voorruit

• Dit onderwerp bevat 36 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door PB.
  • Maker
    Discussie
  • Past een voorruit van een 911 Coupe in een 911 Targa?

Bj: 1987

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • PB

[quote=”JoeBar_S2″ post=91499]Mss tijd voor een andere verzekeraar?
      :twisted:[/quote]
      Absoluut, mijn polissen eens allemaal bij elkaar sprokkelen
      en diverse prijsopgaves opvragen. :censored:

[quote=”jacques911″ post=91478]Juist een nieuwe voorruit laten plaatsen in de targa .Vlug-goed en goed koop .Beter kon het niet.[/quote]

Waar heb je dit laten doen? En kostprijs?

@PatrickB

Heb voor mijn 25 jarig oudje een kleine omnium bij Mercator. Taxatie laten doen door erkend organisme en klaar. :drink:

Mss tijd voor een andere verzekeraar?
          😈

PB

AXA, Winterthur, Ethias dit zijn maatschappijen die me allemaal het zelfde wisten te vertellen, niet mogelijk blabla want meer dan 5jaar oud blabla maken we geen nieuwe polissen meer op.

Mijn verzekeringsmakelaar kon me ook geen polis aanbieden.

[quote=”PatrickB” post=91480]In Belgie kun je op een wagen ouder dan 5jaar, geen polis meer afsluiten voor glasbraak/
              kleine omnium. Dit heb ik vernomen bij meerdere maatschappijen.[/quote]

Ik heb op de 996 toch een kleine omnium hoor. En een cabrio nog wel ! 😉

Anoniem

Net nog deze optie door mijn makelaar laten bekijken en is volgens de brave man perfect mogelijk;
                Kleine omnium ttz: brand, diefstal, glasbraak, aanrijding met dieren en natuurkrachten.
                Welke maatschappij weet ik niet 😳

PB

In Belgie kun je op een wagen ouder dan 5jaar, geen polis meer afsluiten voor glasbraak/
                  kleine omnium. Dit heb ik vernomen bij meerdere maatschappijen.

Juist een nieuwe voorruit laten plaatsen in de targa .Vlug-goed en goed koop .Beter kon het niet.

Heb ik detijds ook met een wagen geprobeerd nadat men er ingebroken had en de muziekinstallatie meegenomen .

Het ging idd . Eerst een erkend alarm laten steken met papieren van erkende plaatser . Dan laten taxeren bij een door de verzekering aangeduide taxateur .
                      Dan ging dat dossier door naar de verzekering en ze gingen dan beslissen of je wel dan niet in aanmerking zou komen om je wagen (klein) omnium kon verzekeren :puke:
                      Of ik doe dat alles opdat ze verzekerd kan geraken , ofwel niet .
                      Maar eerst alle kosten en moeite doen om dan desondanks toch niet in aanmerking te komen . No thx
                      Btw , ik was toen verzekerd bij Royal Belge (naderhand verandert in Axa)

Ik heb met Turbo gebeld en hij wist me toen al te vertellen dat ik voor een 964 ruit de rubber diende te vervangen. Aangezien bij de restauratie een nieuwe rubber met baget gestoken is, wil ik dus geen 964 ruit steken.

Ik kan via hem wel de juiste ruit krijgen maar ik kan ze niet zelf plaatsen. Momenteel ook even te druk om er echt werk van te maken.

[quote=”911-lover” post=89368]Hier niet mogelijk tenzij je een volledige of gedeeltelijke omnium hebt .
                        en deze kan je zelden nemen op een oudere wagen .[/quote]

Een kleine omnium is perfect mogelijk, ik heb dit aangevraagd bij mijn verzekering. Wel even de auto laten taxeren, wat ondertussen ook gebeurd is. Ik kan dit aanraden aan iedereen die met een oudje rijd. Als je een taxatierapport hebt van een erkend organisme heb je altijd iets in handen bij discussie na een eventueel ongeval.

Hier niet mogelijk tenzij je een volledige of gedeeltelijke omnium hebt .
                          en deze kan je zelden nemen op een oudere wagen .

Inmiddels heb ik wel begrepen dat de Porsches in NL toch op een andere manier verzekerd worden door de bestuurder(s).

Hoi

Ik bied de ruiten (gebruikt en nieuw) aan op 2dehands.be

Als je een 964 ruit wil plaatsen in een 911 kan dit perfect, mits je natuurlijk de ruit rubber van een 964 neemt.

Wim heeft al ruiten van me gekocht en onlangs is Terrum ook weer een fiere eigenaar geworden van een nieuwe 964 ruit 8)

Mvg
                              Turbo

[quote=”bladerunner” post=88336]Dus kan ik met een gerust hart deze kopen voor mijn Targa? [/quote]

In NL kan je de ruit door de verzekering laten vervangen … heb je ‘n eigen-risico van ‘n paar tientjes en geen No Claim verlies …

Geen idee of die mogelijkheid in BE ook bestaat – maar wellicht de moeite waarde om naar te informeren 💡

[quote=”bladerunner” post=88305]Past de voorruit van een 964 in mijn 911 van ’87?[/quote]

Ik las ergens iets over het ruitrubber – dat je dat (bij een Carrera 3.2)dan ook moet vervangen – of heb je in je 87’er al een ruitrubber zonder lijst ❓

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.