Voorstellen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Voorstellen

  • Maker
    Discussie

  • Tommy
    Deelnemer

      Hallo Porsche fanaten,

      Nieuw hier en dus even voorstellen.
      Ik ben een prille dertiger met een auto die tegen oktober 2015 aan vervanging toe is. Ik was even aan het rondkijken wat er op de markt is voor mijn budget en kwam eigenlijk eerder verbazend op een Cayman uit. Verschillende bronnen leken daar erg positief over te zijn, als echte drivers car die daarenboven dagelijks bruikbaar is.

      We twijfelen nog of we voor een goedkope vervanging gaan, maar het idee van een Porsche spreekt enorm aan. Ik wil wel wat geld uitgeven, maar dan moet er ook iets speciaals voor terugkomen. Daarnaast zijn er natuurlijk de onderhoudskosten, en het gebruik zelf, dus we zijn er nog niet helemaal uit, al leunt de beslissing toch eerder naar een Cayman/Boxster. Het budget lag oorspronkelijk op 20-25000 euro, maar voor wat leuks kan het eventueel wel naar de 30000 gaan.

      Een cabrio lijkt me wel leuk, maar rolbeugels vallen hier thuis echter niet in de smaak. Anyway, een goed uitgeruste Boxster krijg ik waarschijnlijk wel verkocht.
      Dat terzijde, hoe meer ik ernaar kijk, hoe mooier ik de Cayman vind, mooier dan een Boxster eigenlijk. (Pas bij de 981 hebben ze die rolbeugel proper gemaakt vind ik.)
      Na een eindeloze reeks reviews en video’s kijken lijkt iedereen eigenlijk wel erg lovend over de Cayman.

      Ik ben dus momenteel aan het uitkijken naar een mooi exemplaar < 30000 euro. We hebben tijd en zijn niet gehaast. Hebben jullie tips? Wat voor opties zijn zeker aan te raden? Ik heb zelf eigenlijk een 'probleem' met knopjes die geen functie hebben, vandaar dat die mini ook echt alle opties heeft, gelukkig heeft de 987 reeks aparte panelen met en zonder knopjes voor oa zetelverwarming, pasm, sportknop, ... Dus als die optie er niet op zit, dan zit er ook geen lege knop. (Die middenconsole op de 981, daar zou ik meer last mee hebben...) Ik heb zelf op de must-have lijst alvast zetelverwarming, automatische airco (zijn er eigenlijk 987's met manuele airco, dus geen temperatuurinstelling??), cruise control, en een goed audiosysteem, (hoeft geen high-end te zijn, maar mag niet te flets klinken). Gewenst, maar geen must, zijn navi, sportknop en sportzetels, liefst volledig elektrisch. Zwart op zwart vind ik niet zo mooi, beige interieur spreekt aan, rood misschien net té fel. Cocoa zou ik eerst in het echt moeten zien. Zijn er zaken waar ik moet op letten? Had ergens iets gelezen over het vermijden van exemplaren ouder dan 2007? Verder, wat kost een Cayman zowat in gebruik? Vaak op onderhoud, en erg kostelijk? In vergelijking, de Mini kostte bij BMW +-300 euro voor een klein onderhoud en +-500 euro voor een groot. Dat zonder kosten voor remblokjes/banden/... Ik kijk alvast uit naar jullie meningen, en kan me nog aardig verdiepen in het forum! Tommy aka crossbytje

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 172)
      • In the meanwhile nog een update van het MINI front.

        Nu we net de oude clio vervangen hebben door een Cayman om van de onvoorziene kosten af te zijn, nu begint de MINI ook ineens kuren te krijgen. (Misschien is ‘ie jaloers omdat hij nu buiten moet slapen en in het weekend stil staat…)
        We hebben hem twee keer mogen laten slepen op 7 dagen tijd. Oliedruk te laag was de melding, laten slepen en stil hopen op geen te grote kosten. Vanuit alle kanten vernamen we dat te lage oliedruk echt geen goed nieuws is, en dikwijls leidt tot kapotte turbo’s en grote kosten. Een zieke motor, zelfs tot vervangen van een gans blok…

        Het verdict was uiteindelijk een erg vervuilde oliefilter (ondanks dat hij pas 3000km geleden (= anderhalve maand) op onderhoud is geweest en dat ding toen zou moeten vervangen zijn…). Enigszins argwanend door de vele verhalen, anderzijds opgelucht gaan de we mini ophalen en lijkt alles terug in orde. Tot 2 dagen later exact dezelfde melding weer verschijnt, deze keer bij het starten van de motor ‘s ochtends vroeg. Opnieuw laten afslepen. In de garage zelf kwam de melding niet meer tevoorschijn, maar zodra hij 2 minuten draaide was er wel duidelijk een kletterend geluid te horen onder de motorkap. Geen goed nieuws dus.

        In de garage hebben ze dan het carter losgemaakt, en bleek de aanvoerleiding naar de oliepomp verstopt te zitten met stukken silicone. Erg ver hebben ze niet moeten zoeken, de dichting van het carter was blijkbaar met veel te veel silicone afgekit, waardoor die helemaal uitpuilde, en na verloop van tijd dus afbrokkelt binnenin het motorblok…
        Gezien dat blok nog nooit open is geweest moet dit wel in de fabriek zo slecht ineengezet zijn. Echt onvoorstelbaar!

        IMG_0621.jpg

        20150210_082849.jpg

        20150210_082858.jpg

          zeer ferm :up:

            Zalig gevoel, hé!? :up: Mooie auto!

              Supermooi! :up:

                daar kan je fier op zijn en mag je in gezien worden :up:

                  Voor mij part had je die foto’s 2 keer mogen posten!! Prachtige kont en dito interieur!! :applaus: Enjoy!!

                    (dubbele post)

                      Het is eindelijk eens zonnig geweest, en na een dikke 1000km rijden dan toch ook eens de tijd genomen om ‘m nog eens van buiten te bewonderen, en wat foto’s te nemen.

                      De Cayman bevalt enorm, hij is wat hard op de slechte wegen hier in de buurt, en niet echt de auto waar je een dutje in doet als passagier bij het naar huis rijden, maar daar is hij dan ook niet voor gemaakt.

                      Hier wat foto’s!

                      IMG_0534.jpg

                      IMG_0535.jpg

                      IMG_0538.jpg

                      IMG_0542.jpg

                      IMG_0544.jpg

                      IMG_0546.jpg

                      IMG_0549.jpg

                      IMG_0556.jpg

                        Super!

                        Morgen voorzichtig zijn als je de baan op gaat want het wordt slecht weer. Ik ga met de zoon naar het autosalon.

                          Hij is er!

                          Deze namiddag gaan ophalen bij Carrera Motors, hij was keurig proper, net onderhouden met ingevuld boekje. Enkel ontbrak 1 van de twee sleutels, die nog in het bezit van de eigenaar was. Die wordt achteraf bezorgd.

                          Geen tijd om foto’s te maken, alleen maar gereden, straks naar het nieuwjaarsreceptie van het werk. Foto’s volgen dus nog!

                          Wat het rijden betreft, amai, wat een zalige kar! Tijdens de testrit niet echt hoog in toeren gegaan, vandaag toch even gesnoept, en dat smaakt naar meer! Zalig hoe hij gromt, en vooruit gaat. De 211pk stellen niet teleur, dat unlocken is wat mij betreft (nog) niet nodig.

                          Must. go. now.
                          More later!

                            Spannend! Dat gaat wel lukken. Dus verwachten we de volgende dagen de nodige foto’s.

                              update: de Cayman is op dit moment naar de keuring. Ik hoop dat dat betekent dat hij vandaag nog ingeschreven raakt, en dat de nummerplaat morgen bij de garage aankomt. Zodanig dat we dit weekend toch kunnen :driver: :driver: !

                                Die via de iebeej link zijn ook 11″ breed achteraan, dus geen optie (al zijn ze wel te vinden in de juiste maten ook hoor)
                                Die carrera classic velgen (als in de photoshop) vind ik misschien nog mooier dan de gt2rs style.
                                Die prijzen van dergelijke velgen zijn overal min of meer gelijk, uiteraard + verzending en importduties.

                                Ik ben er nog niet aan uit. Ik heb nog tijd tot het weer wat warmer wordt, tegen dan passeert er misschien ook nog een setje turbo II velgen komt tegen een aantrekkelijke prijs.

                                  deze 19″ replica’s zijn op iebeej dot com verkrijgbaar; item number: 181642980230 KLIK
                                  wel nog tax en duties bij te tellen 😉 de verzendkosten zijn zo duur dan de velgen zelf :wtf:

                                    Dat is het 20″ Carrera Classic wiel, een optie op de 981. Kost nog een pak meer dan de 20″ Carrera S velg die ik heb. Niet te verwarren met de Carrera Classic velgen voor de 987 want dat zijn 5-spakers.

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 172)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.