Voorstellen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Voorstellen

  • Maker
    Discussie
  • Hallo Porsche fanaten,

    Nieuw hier en dus even voorstellen.
    Ik ben een prille dertiger met een auto die tegen oktober 2015 aan vervanging toe is. Ik was even aan het rondkijken wat er op de markt is voor mijn budget en kwam eigenlijk eerder verbazend op een Cayman uit. Verschillende bronnen leken daar erg positief over te zijn, als echte drivers car die daarenboven dagelijks bruikbaar is.

    We twijfelen nog of we voor een goedkope vervanging gaan, maar het idee van een Porsche spreekt enorm aan. Ik wil wel wat geld uitgeven, maar dan moet er ook iets speciaals voor terugkomen. Daarnaast zijn er natuurlijk de onderhoudskosten, en het gebruik zelf, dus we zijn er nog niet helemaal uit, al leunt de beslissing toch eerder naar een Cayman/Boxster. Het budget lag oorspronkelijk op 20-25000 euro, maar voor wat leuks kan het eventueel wel naar de 30000 gaan.

    Een cabrio lijkt me wel leuk, maar rolbeugels vallen hier thuis echter niet in de smaak. Anyway, een goed uitgeruste Boxster krijg ik waarschijnlijk wel verkocht.
    Dat terzijde, hoe meer ik ernaar kijk, hoe mooier ik de Cayman vind, mooier dan een Boxster eigenlijk. (Pas bij de 981 hebben ze die rolbeugel proper gemaakt vind ik.)
    Na een eindeloze reeks reviews en video’s kijken lijkt iedereen eigenlijk wel erg lovend over de Cayman.

    Ik ben dus momenteel aan het uitkijken naar een mooi exemplaar < 30000 euro. We hebben tijd en zijn niet gehaast. Hebben jullie tips? Wat voor opties zijn zeker aan te raden? Ik heb zelf eigenlijk een 'probleem' met knopjes die geen functie hebben, vandaar dat die mini ook echt alle opties heeft, gelukkig heeft de 987 reeks aparte panelen met en zonder knopjes voor oa zetelverwarming, pasm, sportknop, ... Dus als die optie er niet op zit, dan zit er ook geen lege knop. (Die middenconsole op de 981, daar zou ik meer last mee hebben...) Ik heb zelf op de must-have lijst alvast zetelverwarming, automatische airco (zijn er eigenlijk 987's met manuele airco, dus geen temperatuurinstelling??), cruise control, en een goed audiosysteem, (hoeft geen high-end te zijn, maar mag niet te flets klinken). Gewenst, maar geen must, zijn navi, sportknop en sportzetels, liefst volledig elektrisch. Zwart op zwart vind ik niet zo mooi, beige interieur spreekt aan, rood misschien net té fel. Cocoa zou ik eerst in het echt moeten zien. Zijn er zaken waar ik moet op letten? Had ergens iets gelezen over het vermijden van exemplaren ouder dan 2007? Verder, wat kost een Cayman zowat in gebruik? Vaak op onderhoud, en erg kostelijk? In vergelijking, de Mini kostte bij BMW +-300 euro voor een klein onderhoud en +-500 euro voor een groot. Dat zonder kosten voor remblokjes/banden/... Ik kijk alvast uit naar jullie meningen, en kan me nog aardig verdiepen in het forum! Tommy aka crossbytje

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 172)
  • S2

      Welkom!!! En als er vragen zijn, shoot!

        Deze is maar 4 jaar oud en kost 28K incl BTW in Duitsland. Manueel, maar wel zetelverwarming!
        Cayman 2011 manueel 2.9

        Als je PDK wil, deze was maar verkrijgbaar vanaf modeljaar 2009. En de 2.7 werd dan een 2.9. Pas bij de 981 is het terug 2.7 geworden. Tiptronic zou ik persoonlijk niet nemen. Deze zullen later ook het minste waard zijn.

        Hier een 2.9 PDK van 3,5 jaar oud voor net geen 30K:
        Cayman 2011 PDK 2.9

          Geweldige kleur!!!! Mijn DD heeft quasi dezelfde kleur.

          Daarover niet twijfelen, wat andere ook mogen beweren. Ik zou er zelfs geen andere velgen ondersteken. Hou die centen opzij voor een “geluidsknopje”, dat er niet alleen voor zorgt dat idd het geluidsniveau omhoog gaat, maar ook je glimlach groter wordt. Al is het “standaardgeluid” (waar ik het voorlopig mee moet doen 😥 ) ook niet slecht.

          Succes met de zoektocht… en laat uwe kop niet zotmaken! 😉

            welkom !! prijzen van het onderhoud zijn duurder, maar da’s logisch want je hebt meer bougies, meer olie, … dan bij een normale stadsauto. uurtarieven zullen bij een specialist wss vergelijkbaar zijn met die van bavarian meccano’s. OPC’s zullen wat meer aanrekenen.
            om je keuze (meer opties voor dezelfde prijs) uit te breiden kan je ook eens over de grens kijken in het oosten 💡

              Die kleur springt er uit, dat in ieder geval. Ik vind het niet verkeerd, maar het is iets te fel naar mijn goesting.

              Is er iets speciaal aan de maand oktober? In principe kunnen we wel wachten, de Clio rijdt maar begint af en toe te mankeren, hij wordt 14 dit jaar en heeft zijn taak vervuld.

              Een tweezitter is geen probleem, kinderen komen er niet, en slechts uitzonderlijk gaan er passagiers mee. In dat geval kunnen ze nog steeds in de Mini (al mogen ze daarvoor ook niet te groot zijn). Kofferruimte is wel van belang.

              Die 981 vind ik top, vooral ook binnenin, maar ver buiten het budget. Er is altijd de optie om het geld nog wat te laten staan, een goedkopere vervanging voor een jaar of 4-5 te kopen en dan uit te kijken naar een volle 981. Maar zo kun je altijd wachten op the next best thing.
              De 987 is binnenin op en top Porsche, en nog steeds actueel. De facelift elektronica ziet er wel properder en hedendaagser uit. Die PDK lijkt me dan ook wel interessant. Als dat met wat mooie opties na de zomer meer binnen bereik valt, dan zal het waarschijnlijk wel die richting uit gaan.

                Kleur is top! Zet daar een paar velgen onder met zwart hart en you rule them all! :first:

                Wim

                  Wat is er mis met de kleur, eindelijk eentje die kleur durft te bekennen. 😉

                    Als je nog tot oktober wilt wachten kun je je wellicht aan je oorspronkelijk budget van 20-25K houden voor een 987c. Vroeger zou ik naar een 981c S hebben getracht, maar omdat het in mijn geval iets sneller moest gaan nadat ik mijn oudje van 11 had stukgemaakt was mijn budget beperkt tot een 2.7 met PDK. Ook omdat die fiscaal en qua rijtaks veel voordeliger uitvalt. Achteraf bekeken had ik zelfs nooit een S moeten willen want ook een 2.7 gaat als een speer als je combineert met PDK. Het enige dat meer vermogen meebrengt is dat je nog vroeger moet afremmen!

                    Voor de rest: de enige reële beperking in het gebruik is het feit dat het een tweezitter is (dooh!). Kofferruimte genoeg. Niet te groot, parkeert handig en slipt overal door. Alles voelt Duits-stevig aan en ziet er goed uit. Als er ergens een betere sportieve wagen had bestaan voor mijn budget dan had ik die wel gekozen.

                      Thanks!
                      Een levendig forum, dat is goed nieuws.

                      Ik had ergens iets gelezen over ‘IMS’ problemen bij vroege caymans/boxsters, iets wat vanuit de fabriek vanaf 2007 verholpen was door een steviger onderdeel. Weet het niet meer exact, maar een 2007 model of later zou dus de voorkeur genieten.

                      Het zou in ieder geval over de 2.7 gaan, die zal op zich al genoeg meer kosten dan de voorganger, en de ganse zoektocht was oorspronkelijk niet eens naar een sportwagen. Komende van 110 pk zal een Cayman al een groot verschil maken.

                      Zetelverwarming. Dat is het enige wat niet op die Mini zit omdat ik dat toen ook echt niet nodig vond. Ik ben het wel gaan appreciëren na een skiverlof in een andere auto, en sindsdien mis ik het wel in de wintermaanden. Bij nader inzien zal de Porsche wel niet het skivervoer worden, en zullen we dat met de Mini blijven doen. (De Mini blijft, een oude Clio gaat weg)
                      In feite dus ook geen echte must.

                      Dat knopje met die uitlaat op heb ik ook af en toe zien passeren, het lijkt me echt cool, maar doet waarschijnlijk niet meer dan geluid maken?
                      Verder zie ik ook soms PASM knopjes, daarstraks gelezen dat het de auto wel comfortabeler kan maken. Misschien is dat ook wel eentje voor de lijst wenselijke opties.

                      Ik ken mezelf, op den duur vind ik alle opties leuk, en heb ik ze liefst allemaal…

                      Ik zag hier een Boxster staan met mooie opties, oa. geventileerde zetels en sportplus (icm PDK geeft dat ook launch control zeker?).
                      Enkel die kleur…

                      De merde is dat je dan gaat zoeken en altijd wel iets boven het budget tegenkomt dat extra aantrekkelijk is. De facelift Boxster en Cayman liggen daarrond.
                      Qua exterieur zien die er wel een stuk recenter uit, en de PCM lijkt er ook grondig op vooruit gegaan. Heeft iemand ervaring met beide?
                      Het is natuurlijk weer wat meer geld, en je moet de grens ergens leggen…
                      Enig idee of die prijzen wezenlijk lager zullen zijn binnen hier en 6 maanden?

                      XXX

                        Welkom op ‘t forum :up:
                        Weer iemand met fantastische voornemens voor 2015 😀

                        Wim

                          Welkom, en succes met de zoektocht.

                            Welkom op het *porsche forum. :drink:
                            Cayman is :up:

                              Welkom en plezier met de zoektocht

                                [quote=”Harley G” post=192193]
                                Zetelverwarming in een niet-cabrio begrijp ik niet…maar dat is persoonlijk.
                                [/quote]

                                Ik heb de laatste 10 jaar in al mijn DD’s zetelverwarming gehad… al mijn spieren opgewarmd als ik thuis kom. ‘t is net als met de *porsche die moet toch ook warm zijn als je volop gas gaat geven! :mrgreen:

                                Serieus, als wat last hebt van je rug : zetelverwarming :first:

                                  Hoi Tommy en welkom hier.
                                  Zelf ben ik pas een week in het bezit van een Cayman S van 2007. Ik heb ook gezocht volgens jouw criterea.
                                  S2 hier kan je alles vertellen over deze wagen want hij heeft er zelf ook 1.

                                  Persoonlijk zijn mijn prille ervaringen tot nu toe: fantastische wagen en dagelijks inzetbaar met genoeg power om je rijbewijs te verliezen zonder dat je het eigenlijk beseft. Ik vind hem comfortabel rijden in vergelijking met mijn vorige wagen:Lotus elise.
                                  De mijne heeft ook de uitlaat met de kleppen die je kan open zetten en dat geeft toch een heel verschil qua geluid en maakt de beleving intenser.
                                  Zetelverwarming heb ik ook en mijn achterwerk heb ik niet horen klagen hierover :mrgreen:

                                  Je hebt misschien mijn topic al gelezen.
                                  Kijk op uw gemak rond en laat hem zeker goed keuren.
                                  Mocht je vragen hebben waarop ik met mijn beperkte kennis kan op antwoorden,stel ze gerust.

                                  Het zoeken naar de juiste Cayman is ook een plezante bezigheid. Het kriebelt bij mij alle dagen om er mee te gaan rijden en dat gevoel had ik met mijn elise veel minder. Dat zegt al veel.

                                15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 172)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.