Voorstellen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Voorstellen

• Maker
    Discussie
  • Hallo Porsche fanaten,

Nieuw hier en dus even voorstellen.
    Ik ben een prille dertiger met een auto die tegen oktober 2015 aan vervanging toe is. Ik was even aan het rondkijken wat er op de markt is voor mijn budget en kwam eigenlijk eerder verbazend op een Cayman uit. Verschillende bronnen leken daar erg positief over te zijn, als echte drivers car die daarenboven dagelijks bruikbaar is.

We twijfelen nog of we voor een goedkope vervanging gaan, maar het idee van een Porsche spreekt enorm aan. Ik wil wel wat geld uitgeven, maar dan moet er ook iets speciaals voor terugkomen. Daarnaast zijn er natuurlijk de onderhoudskosten, en het gebruik zelf, dus we zijn er nog niet helemaal uit, al leunt de beslissing toch eerder naar een Cayman/Boxster. Het budget lag oorspronkelijk op 20-25000 euro, maar voor wat leuks kan het eventueel wel naar de 30000 gaan.

Een cabrio lijkt me wel leuk, maar rolbeugels vallen hier thuis echter niet in de smaak. Anyway, een goed uitgeruste Boxster krijg ik waarschijnlijk wel verkocht.
    Dat terzijde, hoe meer ik ernaar kijk, hoe mooier ik de Cayman vind, mooier dan een Boxster eigenlijk. (Pas bij de 981 hebben ze die rolbeugel proper gemaakt vind ik.)
    Na een eindeloze reeks reviews en video’s kijken lijkt iedereen eigenlijk wel erg lovend over de Cayman.

Ik ben dus momenteel aan het uitkijken naar een mooi exemplaar < 30000 euro. We hebben tijd en zijn niet gehaast. Hebben jullie tips? Wat voor opties zijn zeker aan te raden? Ik heb zelf eigenlijk een 'probleem' met knopjes die geen functie hebben, vandaar dat die mini ook echt alle opties heeft, gelukkig heeft de 987 reeks aparte panelen met en zonder knopjes voor oa zetelverwarming, pasm, sportknop, ... Dus als die optie er niet op zit, dan zit er ook geen lege knop. (Die middenconsole op de 981, daar zou ik meer last mee hebben...) Ik heb zelf op de must-have lijst alvast zetelverwarming, automatische airco (zijn er eigenlijk 987's met manuele airco, dus geen temperatuurinstelling??), cruise control, en een goed audiosysteem, (hoeft geen high-end te zijn, maar mag niet te flets klinken). Gewenst, maar geen must, zijn navi, sportknop en sportzetels, liefst volledig elektrisch. Zwart op zwart vind ik niet zo mooi, beige interieur spreekt aan, rood misschien net té fel. Cocoa zou ik eerst in het echt moeten zien. Zijn er zaken waar ik moet op letten? Had ergens iets gelezen over het vermijden van exemplaren ouder dan 2007? Verder, wat kost een Cayman zowat in gebruik? Vaak op onderhoud, en erg kostelijk? In vergelijking, de Mini kostte bij BMW +-300 euro voor een klein onderhoud en +-500 euro voor een groot. Dat zonder kosten voor remblokjes/banden/... Ik kijk alvast uit naar jullie meningen, en kan me nog aardig verdiepen in het forum! Tommy aka crossbytje

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 172)
  • S2

Dat zijn toch geen TurboII replica’s? Die lijken er zelfs niet op. 🙂

TurboII vind ik persoonlijk heel mooi, deze op je fotoshop vind ik maar “gewoon” 🙂

Ik heb eens mijn beste photoshopskills bovengehaald om eens te zien wat het geeft.

Deze velgen zijn blijkbaar niet makkelijk te vinden in 19″ replica voor de cayman, importeren uit de VS is een optie, en valt nog min of meer mee van prijs.

Wat denken jullie hiervan?
        IMG_0500.jpg

nieuwprijs is een kleine 6K, dus 3K + btw is een normale handelaarsprijs.
          maar met wat geduld vind je particulier wel een setje dat zo’n 25-30% goedkoper van eigenaar wisselt.
          uiteraard wel goed op de velgbreedte achteraan letten, want de meeste sets zijn achteraan 11J

Ik heb gebeld naar AEcars ivm die Turbo II velgen die optioneel op de Cayman S verkocht worden die ze staan hebben (die van in de link hierboven). Ze vragen er apart 3000 euro voor + BTW, het zouden nieuwe zijn, met (uiteraard) nieuwe banden.

Is dat een correcte prijs? Ik vind het veel geld.

Ik heb wel tijd, tot het warmer wordt. Passeert hier geregeld zo’n setje, of is dat eerder beperkt?

Turbo II *luv

Of deze:

porsche_cayman_wheels_rims_nitto_tires2.jpg

Wheel Dynamics

Turbo II zonder discussie.

Luxeproblemen, ik geraak er niet aan uit welke 19″ zomervelgen ik het liefst zie.

Ik vind die carrera S wielen erg mooi, maar telkens ik ze op een donkergrijze cayman zie is het precies toch dat niet. (Op een witte daarentegen direct!)
                    Carrera S op sealgrey

Dan zijn er de carrera sport wielen, in het grijs, die niet misstaan, maar mij toch ook niet helemaal overtuigen. (+ zijn de spaken wijd genoeg om de binnenkant deftig te kunnen kuisen?)
                    Carrera Sport op sealgrey

Ook nog de turbo II velgen grijs+gepolijst. Ik denk dat ik momenteel naar deze kant neig, hoewel ik ook niet 100% het gevoel heb van, ‘ja dat is het!’.
                    Turbo II op meteorgrey

Wat is jullie gedacht?

… nu wachtend … al te lang wachtend

cose-evitare-prima-die-304.jpg

Prijzig! Nu, ik was sowieso op zoek naar iets tweedehands in uitstekende staat.

Pfft, dat wachten duurt mij nu al te lang, ik verwacht de Cayman eind volgende week…

En als je een gekleurde coating wil is het nog duurder, en de naafafdekking zit ook niet in de prijs…

De donkere 18″ BBS SR wintercombinatie met sensoren voor RDK op de mijne kwam op een kleine 2300 euro incl BTW. En ik vind die supermooi, ze moeten weinig onderdoen voor mijn zomercombinatie met 20″.

Mijn originele 20″ Carrera S in zijdeglans platinum incl banden en RDK sensoren komt op zich op 6703,40 euro! Gulp! Gelukkig zijn de naafafdekkingen dan wel inbegrepen.

HowAboutNo.jpg

4585,21 incl BTW auto’s zonder RDK
                              4888.39 incl BTW met RDK sensoren

19 inch Carrera S complete set

Ik denk dat ik voorlopig winterbanden ga laten steken op de huidige velgen, en tegen dat het warmer wordt ga uitkijken voor een nieuw setje zomerwielen. Dan heb ik voorlopig wel een set 18″ zomerbanden op overschot waarvan ik geen flauw idee heb hoeveel ze waard zijn.

Ik heb bij de OPC geïnformeerd naar de prijs van een nieuw setje Carrera S velgen voor de Cayman, ik hou mijn hart al vast voor het antwoord. Die velgen van joebarreke vind ik ook wel wat hebben, tenminste als dat donkergrijs gelijkend genoeg is op Meteor Grey.

EWC bvba/ Stefan Hukins
                                  Staat met vele velgen op Kapaza, vind je die je wil in alle kleuren 😉

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 172)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.