Voorbumper Porsche Boxster 2003

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Voorbumper Porsche Boxster 2003

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Beste,
      Ik ben op zoek naar een Boxster en kwam deze tegen in de buurt :
      https://www.2dehands.be/autos/porsche/boxster/porsche-boxter-2-7i-338106719.html

      Hij lijkt me in goede staat te zijn op de interieurverlichting v d wijzerplaten na, een bluts op de voorkant en wat lichte schade aan de kap…

      Wat me opviel ws de andere voorbumper, deze komt me niet bekend voor… Met de bluts aan de motorkap leek me dit wat verdacht…

      Iemand die me wat meer kan zeggen hierover of die de wgen kent toevallig?
      Het voorwiel kwam ook (bijna) tegen de binnenkant v d wielkasten…
      Alvast bedankt voor de tips die ik hier mss te lezen zal krijgen.

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 64)
      • crossby ; volledig gelijk

        Alles is afhankelijk van je budget ,je prijs aankoop en actuele toestand
        Maar voor velen blijft het ook een 2de auto of hobby voertuig

          Tuurlijk, maar het vergt toch wat nuancering. Ik rij ook particulier, en toen ik de Cayman na zijn onderhoud ging ophalen en ter plekke 2500 euro mocht ophoesten was ik er ook even niet goed van (contante betaling meneer, geen overschrijving).

          Het gevoel zit hem vooral in het niet gespreid worden van die kosten. De duurdere zaken (want zo zijn ze wel als je met een Porsche rijdt) komen altijd als op zich staande kost, in 1 keer te betalen: rijtaks, onderhoud, onvoorziene kosten, enz. Dat is niet zo aangenaam, maar als je alles verrekent, dan is het plaatje anders.
          Ik kocht een quasi nieuwe Mazda 3 voor 22k, en toen ik hem 2,5 jaar later verkocht kreeg ik hem in perfect onderhouden staat (carrosserie en interieur in nieuwstaat) aan de straat niet kwijt (en het was niet eens een ‘vuile’ diesel). Na een paar maand te koop is een Nederlandse handelaar hem komen halen voor 13,5k. Met mijn MINI hetzelfde verhaal, of zelfs nog erger als ik de kosten tel die ik ermee gehad heb. Als ik echter de vraagprijzen vergelijk van toen ik mijn Cayman 3 jaar geleden kocht, met die die nu te koop staan, dan scheelt dat amper een paar 1000 euro. Dan mag de set winterbanden wel eens 500 euro meer kosten dan op zo’n Mazda…

          Het is veel geld, op specifieke momenten, maar op de lange rit valt het allemaal erg mee. En bovendien krijg je er nog zoveel plezier voor terug ook.

            Onderhoud en onvoorziene kosten:

            Voor de particulier is dat soms veel geld ❗
            Voor een “zakelijke” gereden Porsche is dit soms iets makkelijker 😉

            Ik denk dat boxsterfreak meer dit bedoelde

              Ik kan alleen maar hetzelfde zeggen als Yellow Sub, die Porsche is zelfs de goedkoopste auto die ik ooit gehad heb. En dan heb ik nog één van de 3 beurten door officiële dealer laten doen, waarbij ze een radiator van de airco vervangen hebben waar ik niet eens last van had. Rond de 2,5k betaald toen. De beperkte waardedaling maakt alles goed. Mijn vorige MINI, Mazda 3 en huidige BMW gaan er met 3 a 4000 euro per jaar veel harder tegenaan.

                [quote=”boxsterfreak” post=267535]Porsche rijden is dus niet goedkoop, dat is me wel duidelijk geworden na 1 jaartje… Niet dat ik anders verwacht had, maar toch.

                4?Banden, 4 remmen en schijven, verzekering, taksen, benzine, olie, filters, boegies, aandrijflijn, carnewal uitlaat, blutsje uit de voorkant laten halen, steentje in mijn ruit,…
                Ik durf het bijna niet uitrekenen maar laat ons zeggen dat je er met 4 man toch dik 14 dagen all-in kan voor op reis gaan…

                Soit, lang verhaal kort, tot op heden nog steeds tevreden, maar toch met een kleine nasmaak.
                Hij staat in orde nu, ga er nog wel wat mee rijden ook in de zomer![/quote]

                Ik heb de indruk dat je Boxster bij aankoop niet helemaal bij was qua onderhoud dan? Je huiswerk moet je natuurlijk wel maken, ook ben je net als ikzelf misschien niet als mecanicien geschoold. Versleten banden en remschijven, dat zie je. Wanneer het groot onderhoud nodig is, ook. Carnewal: eigen keuze (die ik ook maakte: beste 500 euro ooit gespendeerd…). Steentjes en butskes horen erbij als je wagen geen garage-queen is.

                Onze 968 maakte tijdens de voorafgaande testrit een geluid ter hoogte van de versnellingsbak en de voorste remschijven waren visueel gezien duidelijk opgebruikt. Daar heb ik dan na bevraging bij specialisten 2800€ korting voor bedongen (revisie bak en voorste remmen kostte uiteindelijk alles in dik 3000€ maar soit) dus beide zaken horen wat mij betreft in ons geval bij de aankoop en niet bij het gebruik. Vandaag bijna de kaap van 7000 km gerond sedert de aankoop in oktober dus ik durf te stellen dat ik goedkoop rij. Tja, ik heb de velgen in een andere kleur laten spuiten voor 340€ maar zoiets is dus eigen keuze, geen “onderhoud” in mijn ogen. Het enige onverwachte waren de beide zetels die opnieuw opgevuld zijn maar zoveel kostte dat nu ook weer niet. En ik had dat bij de aankoop moeten voelen, eigenlijk.

                Met mijn Cayman heb ik zelf ruim 50000 km gereden op 3,5 jaar (die een jaar oud was en 19000 km bij aankoop) en ik kan me geen enkele abnormale of onverwachte kost voor de geest halen. Ja, recent een groot onderhoud 60000 km en 4 nieuwe remschijven met remblokken etcetera, dat kostte wel een duit (mijn garagist zweert bij origineel) maar dat weet je. Als je dan weet hoe weinig de wagen aan waarde is verloren, dan denk ik dat ik bijzonder goedkoop gereden heb!

                Ive

                  google, Youtube en een linker en rechterhand (geen twee linkse) kunnen al kostenbesparend werken :salut:

                  Wim

                    Ook mijn mening voor alle duidelijkheid hoor!
                    Ik verkies ook de Porsche boven een 14 daagse vakantie, ook al doe ik ze alle twee en meer.

                    Het ging me gewoon om het bedrag het rijden met een Porsche kost dat ik wat onderschat had…

                    Ive

                      ook mijn mening,
                      365 dagen plezier t.o.v. 14 dagen???
                      blinkende bolide in de garage t.o.v. USB stick met enkele foto’s???
                      351 dagen rijplezier t.o.v. 351 dagen dromerige herinneringen???

                      Ik weet het wel ze :drink:

                        klopt wat je zegt, maar dan heb ik nog altijd liever 365 dagen plezien met de P dan 14 daagjes vakantie, trouwens op vakantie gaan doen we toch ook … :happy: 😀

                        Wim

                          Porsche rijden is dus niet goedkoop, dat is me wel duidelijk geworden na 1 jaartje… Niet dat ik anders verwacht had, maar toch.

                          4?Banden, 4 remmen en schijven, verzekering, taksen, benzine, olie, filters, boegies, aandrijflijn, carnewal uitlaat, blutsje uit de voorkant laten halen, steentje in mijn ruit,…
                          Ik durf het bijna niet uitrekenen maar laat ons zeggen dat je er met 4 man toch dik 14 dagen all-in kan voor op reis gaan…

                          Soit, lang verhaal kort, tot op heden nog steeds tevreden, maar toch met een kleine nasmaak.
                          Hij staat in orde nu, ga er nog wel wat mee rijden ook in de zomer!

                          Wim

                            Mooie achterkant!

                              hier mijn voorkant en achterkant van onze Boxster
                              1333901487NDSC04139-2-3-4.JPG

                              11536138_10205494845343323_3733192691613699703_n.jpg

                              Attachments:
                              • 10022302496_e48707e3dd_k(2)-2-3-4-5.jpg
                              Wim

                                Ondertussen al een jaartje verder 🙂
                                Heb al 4 andere banden gestoken en vandaag binnen gedaan voor groot onderhoud en andere remblokken én schijven!
                                Zal een schoon rekeningske zijn vrees ik.

                                  De koppeling van mijn Boxster is inderdaad ook hard.
                                  Maar als ‘t niet kapot is…

                                  En nu :driver:

                                  Wim

                                    Hey, ondertussen heb ik al een 2-300 km gereden, en aan die koppeling hoor of voel ik niets meer…
                                    Ze is wel gewoon hard, maar ik heb ook geen idee hoe hard die mag of moet voelen… Toch wel 3 keer zo hard als mijn nieuwe Bmw X1… of dat normaal is of niet weet ik niet.

                                    Hout vasthouden dus, als t niet kapot is, moet het ook niet gemaakt worden…

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 64)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.