Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966

• Maker
    Discussie

• Ruben
    Deelnemer

Ik maak van deze topic meteen gebruik om me eens voor te stellen 🙂

Ik ben Ruben, een 21 jarige student die z’n vrije momenten weet te vullen met het restaureren van klassieke Porsches. Inmiddels ben ik bezig aan m’n 2e totaalproject namelijk een 911s van 1966. Eveneens nog enkele ‘kleinere’ projecten afgerond. M’n voorkeur gaat uit naar oldtimers (al dan niet van het merk Porsche). De oldies hebben je gewoon véél meer te bieden dan een recentere wagen! De puurste vorm is m’n ding! 😮

Hierbij enkele foto’s van één van m’n projecten:

17Okt. 2007 – 17Jun 2010

Attachments:
      • Voor_na1.jpg
      • voor_na2___kopie.jpg
      • Voor_na3___kopie.jpg
      • Voor_na4___kopie.jpg
      • P1020162___kopie.JPG
      • 1kopie.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 472)
      • ‘T is een beetje ne grapjas ‘ de_koen ‘ 🙄

[quote=”de_koen” post=147271]ge had beter die roestspikkels wa weggeschuurd voor dat ge da motip goud erop had gespoten 😉 :popcorn:[/quote]

Motip Goud… Hebben ze dat ook al in hun gamma? 😀

Is geel verzinkt… Heb getwijfeld om de oude roestaantasting nog weg te werken met tin, maar was moeilijk bereikbaar. Desondanks kan dit stukje niet meer verder roesten! 🙂

:applaus: mooi werk.
            maar met een gouden asbak is het nu tijd om even pauze te nemen en een dikke havana op te steken :mrgreen:

ge had beter die roestspikkels wa weggeschuurd voor dat ge da motip goud erop had gespoten 😉 :popcorn:

Asbak klaar voor montage:

Geel verzinkt, gelakt, voorzien van nieuwe chroom, stof & ‘plaatwerk’

P1110581.JPG

[quote=”RubenB” post=147176]Geen ‘trilbak’ voorlopig… Allemaal handwerk. Ook Fuchsen behandel ik zo.
                  Geen idee waar je trouwens zoiets op de kop zou kunnen tikken!?[/quote]

Juister is misschien ontbraamtoestel. De maakbedrijven die zoiets antieks en onverslijtbaars hebben, koesteren het. Je zou het zelf kunnen ontwerpen, de elektrische (excentermotor) of pneumatische trilaandrijving (siloklopper) is kant en klaar te koop, maar dan moet je nog de kleine zoetsteentjes kopen, een pinkkkootje groot:

http://www.exportpages.nl/producenten/Zoetstenen-1022636154-1.htm

en een onderstel met bak stevige knutselen, zoals hiero:

http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/reinigingsmachines/m723944053-trilbak-voor-reinigen-van-aluminium.html

trilbak.jpg

kuch,
                  of toch maar wat zwaarder uitvoeren?

[quote=”youyou” post=147160]*porsche heeft wellicht een job voor jou!![/quote]

Maar wat graag!! 🙂

Geen ‘trilbak’ voorlopig… Allemaal handwerk. Ook Fuchsen behandel ik zo.
                      Geen idee waar je trouwens zoiets op de kop zou kunnen tikken!?

[quote=”RubenB” post=147137]Achterruitenwissermotor gereviseerd:
                        Ruitenwisserarm & blad ontbreken dus tips hierover zijn welkom!

[/quote]

Je hebt toch een trilbak met zoetsteentjes, mag ik hopen. Voor de ruitenwisser kan ik je spijtig genoeg niet helpen. (9-11 analfabeet.)

mister fantastic, *porsche heeft wellicht een job voor jou!!

Dit is echt de max om te volgen.

zoveel repect voor de herstelling en detailles aan de wagen.

Sommige stukken zijn zelfs beter als dan ze origineel van het fabriek kwamen.

één woord voor dit REPECT!!!!

:first: :first:

Costa

ik heb hier gewoon geen woorden voor : respect man wat jij kan :first:

Man Man Man :respect2: :respekt:

Asbak:

Vervaardigen van nieuwe stukken (boven eigen makelij – onder origineel)

P1110501.JPG

Achterruitenwissermotor gereviseerd:
                                    Ruitenwisserarm & blad ontbreken dus tips hierover zijn welkom!

7_2013-10-28.JPG

9_2013-10-28.JPG

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 472)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.