kopie.jpg
15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 472)
    • Knap werk :applaus:

Nog even wat foto’s van de revisie (enige tijd geleden) van de tellerpartij.
        Voor alle duidelijkheid: Toerenteller werkt weldegelijk! 🙂

1_2012-04-26.JPG

3_2012-04-26.JPG

4_2012-04-26.JPG

5_2012-04-26.JPG

6_2012-04-26.JPG

Sluikreclame voor mijn zaak? 😀
          Ikzelf ben nog student en dit is puur hobbywerk! 🙂
          Met het restaureren van Fuchs-velgen, tellerpartijen, en carrosseriewerk vul ik mijn vrije momenten (vakantie’s). Al doende leert men… 🙂

Knap werk. Heb ik nog zien doen. Maar dat was door een 60-jarige plaatslager die op z’n veertiende reeds begon met de “stiel” te leren. Werkte uiteraard ook met lood / zink. Zou bijna denken dat het een sluikreclame-reportage is voor je zaak. 😉 Chapeau in alle geval. Doe je ook (kleinere) projectjes voor derden ?

Laatste laswerken aan de carrosserie:

4.JPG

5.JPG

9.JPG

respect!

Geen idee of er mallen in (particulieren)omloop zijn.
                  Ik maak mijn exemplaren inderdaad op een specifieke deel en dit alvorens ik het ‘afbreek’. Op deze manier bekom je een tamelijk realistische reconstructie…

Anoniem

Haha, kwam er deze middag gewoon niet op, tuurlijk ‘mallen’!
                    Knap student zijnde!
                    Al die mallen zelf maken? Kosten die dingen, dan zoveel of zijn die moeilijk te krijgen?
                    Dan maak je best eerst een mal op de te restaureren wagen alvorens die af te breken?

Alle mallen worden zelf gemaakt uit 2mm dik staal. Vervolgens is het makkelijk om je plaat (1mm) rond je mal te trekken/te kloppen.
                      Eveneens heb ik inmiddels een reeks houten mallen in mijn bezit(eveneens zelf gemaakt).
                      Daar het nog maar mijn 2e project is en ik nog steeds student ben, moet ik me redden met een basis aan gereedschap. Met een carrosseriehamertje, aambeeld, brander, tangen, slijpmachine en mankracht, kom je al behoorlijk ver!
                      Pasnaden zijn perfect, maar daar werk je dan ook heen…

‘moules’ of ‘moulevormen’?

Anoniem

Dat noemen ze dan ‘een lapje leggen’.
                          Hoe krijg je het voor mekaar om de juiste vorm er terug in te steken? Heb jij dan ook de juiste modules (of hoe heet zoiets weeral?) ter beschikking?

Man , wat een werk 😯

Anoniem

@ dave; de vrouw hé … 😉
                              @ Ruben, wat heb je zoal staan van plaatbewerkingsmaterialen om bijv die achterflank passend te maken?

RubenB schrijft:
                                Indien vragen of opmerkingen, hoor ik het graag!
                                -Ruben

Knap en moedig werk, maar dat wisten jullie al zeker 😉

Geert.

cab 88 schrijft:

4 buisjes op de hoeken, een glazen blad en je hebt de schoonste salontafel die je maar kan bedenken.
                                  Of zou de vrouw dat weer anders zien …. 😆

Ik heb nog zo een blok liggen met een rode kap mocht je wilde plannen hebben 😉

15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 472)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.