Voorbereiding Roadtrip 2016

Home Forum Porsche Uitstappen Voorbereiding Roadtrip 2016

• Maker
    Discussie
  • De zomer nadert, Jack de Russel wordt meer en meer nerveus want het vrouwke kan niet zwijgen over de nakende roadtrip richting Frankrijk en als er één woord is waar hij nerveus van wordt is het wel “Frankrijk”. Hij wijkt geen meter van mijn zijde, gaat achter de wielen van de Porsche liggen, eet alleen als hij ziet dat we gaan slapen, hij heeft de oren van de valiezen in stukken vaneen gebeten opdat we toch maar niet zouden pakken.

Enfin, het moment is gekomen om aan de voorbereiding te beginnen. Dit jaar willen we eens naar het zuiden rijden door midden Frankrijk ipv langs de Alpenkant. Een stukje Loire meepakken en zo verder naar onze geliefde Provence alwaar we dit jaar onder aanmoediging van wellicht duizenden toeschouwers de Mont Ventoux gaan beklimmen met de fiets. Althans dat denkt mijn zoon, hij denkt dat ik mee naar boven rij met de fiets en idd, ik rij mee naar boven maar wel met mijne moto, die zoonlief achter op de aanhangwagen meebrengt. Dus mijn Porsche en mijn moto in de Provence, wat wil een mens nog meer buiten het dagelijkse pintje en roseetje.

Maar omdat ik midden Frankrijk niet ken had ik dus graag, van diegenen die er wel al ooit gepasseerd zijn, tips gekregen van Chambre d’Hotes, restaurantjes, bezienswaardigheden, mooie wegen enz.

Wat moet het NIET zijn; veel chichi en tralala, dat is echt niet aan ons besteed. Geen sterren, geen rode lopers, geen gestoef en geblaas rond mijn oren, dat hoor ik door het jaar al genoeg.
    Wat mag het WEL zijn; het pure Frankrijk, idyllische restaurantjes, cafeetjes, Chambre d’Hotes bij gewone mensen, maar wel proper en net en natuurlijk mag er een zwembad bij zijn.

Diegenen die Frankrijk kennen weten wel wat ik bedoel. :drink:

Dit is in grote lijnen de route:

Frankrijkroute2016.png

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • :music:

Aha, dan zijn we weer in blijde verwachting van een dagelijks knap geschreven reisverslag! 😀

Waar gaat de trip naartoe deze zomer?

Weer een schoon begin, ik speel deze week op weduwschap dus ga vanavond de roadtrip verhalen van 2012 en volgenden nog eens doornemen! Wanneer zijn deze eigenlijk te vinden in de Standaard Boekhandel? :respekt:

XXX

😀 😀 Gene gewone Jack hé Luc.
            BTW, ferm thuiskomerke in uw Targakeu :up: :up: :up:

Volop bezig met de voorbereiding maar “Jack de Russel” heeft het door. 😐

We hebben er nochtans alles aan gedaan om het dit jaar zo stil mogelijk te houden. Onze reisroutes gemaakt terwijl hij weer eens achter een uitgebroken kip van de buren zat, of terwijl hij de andere honden van de straat een lesje leerde dat hij op zijn zestiende nog altijd de baas is, of de zoveelste fietsband van de postbode aan flarden beet, of als hij gewoon een dutje deed.
              Mijn vrouw is onze kleren aan het selecteren als hij toch in de slaapkamer verschijnt en kijkt bedenkelijk naar haar, hij loopt naar mij en ziet mij bezig in de koffer van de P en dan heeft hij het door. “Het gaat dan toch gebeuren, maar dit jaar niet zonder mij!” moet hij denken want zonder één moment te twijfelen schiet hij in actie en neemt positie in. 👿

Geen haar op mijn hoofd dat ook maar moet denken om hem er uit te nemen, dus doe ik dat ook niet. Het duurt tot in de late namiddag wanneer ik hem hoor blaffen om te zeggen, “En, komt er nog iets van?” :driver:

Sorry, beste vriend, ook dit jaar zul je bij de Bomma moeten blijven maar je hoeft niet op verplaatsing te gaan want de Bomma komt hier thuis oppassen. Dat lijkt hem een eerlijk antwoord en springt zonder mij nog een blik waardig te gunnen uit de koffer en gaat onmiddellijk terug de ontsnapte kip achterna die dit alles zal moeten bekopen. Ik koop wel een nieuwe kip voor Fons onder het voorwendsel dat ze deze keer echt wel niet te genezen was. 😳

image-2016-07-04.jpg

Heb alles bekeken maar ligt weer even in de schuif, te druk om ermee verder te doen.
                Bedankt in elk geval. :drink:

Al iets kunnen doen met mijn adresjes?
                  Het lukt me niet om een PB te sturen.

Juist terug en villa Liberty is nog steeds een topper avondmaal is echt een aanrader.Wel veel file gehad in het oprijden.

Leuke foto…en, JR heeft gelijk. Moest ik een hond zijn ik deed hetzelfde.

Mvgr

Norbocay

Net terug van een vierdaagstripje naar de Moezel met de moto, en dit bedoel ik met de achterlaatvrees van Jack de Russel, ik leg mijn motobroek op de grond om een douchke te pakken en hij gaat er direct opliggen uit vrees dat ik terug ga vertrekken. 😥

IMG-20160509-WA0000.jpg

Les hauts de Cabanoule in Générarque…. Ideale uitvalsbasis voor een mooie toer maar ben de details al vergeten…. Moet ik aan de missess vragen.
                          Kom je ook voorbij een nationaal park waar de gieren een veilige biotoop gevonden hebben…

Bedankt voor de eerste tips :up: maar “villa Liberty” ligt vlak bij ons einddoel Malaucene en “Au brin de blé” in Bessèges ligt dan weer vlak naast Saint Paul le Jeune waar we hier slapen en dit is een echte aanrader en superlekker eten.

@eddybeer
                            , je mag me best meer info geven over Cravant en Beau Site aan het ‘Viaduc de Garabit’, dat ligt ongeveer op de route. :respect2:

Ook hier net op de abonnementsknop gedrukt!!! Altijd de moeite om te volgen :first:

Idem, is altijd weer prachtig verwoord! :up:

De favoriete zomerreeks komt er weer aan. :up: Ga het absoluut weer volgen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.