Voorstellen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Voorstellen

  • Maker
    Discussie
  • Hallo Porsche fanaten,

    Nieuw hier en dus even voorstellen.
    Ik ben een prille dertiger met een auto die tegen oktober 2015 aan vervanging toe is. Ik was even aan het rondkijken wat er op de markt is voor mijn budget en kwam eigenlijk eerder verbazend op een Cayman uit. Verschillende bronnen leken daar erg positief over te zijn, als echte drivers car die daarenboven dagelijks bruikbaar is.

    We twijfelen nog of we voor een goedkope vervanging gaan, maar het idee van een Porsche spreekt enorm aan. Ik wil wel wat geld uitgeven, maar dan moet er ook iets speciaals voor terugkomen. Daarnaast zijn er natuurlijk de onderhoudskosten, en het gebruik zelf, dus we zijn er nog niet helemaal uit, al leunt de beslissing toch eerder naar een Cayman/Boxster. Het budget lag oorspronkelijk op 20-25000 euro, maar voor wat leuks kan het eventueel wel naar de 30000 gaan.

    Een cabrio lijkt me wel leuk, maar rolbeugels vallen hier thuis echter niet in de smaak. Anyway, een goed uitgeruste Boxster krijg ik waarschijnlijk wel verkocht.
    Dat terzijde, hoe meer ik ernaar kijk, hoe mooier ik de Cayman vind, mooier dan een Boxster eigenlijk. (Pas bij de 981 hebben ze die rolbeugel proper gemaakt vind ik.)
    Na een eindeloze reeks reviews en video’s kijken lijkt iedereen eigenlijk wel erg lovend over de Cayman.

    Ik ben dus momenteel aan het uitkijken naar een mooi exemplaar < 30000 euro. We hebben tijd en zijn niet gehaast. Hebben jullie tips? Wat voor opties zijn zeker aan te raden? Ik heb zelf eigenlijk een 'probleem' met knopjes die geen functie hebben, vandaar dat die mini ook echt alle opties heeft, gelukkig heeft de 987 reeks aparte panelen met en zonder knopjes voor oa zetelverwarming, pasm, sportknop, ... Dus als die optie er niet op zit, dan zit er ook geen lege knop. (Die middenconsole op de 981, daar zou ik meer last mee hebben...) Ik heb zelf op de must-have lijst alvast zetelverwarming, automatische airco (zijn er eigenlijk 987's met manuele airco, dus geen temperatuurinstelling??), cruise control, en een goed audiosysteem, (hoeft geen high-end te zijn, maar mag niet te flets klinken). Gewenst, maar geen must, zijn navi, sportknop en sportzetels, liefst volledig elektrisch. Zwart op zwart vind ik niet zo mooi, beige interieur spreekt aan, rood misschien net té fel. Cocoa zou ik eerst in het echt moeten zien. Zijn er zaken waar ik moet op letten? Had ergens iets gelezen over het vermijden van exemplaren ouder dan 2007? Verder, wat kost een Cayman zowat in gebruik? Vaak op onderhoud, en erg kostelijk? In vergelijking, de Mini kostte bij BMW +-300 euro voor een klein onderhoud en +-500 euro voor een groot. Dat zonder kosten voor remblokjes/banden/... Ik kijk alvast uit naar jullie meningen, en kan me nog aardig verdiepen in het forum! Tommy aka crossbytje

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 172)
    • Werken de “kats” nog optimaal ?  ik heb twijfels daarover

        Heb zelfde probleem, Zou het niet kunnen gevolg zijn van de bio-ethanol etc ( dank U groenen) die
        verplicht bijgevoegd wordt en alleen prijs omhoog jaagt, meerverbruik geeft en niet echt goed is voor ” hoogrendement” motoren !!

          probeer eens om in de lokale autoshop een “Injector Remover & Carbon Cleaner” te halen en voeg dit bij je brandstof.
          ofwel poetsen met carbon remover die je bijv in een shop voor sportschutters haalt.
           

            Lang geen nieuws meer in dit topic. Deze week de uitlaat even onder handen genomen. Niet tiptop, maar een wereld van verschil! Mijn vingers zijn weer zacht de komende dagen…

            Ik moet wel zeggen, vroeger kreeg ik hem makkelijker proper, maar sinds ik er met chromekuis op gezeten heb wordt hij precies veel sneller zwart. Van dat zwart dat er niet af gaat tijdens een standaard wasbeurt.
            Misschien heeft het ook met de Carnewal cats + uitlaat te maken? Betere doorstroming brengt misschien ook meer roet met zich mee?
            Na 2 ritten (100km ofzo) zijn ze alweer zwart…

            Iemand tips om ze langer proper te houden?

             
             
             

              Ondertussen reeds 15000km gebold met de Cayman, en wauw, dat ding rijdt echt fantastisch. Vorig week even met een Lexus IS hybride gereden, en ik was zwaar teleurgesteld over de prestaties. Ondanks die batterij en elektromotor gaat dat ding haast niet vooruit. Was ik blij toen ik weer dat gaspedaal kon indrukken om een échte duw in de rug te krijgen in de Porsche.

              Ik heb gisteren ook zelf een tussentijdse oliewissel gedaan in de Cayman. Was even spannend, maar eigenlijk houdt dat echt 2 keer niks in. En voor 100 euro materiaal ben ik er van af. Wel even moeten investeren in een goeie krik, assteunen, en wat sleutels, maar dat win je er zo weer uit. Ik ga em straks wassen en dan de zomervelgen er weer onder steken. Ik heb er zin in! :coolness: :driver:

                :up: er rijden al genoeg golvers en fjiestistas

                  Kogel is door de kerk !!
                  Proficiat

                    Thanks!
                    Ik mag hem eigenlijk morgen gaan halen als ik dat wil (of toch na het weekend, ze hebben nog een opendeurweekend en hij staat te blinken in de showroom), maar ik ga wachten tot mijn mini weg is. Scheelt een aardige duit die niet voor even van een rekening moet verdwijnen.

                      Proficiat! Veel succes ermee!
                      Mazda heeft de laatste jaren esthetisch een enorme sprong gemaakt, het is echt een mooie wagen.

                        mazda zijn heeel betrouwbare wagens, ik weet nog dat mijn vader er jaaaren mee gereden heeft. :up:

                          :drink: proficiat! Klinkt als een mooie kleurencombinatie. Heb het wel voor een “licht” interieur.
                          Nu aftellen tot de levering?!

                            En dan is het uiteindelijk beslist, het is de Mazda 3 geworden, felrood met wit leder binnenin.

                            Ik ga met pijn in het hart mijn mini zien vertrekken. Ondanks de vele tegenslagen heb ik er enorm veel plezier aan beleefd, vanaf het configureren, over het bestellen, tot ermee rijden en dan accessoires te monteren. We hebben samen mooie herinneringen gemaakt.

                            Tijd voor een nieuw hoofdstuk nu!

                              Vandaag eens kort gaan rijden met de mazda 2 en de 3. De 2 voelt echt als een stadswagen, overhellen in de bochten, lichter op de weg. Met 90 pk heeft ie ook net genoeg, niet echt veel overschot, geen 6e versnelling waardoor het aan 125km/u toch wat lawaaierig wordt en het verbruik ook omhoog gaat.
                              De 3 is een ander verhaal, is veel meer auto, ligt goed op de weg, ook in de bochten. Met 120pk heeft hij genoeg power, maar die komt ook pas echt vrij als je hoger in toeren gaat. Hernemingen op de snelweg gaan nog steeds vlotter in mijn turbodiesel mini, maar het voelt niet alsof hij power tekort komt (terwijl de 2 je daar toch meer op je honger laat zitten).

                              Ik ben niet omver geblazen, maar zou het ook zeker geen straf vinden om zo’n 3 te rijden. Ik ben er nog niet uit, de prijs is goed voor zo’n auto, maar eigenlijk wel meer dan ik oorspronkelijk wou uitgeven.

                                Jack staat (1ste foto) op uitkijk aan de rand van de oprit tot het baasje thuiskomt?

                                on topic: mazda heeft de laatste tijd idd heel mooie sportieve modellen en toch zie je ze nauwelijks in het straatbeeld, hetzelfde geldt voor honda. beide hebben mooie kleine betrouwbare diesels in hun gamma. ikzelf heb een onverklaarbaar zwak voor volvo en dan specifiek C30 en V40

                                  Mijn vrouw is aan haar derde Mini. De eerste, een Mini Parklane diesel, om de vijf voet was er wel iets aan. Na vijf jaar was ik het beu en verkocht. Ik heb haar dan een BMW 116i gekocht. Dit heeft drie weken geduurd en toen kon ik het gezaag niet meer aan. Ze wou terug een Mini. Toen een Mini Clubman benzine gekocht, hiervan kwamen de rubbers en de bagetten los en eigenlijk vond ze het niet echt een mooie. 🙄 OK, verkopen dan maar.
                                  Nu heeft ze, op mijn aanraden, een Mini Cooper S met 174PK :driver: Full option zoals bv schakelpeddels aan het stuur en dit is werkelijk een plezier om mee te rijden. Enkel, gemiddeld verbruik hier rond de kerk 11,5 l 😯
                                  Gelukkig rijd mijn vrouw hier maar rond de kerk, max 3000km/jaar want anders zou deze ook vliegen.
                                  Kort gezegd; het enige goede aan een Mini is dat het een knap autootje is, en daarmee is alles gezegd. Maar mijn vrouw is er gek van en wil niets anders. :coolness:

                                  IMG_1148-kopie.JPG

                                  20150522_154201-kopie.jpg

                                  20150527_125234-kopie.jpg

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 172)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.