Voorkom het vlam vatten van uw bolide

Home Forum Porsche Talk Voorkom het vlam vatten van uw bolide

  • Maker
    Discussie
  • Toch maar es een onderwerpje van maken dan. In andere draadjes is al gebleken dat elke Elf (en waarschijnlijk ook de transaxles) op den duur ‘zo maar’ vlam kunnen vatten als er bepaalde onderdelen niet meer intact zijn.

    De vraag is: Hoe kun je het zelf voorkomen cq welke onderdelen kun je op welke wijze controleren om een eventueel drama voor te blijven? Moet eerst de halve wagen worden gedemonteerd of kun je er zelf makkelijk bij voor controle?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Wim

      Die beginnen meestal ook daar te branden, tenminste als de motor achterin ligt. 😉

      0
      Ive

        Wel héél pijnlijk filmpje om te zien, maar hoe zit het dan met de watergekoelden?

        0
        Wim

          Grootste probleem bij oudjes dat ze in de fik vliegen is door de brandstofonderdelen montage.
          Verwissel maar eens een benzine filter dat zo heerlijk links achter in de motorruimte zit.
          Kun je slecht bij, en is dan meestal niet goed vast gezet waardoor er soms wat benzine lekt, zo ook bij de leidingen en alles wat daar aan gekoppeld is.
          Dus die regelmatig controleren is geen verkeerde gedachte.

          0

            Interessant topic, is ook een van mijn grootste vrezen aangaande onze oudjes.

            0

              Laat ook zeker olie lekken snel dichten.
              Als de olie op hete delen komt kan die ook spontaan in brand vliegen.
              Ook de dikke + kabel van batterij naar starter en alternator durven wel eens kortsluiting geven als ze ergens door schuren.

              0

                het is niet lang wachten op een uitslaande brand wanneer je brandstofleidingen hebt die door ouderdom poreus geworden zijn en gaan lekken. de pomp kan geen druk opbouwen want benzine druppelt/spuit op een warm blok en hete uilaat en blijft draaien. met wat geluk ruik je dan de benzine die verdampt voor er ergens een vonk aan kan.
                dus in hoofdzaak je brandstofleidingen vervangen maar ook de hoogspanning tss bobine en bougies als tweedelijns preventie. eens in vuur en vlam valt er zelfs met meerdere grote brandblussers niks meer te blussen KLIK

                0
              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.