voorruitrubber 968: afdekstrip of …

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 voorruitrubber 968: afdekstrip of …

• Maker
    Discussie

• Tom

Boven het voorruitrubber heb ik een heel klein roestplekje dat ik wil laten behadelen. (ik vermoed dat deze is ontstaan bij het plaatsen van de ruit een aantal jaren terug). :coolness:

Ik vraag me af of het rubber een afdekstrip is, of dat de ruit hier echt mee bevestigd wordt. Is het mogelijk om het plekje te behandelen en de ruit te laten zitten? ❓

Hartelijk dank voor jullie hulp! :up:

Tom

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • Jazeker en op 18 mei….the place to be….5 jarig Lustrum van de Transaxle club Belgie.
        We willen zoveel mogelijk transaxles op de grote markt in st Niklaas…de hele markt moet vol

Tom

Ok dank voor de hulp. Strip is inderdaad niet duur, dacht zo’n € 60,- Is dezelfde strip als bij een 993, alleen moet hij ingekort worden, want hij loopt niet door aan de onderzijde van de ruit.

Ik heb wat fotootjes toegevoegd, is een klein plekje, maar (pietlut als ik ben) wil hem graag helemaal strak.. :applaus:
          IMG_6812.jpg

IMG_6810.jpg

Ik denk met een week of 2 naar de spuiter… iemand nog tips (do’s & don’t’s)?

(zal dit Belgische forum weer wat beter gaan volgen want het seizoen van de meetings staat weer voor de deur, toch? :coolness: )

Is een afdekstrip…..de ruit is gekleeft

Als het zoals bij de nieuwe ruit van mijn 993 is dan is het een afdekstrip die bovenop de gelijmde ruit en rubber geklikt wordt … dan zou het eventueel mogelijk zijn zoals je zegt want die strip kost niet zoveel op zich … of de 968 identiek is weet ik niet, maar ga dan eerst even bij een goede carrossier langs zoals CCR die zien meteen wat mogelijk is. Ik weet wel dat de 993 een gelijmde ruit heeft die aanzienlijk meer kost (1000€ geplaatst) in tegenstelling tot bijvoorbeeld de 964 dus goed informeren is van belang

Eerst en vooral: een foto is altijd duidelijker. 😉

Verder denk ik dat je het beste de ruit er uit kunt halen.
                Je kunt geen mooi/goed werk leveren als je de voorbereiding niet respecteert. 💡

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.