Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Voorstellen
- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 2 maanden geleden door nicky.
-
MakerDiscussie
-
4 juli 2010 om 12:55
Hallo Porsche liefhebbers
Ik ben nieuw hier, dus ga ik me even voorstellen.
Ik ben Nicky en ben woonachtig in Limburg.
Een tijdje geleden had ik een boxster in mijn bezit,
maar heb heb het toen verkocht omdat het niet mijn ding is.
Hoewel ik een porsche liefhebber ben, droom ik toch van een 911.
Wie weet zal deze droom ooit in vervulling geraken. -
MakerDiscussie
-
Hey
Na lange tijd afwezig te zijn 😳 , kom ik nog eens kijken op deze forum 😀Anoniem15 juli 2010 om 14:39Audiotronics schrijft:
Een mooi verhaal : mijn vrouw, toen nog gewoon samenwond als vriendin, had een VW polo gekocht van een jaar oud. Op een dag was ik deze helemaal aan het polieren en had ik hem stiekemn aan straat te koop gezet.
Ik heb deze voormiddag iets gelijkaardig gedaan.
Gaan laten prijsmaken voor een occasie BMW 335d coupe met overname van ons madam haar VW POLO.
Zij rijd er niet graag mee. Ik nog minder, dus eruit met die go cart met halve motor (3 cil diesel 1400cc 😕 )
Nu een beetje afwachten wat de BMW man kan vinden voor mij en aan welke prijs natuurlijk. Zei rijd immers ook graag BMW zeker als een automaat is.Ik moet ze hier gelijk geven. Ik heb nog altijd veel spijt dat ik vroeger een quasi “perfecte” 930 turbo heb weg gedaan. Voor die prijs koop je nu een 911 carrera in perfecte staat en de 930 was nu nog altijd een “hebbeding”. Destijds verkocht voor 900.000 oude Belgische franken (was volledig gerestaureerd, inclusief alle rubbers vervangen). Die zou alleen maar in waarde gestegen zijn 😥
Moest ik iets zoeken als “speelgoedje”, de nodige centen ervoor (over) hebben en één in perfecte staat vinden ➡ 993 turbo in rode kleur, blijft de mooiste 😉 (die van in het porschemuseum is een mooi voorbeeld)
Van uw vrouw/vriendin moet ge niets aantrekken, paar dagen of weken “beeld zonder klank” maar dat gaat wel voorbij.
Een mooi verhaal : mijn vrouw, toen nog gewoon samenwond als vriendin, had een VW polo gekocht van een jaar oud. Op een dag was ik deze helemaal aan het polieren en had ik hem stiekemn aan straat te koop gezet. Een uur later was hij verkocht 😯 Mijn broer had toen een 944 cabrio die weg mocht met als gevolg … toen mijn vrouw van een dagje shopppen thuis kwam stond er een 944 cabrio op de plaats waar normaal haar polo(tje) stond 😆tvanbroekhoven schrijft:
Oudere 911’s hebben ook hun kwaliteiten.
… en zoveel charme. Zou mijne enkel willen inruilen voor nog een oudere 😉
[Quote]Natuurlijk is mijn droom porsche een dure droom, kan natuurlijk ook een andere porsche kopen en oudere modelen, maar dan is het geen droom porsche meer hé[/Quote]
Oeh! Omdat mijn Porsche te hard gekwetst is om zelf te reageren zal ik het maar doen!
Oudere 911’s hebben ook hun kwaliteiten. Er zijn er zelfs velen die na aankoop van een recenter model stiekem spijt hebben dat ze hun SC/3.2 verkocht hebben!
Bovendien zijn ze met de hand gebouwd in een periode toen besparen op materialen enzovoort nog niet in de mode was. (merk je wel als je zelf wat begint te vijzen)Kort samengevat: een oudere 911 moet qua rijervaring niet onderdoen voor iets nieuwer. Enige nadeel is dat wanneer je de ophanging wat strakker zet je hier in Belgie direct afgestraft wordt. 🙄 Bilsteins en Belgisch asfalt gaan niet goed samen. Maar das bij een nieuwe niet anders.
Als ik in jouw plaats was zou ik alvast wat gaan testrijden en daaruit besluiten wat je wil. 😉
mja moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk,is tezien hoe gek je bent op porsche.
ik zou denk ik blijven rijden zijn met de boxter en zo verder de toekomst tegemoet maar zoals ik al zei is dat ieder voor zich natuurlijk en zeker ni als verwijt of commentaar bedoeld.
weet ni hoe snel jij je droom kan bijeen sparen maar bij mij is da ergens rond mijn pensioen 😆
als het een kwestie van enkele jaren is dan geef ik je groot gelijk maar neem nu daje pas binne 15jaar u gt3 kan aanschaffen…
en misschien is tegendan de nieuwste gt3 je nieuwe droomporsche en heb je 15jaar rijplezier gemist met die iets oudere porsche 😕
volgens mij komt er na een droomporsche een andere droomporsche en zo verder 😕@ Rays: Voor nr 2 is het al te laat.
En gelijk elk ander vrouw is natuurlijk ook mijn vrouw een zaaaaaaggg. 😆
Natuurlijk is mijn droom porsche een dure droom, kan natuurlijk ook een andere porsche kopen en oudere modelen, maar dan is het geen droom porsche meer hé.die van mij zit meestal naast mij ask op forum zit maar dan wel helemaal gefocust op hare zoveelste 5tv blijtfilm 😥
ben ik blij dak dan de laptop opkan zetn en me bezighouwen 😀
en over moto en porsche word weinig gezaagd en ook ni als er het 1en ander uitvijs ofzo,hooguit wa commentaar maar da word dan gecounterd door ne goeie rechtsen en ne uppercut en dan zwijgt die wel fkes ze 😆
das ni waar ze,zoals de meesten onder ons denk ik gewoon laten zagen en negerendus nicky gewoon doen
mijn ultieme porschedroom is momenteel ook nog VEEL teduur voor mij en zal da misschien altijd blijven maar heb me intussen een leuke hobbyporsche aangeschaft.
ne mens moet kunnen dromen,waar moeje anders naar uitkijken 😉ik heb dat indertijd gedaan met mijne moto , niet gevraagd (gezegd,ik vraag niks ) gewoon mee thuis gekomen .
twee weken veel beeld weinig klank en de klank die er wel was klonk zo
zaag zaaag zaaag zaaaaagggg zaaaaaaaaagggg zaaaaaaaaggggggg
8) 8) 8)En mocht ge toch een vrouw in huis hebben, gewoon mee thuis komen.
Volgens mij een even goede relatietest als Temptation Island. 😉 (zeker als je kort daarna besluit hem helemaal uit elkaar te vijzen in de garage)
Anoniem14 juli 2010 om 03:04Dus Nicky, voorlopige conclusie:
1° niet sparen
2° geen vrouw in huis halenVan de mijne wel ja. Hoogstens eens over m’n schouder, en dan met zo’n gezicht van “is het niet weer eens tijd om wat anders te gaan doen?” 😉
BC911 schrijft:
Het lijkt wel of er hier veel hun vrouw proberen te overtuigen van de aankoop van hun Porsche ;-). Maar die lezen hier niet mee hé mannen …
Zijt ge daar zeker van ❓ 😕
dat van die vrouw te proberen overtuigen is eigenlijk weer off-topic, want we hadden het over de zin van het leven, niet over de onzin van het leven… 😉 😈 😀
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.