voorbumper Boxster (981) op Cayman (981)

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening voorbumper Boxster (981) op Cayman (981)

• Maker
    Discussie
  • Ze hebben de Cayman niet alleen qua motorisatie lang ingetoomd (tot de komst van de GT4) maar ze hebben hem wellicht ook heel doelbewust een gelijkaardige (~911) snoet ontzegd. Want de Boxster hebben ze wel direct (vanaf het eerste model) een gelijkaardige snoet gegeven, hier minder gevaar voor kannibalisme.

Oplossing: past een voorbumper van een Boxster perfect op een Cayman?
    En weinig problemen te voorzien voor voeding/aansturing lateraal drl ipv dat schriel mistlampachtig ding bij de Cayman?
    Iemand een idee grootte-orde kostprijs van zo’n bumper, 5k-7k-… euro?

Welk OPC in België zal het niet in Keulen horen donderen als ik die vraag zou stellen?
    Om zelf naar Keulen te bellen trekt mijn Duits op geen ballen …

Andere oplossing: een 981B kopen ipv 981C maar omdat ik vooral autosnelweg doe ben ik niet veel met een roadster/cabrio.

Suggesties altijd welkom!
    ‘k Heb ook al de 997-mk2 overwogen maar mijn hart ligt bij de speelsere 981C.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • onnodige quote gewist

[feministen en vrouwen zonder humor, stop aub met lezen]
      Als je tevreden bent met (enkel) de bumper geen probleem voor mij, ik geef je zelfs direct je Boxster S 987 terug, bijv als je ergens zo’n Porsche Girl weet op te duikelen , kwestie van niet te vroeg in de penopauze te sukkelen heb ik vandaag ergens op het forum nog gelezen. Ze hoeft zelfs geen speciale bumpers te hebben. Op dat gebied ben ik sneller tevreden.
      [/oogjes terug open]

Om het goed te maken (je weet nooit wie hier allemaal meeleest), http://www.leukespreuk.nl/spreuken_mannen_onvriendelijk.htm

Ive

Als je er spijt van hebt, wil ik mijn boxster S 987 wel ruilen met je Cayman 981 hoor. Dan ben je ineens van het bumperprobleem verlost
        🙂

Ive en deepee, bedankt voor jullie snelle respons!

En als het door of via Carnewal zou gaan (zelf zie ik me niet ff “snel” bumpers switchen) dan zit het snor vermoed ik.
          Een tijdje geleden een testrit gedaan met een 987S met Carnewal uitlaat en vond de aanpassing van de uitlaat heel goed, je hoorde het wanneer het moet.
          De dag erna kwam er iemand die auto testrijden en heeft toen direct beslist te kopen, ik had toen wel wat spijt dat ik de dag ervoor niet toegehapt had.

ik zou deze vraag eens voorleggen aan Gert Carnewal (forumsponsor). altijd kundig en correct!

Ive

In principe zou dit zeker moeten gaan, het zal wel enige aanpassing vragen volgens mij.
              Ik heb van de vorige generatie 987 al eens een boxster gezien met cayman bumper.
              Ikzelf heb een boxster S 987 (2006) en heb al gemerkt dat het toch niet zo eenvoudig is om de voorbumper te demonteren.
              Daarbij kwam ik ook tot de constatatie dat er héél veel onderhuidse verschillen zitten tussen de 987 mk1 en de 987 mk2 en die bumpers zijn onderling niet uitwisselbaar.
              Maar vermits de 981 nog aan de eerste generatie bezig is, denk ik niet dat het onmogelijk is om de bumpers tussen cayman en boxster uit te wisselen.

Succes 😉

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.