Voorbereiding Roadtrip 2016

Home Forum Porsche Uitstappen Voorbereiding Roadtrip 2016

• Maker
    Discussie
  • De zomer nadert, Jack de Russel wordt meer en meer nerveus want het vrouwke kan niet zwijgen over de nakende roadtrip richting Frankrijk en als er één woord is waar hij nerveus van wordt is het wel “Frankrijk”. Hij wijkt geen meter van mijn zijde, gaat achter de wielen van de Porsche liggen, eet alleen als hij ziet dat we gaan slapen, hij heeft de oren van de valiezen in stukken vaneen gebeten opdat we toch maar niet zouden pakken.

Enfin, het moment is gekomen om aan de voorbereiding te beginnen. Dit jaar willen we eens naar het zuiden rijden door midden Frankrijk ipv langs de Alpenkant. Een stukje Loire meepakken en zo verder naar onze geliefde Provence alwaar we dit jaar onder aanmoediging van wellicht duizenden toeschouwers de Mont Ventoux gaan beklimmen met de fiets. Althans dat denkt mijn zoon, hij denkt dat ik mee naar boven rij met de fiets en idd, ik rij mee naar boven maar wel met mijne moto, die zoonlief achter op de aanhangwagen meebrengt. Dus mijn Porsche en mijn moto in de Provence, wat wil een mens nog meer buiten het dagelijkse pintje en roseetje.

Maar omdat ik midden Frankrijk niet ken had ik dus graag, van diegenen die er wel al ooit gepasseerd zijn, tips gekregen van Chambre d’Hotes, restaurantjes, bezienswaardigheden, mooie wegen enz.

Wat moet het NIET zijn; veel chichi en tralala, dat is echt niet aan ons besteed. Geen sterren, geen rode lopers, geen gestoef en geblaas rond mijn oren, dat hoor ik door het jaar al genoeg.
    Wat mag het WEL zijn; het pure Frankrijk, idyllische restaurantjes, cafeetjes, Chambre d’Hotes bij gewone mensen, maar wel proper en net en natuurlijk mag er een zwembad bij zijn.

Diegenen die Frankrijk kennen weten wel wat ik bedoel. :drink:

Dit is in grote lijnen de route:

Frankrijkroute2016.png

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
    • Au brin de blé in Bessèges. Bij echte West-Vlamingen :up:
      Je gaat wel Rita ne keer moeten meenemen de 911! :coolness:

Ik heb twee echte toppers, ontdekt met de motorfiets.
        Wij vermijden de autostrade en logeren bijna altijd in Logis de France hotelletjes.
        Zeer degelijk, familiaal en culinair echte toppers.
        Zoek maar eens op: Cravant en Beau Site aan het ‘Viaduc de Garabit’.
        Stuur me maar een persoonlijk berichtje als je meer wil weten.

XXX

Dat zijn weer mooie vooruitzichten voor ons, we kunnen al niet wachten op het reisverslag :happydance:
          Succes met het uitstippelen van de trip :up:
          [i]
          (ben dat net ook aan het doen voor de Toscane rit)[/i]

Wij vertrekken er volgende week even naartoe en logeren er bij belgen (met zwembad) villa Liberty vinden wij een aanrader.maar is ieder zijn ding .
            provence2008(282).jpg
            Fotoke is al een paar jaar geleden op die mooie berg.
            Nu eens terug ,mischien later nog eens een foto nemen

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.