Voorbumper Porsche Boxster 2003

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Voorbumper Porsche Boxster 2003

• Maker
    Discussie

• Wim

Beste,
      Ik ben op zoek naar een Boxster en kwam deze tegen in de buurt :
      https://www.2dehands.be/autos/porsche/boxster/porsche-boxter-2-7i-338106719.html

Hij lijkt me in goede staat te zijn op de interieurverlichting v d wijzerplaten na, een bluts op de voorkant en wat lichte schade aan de kap…

Wat me opviel ws de andere voorbumper, deze komt me niet bekend voor… Met de bluts aan de motorkap leek me dit wat verdacht…

Iemand die me wat meer kan zeggen hierover of die de wgen kent toevallig?
      Het voorwiel kwam ook (bijna) tegen de binnenkant v d wielkasten…
      Alvast bedankt voor de tips die ik hier mss te lezen zal krijgen.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
      • je zal veel rijplezier beleven!! Proficiat :first:

Proficiat en veeeeel rijplezier gewenst :driver:

Wim

Yep :first:

Ik ga m wel maar den 13de april hebben. De alternator moet nog gemaakt worden de 7de en we zijn juist op reis.
            Ik kijk er met lichte spanning naar uit!
            Mijn eerste Porsche… Ben benieuwd of ie aan de verwachtingen kan voldoen.

PM

[hide]Zoekertje is weg? Gekocht? :-)[/hide]

Tim

Waarom laat je geen aankoopkeuring doen zodat je een volledig verslag krijgt?

Wim

Jullie hadden gelijk…De garage in Latem heb ik 4 keer gebeld, 4 keer hetzelfde excuus, druk druk druk blabla, twee keer gingen ze zelf terugbellen, niets van gehoord… :bounce:
                  Soit, net zelf gebeld, en hij kan er niets over zeggen… hij heeft niet op de brug gestaan omdat er andere auto’s in de weg stonden…
                  Ik ga in elk geval op zoek naar een andere garage als t ooit zo ver is dat ik op onderhoud moet gaan, dat is al duidelijk.
                  Hij is in elk geval door de keuring geraakt, dat is ook al een geruststelling. alternator is voor volgende week, zal dan nog eens bellen want dan moet m wel op de brug.

Het is idd positief dat de verkoper toch nog bereid is om die kost te doen . Misschien zal hij nog bijkomende kosten voor zijn rekening nemen,wie weet…
                    Of de garage alles verklaard weet niemand natuurlijk. Maar met het keuringsverslag zou je toch al een eind moeten komen. En als er al iets mee gebeurd zou zijn in het verleden dan moet je toch zelf uitmaken hoe gewichtig dit is voor u. Klein geheimpje, ik ken een paar Porsche rijders die heel fier rondrijden in hun bolide waarvan ik uit goede bron weet dat de verkoper waar ze hem gekocht hebben ze heeft gehaald in Duitsland en ze waren een voor een ginder opgemaakt na ongeval.verkoper uit Londerzeel was toch geen onbekende in Porsche verkoopland…

De garage zal nooit slecht nieuws brengen over de wagen. Jij bent trouwens hun klant niet 💡
                      Als je ongeval schade wil ontdekken zal je dat wellicht zelf moeten doen.
                      Redelijk goed herstelde schade is volgens officiële garages ok, volgens “hun” normen.
                      Dan noemen ze het bv lak barsten slotvanger, wil eigenlijk zeggen dat er veel kans is dat het achterpaneel ooit is vervormd geweest.
                      Als je zelf op zoek gaat kijk dan vooral eerst naar pasvorm diverse panelen op elkaar.
                      Ook zeker naar alle gebogen gelakte delen kijken, vooral die, die minder in het zicht vallen.
                      Alle delen van vast koetswerk waar deur invalt. (slotvanger!)
                      Delen die verborgen zitten onder bumpers.
                      Delen waar rubbers overzitten voor kofferdeksel en motorkap.
                      Soms is het zo duidelijk, echter soms ook niet!

Heb zo gisteren een nieuw bestelde wagen voor mijn vriendin geweigerd omdat die ongevalsschade heeft gehad :puke: :puke:
                      Ga geen merk of dealer noemen omdat ik een zeer goede relatie heb met die garage.
                      Zaakvoerder had het eerst niet gezien, ik geloof hem echt. Die man kan niet liegen :happy: :happy:
                      Zij hebben het momenteel zeer druk na het salon. Personeel poetst de wagens voor levering.
                      Dus onze wagen heeft ergens iets voorgehad onder weg tussen assemblage band en onze garage.
                      Ik wil meer weten, garage houder ook.

Wim

Of het nog mooi is, is iets anders…
                        Net tel gekregen v d eigenaar. De alternator neemt te veel stroom af en is versleten. Deze wordt dus nog vervangen (700 euro)…
                        Wel goed v d verkoper dat hij dat nog laat doen op zijn kosten. Er zouden er andere zijn die doen of hun neus bloedt. Ik wacht wel nog op een tel vd garage… t zal wel moeten lukken dat ze zelf gaan bellen maar je weet nooit…

je kan een 986 bijna zover aanpassen dat er nauwelijks nog verschil te zien is met een 996 cup

Wim

Dat klopt… Maar ze zijn vandaag een ganse dag bezig geweest met uitmeten dus ik neem aan dat ze wel wat meer info over de wagen zullen hebben… Morgen bellen ze me zelf (yeah right)… Dus dan weet ik wat meer.

die 369€ lijken veel, maar ze kunnen je voor veel onheil behoeden, zeker doen!

Die voorgestelde 111 punten controle kan heel wat miserie voorkomen.
                                Als de wagen toch al bij CM staat, zou ik dit laten doen. Ze kunnen je informeren ivm de herstelling van eventuele problemen.

Uiteraard zijn achteraf nog problemen mogelijk.

Wim

Ik heb gebeld naar Porsche Latem en ga ze morgen als hij op de brug staat eens terug bellen om te horen wat de toestand is van de wagen. Ben benieuwd.
                                  Ze stelden direct een 111 punten controle voor, 369 euro, een koopje…
                                  We zien wel wat t geeft. Woensdag gaat hij naar de keuring en vrijdag heb ik m als alles mee zit.
                                  Nogmaals bedankt voor de reacties! Leuk forum (ga mijn nickname precies wel moeten wijzigen, want is al een tijdje geleden dat ik nog Honda gereden heb 😉

Tim

Los van het feit of dit hier het geval is zou ik wel een lijn trekken tussen oplappen en personaliseren. Kijk eens naar de naad onder de voorlichten van het aangeboden exemplaar.

Ik vermoed hier eerder oplapwerk dan het zuiver personaliseren, maar ik kan uiteraard fout zijn.

Ik zou in dit geval zeker een aankoopkeuring laten doen om voor geen verrassingen te staan.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.