Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › voorruit
- Dit onderwerp bevat 36 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 9 maanden geleden door PB.
-
MakerDiscussie
-
21 november 2011 om 11:24
Past een voorruit van een 911 Coupe in een 911 Targa?
Bj: 1987
-
MakerDiscussie
-
Deze 964 ruit zit er in mijn 78er ook in 😉
Als die in goede staat is voor 150 euro, ik zou niet twijfelen.
Geert.
Dus kan ik met een gerust hart deze kopen voor mijn Targa? De gebruikte met ingebouwde antenne?
geen enkel probleem om die te plaatsen.
Zat ook in mijn ’86er cabrio.vanaf 2012 ook in Parijs geen toegang meer met oude wagens 🙁
mss dat ze een vignet uitdokteren 🙂 een ‘umweltplak”
als het hen geld kan opbrengen, kan je er donder op zeggen dat het snel in voege zou kunnen komen! 👿
De oldtimers waren trouwens niet enkel bij ons een doorn in het oog van de politici: kijk maar naar Berlijn (geen oldtimers meer toegelaten wegens te vervuilend) en Nederland (ook daar geen erkenning meer van nieuwe oldtimers na een bepaald bouwjaar, dus weg fiscaal voordeel)Dit was idd een wetsvoorstel, en nu we (bijna) een regering hebben zou dit wel eens in voege kunnen komen….dus oldtimer vanaf 30 j. 🙁
porschky schrijft:
blijft die 25-jaar regeling nu wel of niet van kracht? Want ik had gehoord dat vanaf volgend jaar de afkap voor een oldtimer naar 30 jaar ging opgetrokken worden?
Bij mijn weten is er enkel een voorstel om het naar 30 jaar op te trekken, zie :
http://www.bfov.be/index.php/nl/dossiersnews/1585-nieuwe-visie-oldtimerstatuut-voorstel-bfov
Ik ga toch niet wachten tot volgend jaar en ga mijn P terug inschrijven op 10 december 2011, dan is hij juist 25 jaar en dan hoop ik dat, als het voorstel er volgend jaar doorkomt, men niet met terugwerkende kracht gaat handelen.
blijft die 25-jaar regeling nu wel of niet van kracht? Want ik had gehoord dat vanaf volgend jaar de afkap voor een oldtimer naar 30 jaar ging opgetrokken worden?
vawilliam2003 schrijft:
Uw wegentaks had sowieso naar 32 euro gezakt hoor.
Vanaf 25 jaar is de taks 32 euro ook voor dagdagelijks ingeschreven auto’s.
Zo is dit ook met de mijne 😀 geen taks en geen beperkingen van de O-plaat.Ja, dat weet ik maar ik had de wagen pas in juni van dit jaar ingeschreven en heb dus de volle pot betaald. Indien ik het zijn beloop liet had ik pas volgend jaar in juni mijn oldtimertaks van 32 euro gekregen, dat betekend dat ik nog 6 maanden de volle pot betaal. Ik heb de plaat dus eind oktober terug binnengegeven en krijg dus de resterende maanden (van november 2011 tot juni 2012) terug betaald. Als ik hem dan na 8 december terug inschrijf is hij 25 jaar en betaal ik maar 32 euro. Winst +/- 500 euro 😆
Anoniem26 november 2011 om 13:34Uw wegentaks had sowieso naar 32 euro gezakt hoor.
Vanaf 25 jaar is de taks 32 euro ook voor dagdagelijks ingeschreven auto’s.
Zo is dit ook met de mijne 😀 geen taks en geen beperkingen van de O-plaat.t’Is te laat, op 2e hands stond een voorruit en achterruit voor een coupe te koop maar ze waren reeds verkocht. Maar de voorruit had geen ingebouwde antenne en bij de mijne wel. Ik heb even rondgeïnformeerd, en bij Van Kessel kan ik een nieuwe ruit met ingebouwde antenne kopen voor 280 euro, dus het zal zoiets worden. Mijn ruit is vanonder over +/- 10 cm ingescheurd, dus voor ik naar de keuring moet zal deze toch vervangen moeten worden.
Op het moment staat de P stil en heb ik de plaat terug binnengestuurd. Op 8 december wordt hij 25 jaar en dan schrijf ik hem terug in, dan kost de wegentaks mij nog maar 35 euro ipv 900 euro. Op deze manier krijg ik dan nog een 500 euro wegentaks terugbetaald.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.