voor opfrissen doffe cabrioruitjes

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen voor opfrissen doffe cabrioruitjes

• Maker
    Discussie
  • sommigen onder ons zullen misschien ook een cabrio hebben met een plastic achterruitje dat dof en ‘melkachtig’ aan het worden is. Bij mijn Boxster in het verleden begon het ook net zo te worden…

Bij mijn vriendin haar Smartje was het ook van dat; het was zelfs zo erg geworden dat je niet meer door de achterruit kon zien, en dat na amper 4 jaar! Ik heb nu echter dit weekend ‘headlight restorer’ van Mequiars gekocht; een kit met polierkopje om op de boormachine te zetten en een product. En het resultaat is gewoon subliem!!! Ik heb me amper een halfuurtje bezig gehouden, langs binnen en buiten gedaan, en het resultaat is amper te geloven! Het is weer zo helder als glas!! Een fantastisch product, en zeker een aanrader. En de prijs van 35 euro is zeker niet te vergelijken met de prijs van een nieuwe ruit.

Het zou tevens gebruikt kunnen worden om doffe ruitjes van moto’s, koplampen, helmvisieren en dergelijke op te polijsten…

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • ik doe het altijd met poliermiddel voor de carrosserie. geeft super resultaat. Wel opletten dat je niet met product op je kap zit. Dit gaat er zeer moeilijk uit!

Ik ben verwonderd dat iedereen zo zijn eigen trucjes heeft 😉

Bij de detailing day van MEGUIARS bij Koen (Kustom) hebben we het ook zien doen op de achterruit van een boxster (weet niet meer van wie deze was) en het gaf inderdaad een subliem resultaat 😀

de vraag is: kan ik nu om wat van dat uitgegeven geld te recupereren de overschot van de Mequiars gebruiken om mijn koper te poetsen? 😉

Wim

Heb hier ooit een stukje ruit van een forummer gedaan om te laten zien wat voor resultaat dat gaf. (koperpoets)
            En als we nadien op kantoor zaten leek het net of er was een stukje uit de ruit van de cabrio kap. 😆

Resterende van de kap mocht hij zelf thuis doen. 😉

zozo, zo zie je maar; ik zou (als je de substantie van koperpoets ziet) nooit uit mezelf durven om dat op die ruitjes te smeren (denkende dat er gewoon nog veel meer krasjes gaan inkomen), en blijkbaar kan het wel… 😯

Wim

Mooi gedaan, en met een perfect resultaat zo te horen.

Maar veel goedkoper is ordinaire koperpoets.
                Dit geeft hetzelfde resultaat en kost een paar euro. 😉

Resultaat, zo helder weer als glas. 8)

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.