Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › voor wie van een schitterende sound houdt!!
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 4 maanden geleden door
Audiotronics.
-
MakerDiscussie
-
13 december 2008 om 15:37
zelfs de Boxster klinkt ongelooooflijk lekker met die uitlaat!!
-
MakerDiscussie
-
[quote=”porschky”:nsuf7izb]nope Plumber, je bent pas een Johny als je telkens met je muziekinstallatie je sportuitlaat (liefst met een sierstuk op het einde met de diameter van een rioolbuis) tracht te overstemmen… 😉 [/quote]
Mijn beste klanten 😆 😉
Ik zou kiezen voor velgen, andere ophanging en eventueel de sound (van de uitlaat dan 😈 ). Opvoeren van de motor heeft weinig nut als je er dagelijks met rijd.
Het is nu al constant “toveren” met de boetes 👿nope Plumber, je bent pas een Johny als je telkens met je muziekinstallatie je sportuitlaat (liefst met een sierstuk op het einde met de diameter van een rioolbuis) tracht te overstemmen… 😉
Toen ik mijn wagen kocht (okkazie) stond de sport uitlaat er op.
Ik noemde het toen zelfs smalend het “Johhny knopje”.Nu het er op staat merk ik dat ik het meteen opzet als ik er mee buiten kom 😯
Zou ik ook een Johnny geworden zijn ❓ ❗
Denk het niet, het is gewoon een fantastisch geluid 😀
Plumber
Porschky, volledig mee eens…. !
Mijn originele PSE (sportuitlaat) was niet goedkoop maar ik geniet er telkens opnieuw van…met volle teugen…
‘vroeger’ (hoor hem, met zijn 38 jaar… 😉 ) zou ik dat ook gezegd hebben: more power please….
Maar in dit apenland met al zijn flitstoestellen, files en andere k**zooi waardoor snelheid een gevaarlijk begrip geworden is (en dan spreken we hoegenaamd nog niet eens in termen van snelheid ifv het vermogen en potentieel van de auto!), lijkt dit steeds meer en meer een zinloze uitgave… Als ik zie hoeveel Porsche zelf vraagt voor zijn opvoerkits, dan vraag ik me dikwijls af, gezien het standaardpotentieel van die auto’s de dag van vandaag: waarom!? (en zeker wetende dat het koppel onderin vaak opgeofferd wordt voor topvermogen aan heel hoge toerentallen!). Ik denk trouwens dat we met het bedrag dat Porsche vraagt voor zijn opvoerkits zowat alle mogelijkheden in de poll zouden kunnen bestellen, met nog wat andere rommel erbij 😯
Ik begin steeds meer te genieten van de sound (zowel bij auto als bij moto), en als die aan lagere snelheden ook al mooi is, en niet enkel tegen de rode zone, dan is dit meegenomen! Mijn laatste 996 met de inoxsportuitlaat heeft me wat dat betreft voor ‘altijd’ overtuigd: een flatsix moet kunnen klinken om te betoveren. Anders kan ik evengoed in mijn 5-reeks diesel blijven zitten die me veel meer comfort geeft aan een veel lagere kilometerprijs! Onderzoeken door psychologen bij de grote autobouwers hebben trouwens genoeg aangetoond dat het motorgeluid één van de meest overtuigende factoren is bij de voorkeur voor een bepaald voertuig. En zo ontstonden de ‘geluidsengineers’… doch die natuurlijk vaak zeer beperkt zijn in hun mogelijkheden door de officiële geluidsnormen
Ik zou dus wel durven gaan voor die uitlaat! Als je die filmpjes beklijkt, en het geluid hoort van die GT3 in de cabine… man man man… Bij zulke filmpjes heb ik bijna evenveel Kleenex nodig als bij die flimpjes van… euh.. we wijden uit, vrees ik… 😉
Als ik 5000€ tebesteden krijg kan ik wel een paar andere dingen bedenken die zeker voorrang krijgen maarals ik moest kiezen tussen de 4 opgegeven dingen zou ik gaan voor een opvoerset .
Liever velgen geconmineerd met een verlagingsset , maar dan gen velgen van Porsche zelf
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.