voorbereidingen aan de wagen – techniek

Home Forum Carrera to China voorbereidingen aan de wagen – techniek

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag heb ik de volledige pedalencluster uit elkaar gehaald: na heel wat gevloek en twee kapotte staalboorkes heb ik de pin er dan toch uitgekregen, en de cluster gedemonteerd. De plastieken lagers zien er allemaal vrij goed, maar we hebben een volledige set koperen lagers moeten bestellen, dus we zullen ze sowieso allemaal vervangen.
    De pedalencluster zal ook een laag anti-roest krijgen, en een laagje zwarte hammerit verf.

    Ik heb ook de passagierskant terug in elkaar gestoken: ik heb het nieuwe ABS vloerbord gemonteerd, alle tapijten opnieuw aangebracht, en de zetel teruggeplaatst. Het begint er terug een beetje als een wagen uit te zien!

    Morgen rijden we naar Erpa in Holland om de pedalenlagers te gaan halen.

    mvg, jan

    [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_7710.JPG:nljw8k48]

    [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_7711.JPG:nljw8k48]

    [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_7712.JPG:nljw8k48]

    [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_7713.JPG:nljw8k48]

    [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_7714.JPG:nljw8k48]

    [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_7715.JPG:nljw8k48]

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 76)
    • Yes!

      Onze spuiter is gisteren de wagen komen ophalen! Hij zal wat laswerk uitvoeren aan de voorkant van de wagen, en daarna de wagen volledig spuiten. Hij zal ook de ramen er opnieuw inzetten met de nieuwe rubbers, en nog enkele kleinigheden aanpassen.

      We moesten de BMW naar buiten duwen omdat hij niet wou starten (platte batterij), en dat ging niet zo makkelijk! Bedankt Reinoud voor de hulp. 🙂 )

      zie http://www.carreratochina.com en klik op nieuws 🙂

        In elk geval thanks for the support.
        Het ‘fijnere’ laswerk zullen we laten doen door iemand die net iets meer van af weet dan wij. Dit kunnen we dan samen met het lakwerk laten uitvoeren. In afwachting hiervan zullen we voorlopig nog wel enkele kleinere zaken kunnen afhandelen.

        http://www.carreratochina.com

          Gelukkig vallen de prijzen nog mee van de ophangingsplaten en dergelijke, alleen is het een klotejobke om dat allemaal degelijk te lassen, ik heb dit ook al eens allemaal vervangen bij een 911T van 1969 en bij een 911 Targa van 1976… na die laatste heb ik gezegd dat ik daar niet meer zelf aan begin…

          Ik moet toegeven jullie doen het grondig !
          😈

            Eerst en vooral slecht nieuws: reinoud heeft een lief opgedaan, dus we zijn onze trouwe werkkracht kwijt! 😆

            Vandaag zijn we begonnen aan het opschuren van de body van de wagen. We gebruikten schuurmachine met ronde kop om de min of meer platte delen te doen, en al de rest was handwerk! We gebruikten 40-120-180 grit schuurpapier, en het resultaat is zeer netjes en glad. Het dak en de linkerkant zijn af op dit moment, en de rechterzijde zal ergens volgende week gedaan worden. De body is in zéér goede staat, met absoluut geen roest, en zo goed als geen deuken of krassen.

            [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8831.JPG:3i1d94wp]

            [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8834.JPG:3i1d94wp]

            [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8836.JPG:3i1d94wp]

            [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8839.JPG:3i1d94wp]

            [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8841.JPG:3i1d94wp]

              ja, da’s een soort roest-omvormer. kwestie van de diepere roestputjes om te vormen, en de rest van het bodywork te beschermen tot we ze overhandigen aan de spuiter.

              Het product zou moeten kunnen dienen als onderlaag, maar we gaan het er bijna volledig weer afschuren vlak voor het spuiten. Gaat heel makkelijk met heel fijn schuurpapier. Er zal sowieso een epoxy primer gespoten worden, dus alle onderdelen zullen beschermd worden tegen roest, met of zonder deze omvormer.

              better safe than sorry denken we dan 😉

              Anoniem

                Wat is die blauwe verf die je op de carrosseriestukken zet? Is dat een speciale primer of gewoon een beschermlaagje die de carrossier er dan makkelijk weer af krijgt?

                  Vandaag hadden we zin in wat meer ‘basic’ werk: we hebben de tankplaat uit de body geslepen, om te kijken hoeveel roest er zich onder de plaat bevindt…en het ziet er niet goed uit. De suspensie-pan is flink geroest, en aan de ophangingspunten is het zelfs nog erger. De plaat zeal volledig vervangen moeten worden, alsook de ophangingsbeugels. Bummer.

                  [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8802.jpg:2btm6zhl]

                  [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8807.jpg:2btm6zhl]

                  [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8809.jpg:2btm6zhl]

                  [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8810.jpg:2btm6zhl]

                  [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8812.jpg:2btm6zhl]

                    Nog een week is voorbijgevlogen, en ongeveer elke avond waren we in de garage bezig met het afschuren van de voorste vleugels. Het was een helse job, en we worden het schuren stillaan beu. Nogmaals een grote dankuwel voor Reinoud, die maar blijft zijn vrije tijd opofferen om in het gezelschap te zijn van zijn geliefde boormachien met schuurkop. 🙂 ) Het linkerpaneel is het slechtste paneel van de gehele wagen, en we vonden dan ook redelijk wat roest. Nog één jaartje buiten staan met de slechte lak, en we hadden het paneel kunnen weggooien denk ik. Roest aan de binnen- en buitenkant, doch we hebben alles nog min of meer kunnen wegschuren, en behandelen met de roest-stabilisator. We zijn heel tevreden van ons werk, omdat we nu elk plekje roest van het koetswerk van de wagen gelocaliseerd hebben, en we er wat aan kunnen doen hebben.

                    De overblijvende delen zullen worden gezandstraald door onze spuiter, aangezien wij niet in die kleine hoekjes kunnen schuren.

                    [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8751.JPG:3cezx1og]

                    [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8754.JPG:3cezx1og]

                    [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8757.JPG:3cezx1og]

                    [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8762.JPG:3cezx1og]

                    [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8764.JPG:3cezx1og]

                    [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8767.JPG:3cezx1og]

                    [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8769.JPG:3cezx1og]

                    [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8770.JPG:3cezx1og]

                    [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8772.JPG:3cezx1og]

                    [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8773.JPG:3cezx1og]

                      We hebben de achterbumpers ook ontdaan van de verflagen. Een zijde ging zeer makkelijk omdat die een beetje roestig was, doch de andere zijde was andere koek: nog goede verflagen, en dus vrij hard labeur om alles te strippen.

                      Decapants,slijpmachines, schuurmachines en hand-schuurwerk…de deden het allemaal en we bereikten het resultaat wat we wilden.

                      [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8730.JPG:1lte9w0a]

                      [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8731.JPG:1lte9w0a]

                      [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8748.JPG:1lte9w0a]

                      [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8749.JPG:1lte9w0a]

                        Vervelend werk, maar resultaat mag er wel zijn. Knap.

                        Ben vorig weekend bij vriend op bezoek geweest. Die laat het ook uitbesteden. Kruipt veel te veel tijd in.

                          nog een beetje uideukwerk aan de bumper ook 😉

                          [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8722.JPG:24eveaet]

                          [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8724.JPG:24eveaet]

                          [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8726.JPG:24eveaet]

                          [url=http://www.postwhore.biz/albums/userpics/10059/IMG_8728.JPG:24eveaet]

                            😆 😆 ja, die doet dat met alle plezier blijkbaar 😉

                            en inderdaad, klotewerkje, maar tis voor de goede zaak, alles wat wij nu doen = tijdswinst en geldwinst, want onze spuiter laat niet van zich horen…

                            gisteren nog de voorbumper gedaan, eerste keer serieuze roest tegengekomen, doch niks doorgeroest, enkel flinke oppervlakkige roest. Enig idee hoever je op die plekken moet schuren om safe te zijn?

                            ik zal sebiet de fotokes uploaden en posten

                            mvg, jan

                              ja ma tegen dat ik dat nog eens nodig heb zitten die mannen waarschijnlijk ergens tussen hier en china…

                              of ik moet hunne gebuur kunnen opsnorren… 😈 😆 😆 😆 😈

                                Nu weet je toch wie het goed kan Dave 🙄 😈 😉

                                  een wreed ambetant jobke, dat verfafbijten… heb het onlangs ook gedaan… pfff respect voor jullie geduld mannen, dat is iets waar ik de volgende keer een liefhebber aan zet ipv er zelf nog aan te beginnen…

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 76)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.