Voorstellen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Voorstellen

  • Maker
    Discussie
  • Hallo Porsche fanaten,

    Nieuw hier en dus even voorstellen.
    Ik ben een prille dertiger met een auto die tegen oktober 2015 aan vervanging toe is. Ik was even aan het rondkijken wat er op de markt is voor mijn budget en kwam eigenlijk eerder verbazend op een Cayman uit. Verschillende bronnen leken daar erg positief over te zijn, als echte drivers car die daarenboven dagelijks bruikbaar is.

    We twijfelen nog of we voor een goedkope vervanging gaan, maar het idee van een Porsche spreekt enorm aan. Ik wil wel wat geld uitgeven, maar dan moet er ook iets speciaals voor terugkomen. Daarnaast zijn er natuurlijk de onderhoudskosten, en het gebruik zelf, dus we zijn er nog niet helemaal uit, al leunt de beslissing toch eerder naar een Cayman/Boxster. Het budget lag oorspronkelijk op 20-25000 euro, maar voor wat leuks kan het eventueel wel naar de 30000 gaan.

    Een cabrio lijkt me wel leuk, maar rolbeugels vallen hier thuis echter niet in de smaak. Anyway, een goed uitgeruste Boxster krijg ik waarschijnlijk wel verkocht.
    Dat terzijde, hoe meer ik ernaar kijk, hoe mooier ik de Cayman vind, mooier dan een Boxster eigenlijk. (Pas bij de 981 hebben ze die rolbeugel proper gemaakt vind ik.)
    Na een eindeloze reeks reviews en video’s kijken lijkt iedereen eigenlijk wel erg lovend over de Cayman.

    Ik ben dus momenteel aan het uitkijken naar een mooi exemplaar < 30000 euro. We hebben tijd en zijn niet gehaast. Hebben jullie tips? Wat voor opties zijn zeker aan te raden? Ik heb zelf eigenlijk een 'probleem' met knopjes die geen functie hebben, vandaar dat die mini ook echt alle opties heeft, gelukkig heeft de 987 reeks aparte panelen met en zonder knopjes voor oa zetelverwarming, pasm, sportknop, ... Dus als die optie er niet op zit, dan zit er ook geen lege knop. (Die middenconsole op de 981, daar zou ik meer last mee hebben...) Ik heb zelf op de must-have lijst alvast zetelverwarming, automatische airco (zijn er eigenlijk 987's met manuele airco, dus geen temperatuurinstelling??), cruise control, en een goed audiosysteem, (hoeft geen high-end te zijn, maar mag niet te flets klinken). Gewenst, maar geen must, zijn navi, sportknop en sportzetels, liefst volledig elektrisch. Zwart op zwart vind ik niet zo mooi, beige interieur spreekt aan, rood misschien net té fel. Cocoa zou ik eerst in het echt moeten zien. Zijn er zaken waar ik moet op letten? Had ergens iets gelezen over het vermijden van exemplaren ouder dan 2007? Verder, wat kost een Cayman zowat in gebruik? Vaak op onderhoud, en erg kostelijk? In vergelijking, de Mini kostte bij BMW +-300 euro voor een klein onderhoud en +-500 euro voor een groot. Dat zonder kosten voor remblokjes/banden/... Ik kijk alvast uit naar jullie meningen, en kan me nog aardig verdiepen in het forum! Tommy aka crossbytje

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 172)
    • :respect2: proficiat!!!!
      Super mooie aankoop!
      Trouwens, vind een super klassevolle kleurcombi op de cayman, ook in combi met de velgen vind ik em af!

        I know, mijn OEM mini wintervelgen hebben trouwens ook een BBS logo binnenin.
        Ik doelde eerder op imitatie Porsche velgen zoals die 18″ van een model dat eigenlijk 19″ is.


        @Sensa911
        : true story, een week geleden… Het was nochtans echt niet de bedoeling, maar dan begin je serieuzer rond te kijken, dan word je die andere auto echt beu, dan passeert er iets wat aan bijna alle eisen voldoet, en daarnaast in zo’n staat is waarvan je denkt er niet snel nog zoeen te zien passeren, en dan ja, dan ben je verkocht zeker…

          feli met de wagen, knappe P, veel veilige km’s gewenst

            [quote=”crossbytje” post=193456]Aftermarket velgen zijn niet zo mijn ding, liever originele Porsche velgen, eventueel imitaties (zijn die zoveel slechter?). Of blijf je daar best af? …[/quote]

            OZ HLT en BBS kan je niet echt imitaties noemen. beiden hebben een goede reputatie en worden volop in de racerij gebruikt. de laterale krachten zijn daar een veelvoud van wat een velg bij normaal straatgebruik te verduren krijgt.
            Bovendien zijn merken als BBS huisleverancier in Zuffenhausen. Heel wat van deze velgen met steek 5×130 worden geproduceerd in opdracht van en dragen gewoon de onderdeelnrs van porsche.

            en nog een dikke proficiat met de aankoop. deze heb je verdiend, geniet ervan en wees er zuinig op.

              [quote=”crossbytje” post=192180]Hallo Porsche fanaten,

              Nieuw hier en dus even voorstellen.
              Ik ben een prille dertiger met een auto die tegen oktober 2015 aan vervanging toe is.

              We twijfelen nog

              We hebben tijd en zijn niet gehaast. Hebben jullie tips?

              Ik kijk alvast uit naar jullie meningen, en kan me nog aardig verdiepen in het forum!
              Tommy aka crossbytje[/quote]

              Beste Tommy, hoe lang is het geleden dat je dit schreef ??? :happydance:

              Ik herken mezelf, ik ging in september rondkijken, lezen om in april te kopen… in oktober bingo!! Het leven is meer dan geld alleen!!! :relaxman:

              Oprecht succes gewenst met je aankoop geniet er veel en veilig van!!!! :applaus:

                [quote=”Mushroom” post=193444]Nee, maar ze lachen wel ne keer extra. “Weer ene met een klein pietje” denken ze dan :sarcastisch :mrgreen:[/quote]

                Is algemeen geweten …

                image_2015-01-12.jpg

                uitzonderingen bevestigen de regel…jaja, ze hebben het me zelf gezegd, eerst grote angstige ogen die afdwalen naar een potje gel en dan een smile…

                S2

                  Als je even rondkijkt vind je voor dat geld ook originele 2dehands velgen. Dat zou toch mijn voorkeur zijn tov nieuwe reproducties.

                  Maar de velgkeuze is in elk geval dik in orde 🙂 (Al zijn ze bij mij 19″ 🙂 )

                    Aftermarket velgen zijn niet zo mijn ding, liever originele Porsche velgen, eventueel imitaties (zijn die zoveel slechter?)

                    Hier staat 18″ bij klik

                    Of blijf je daar best af?

                    Optie is om deze winter nog op de zomerbanden te blijven rijden, maar eigenlijk toch liever een winterset…

                      OZ alleggerita HLT velgen porsche met michelin PS2 N4 banden

                      € 1.599,00 setje dat op 2dehands.be te koop staat :up:

                        [quote=”crossbytje” post=193419]… Is het iets om nu winterbanden te leggen op de huidige velgen, en dan na de winter de huidige banden er weer op te leggen, tot die versleten zijn, en dan pas nieuwe velgen + zomerbanden te kopen? Kan dat kwaad voor die banden om op en af die velgen getrokken te worden? …[/quote]
                        de cayman op 19″ zomerpantoffels zal er heel anders uitzien. de sportdesign BBS velgen vind ik super staan, maar da’s natuurlijk een kwestie van smaak.

                        dan zou ik op deze 18″ velgen eind 2015 de winterbanden leggen en er dan op laten liggen. banden op en af laten trekken kan geen kwaad maar het kost je telkens geld.

                          Nee, maar ze lachen wel ne keer extra. “Weer ene met een klein pietje” denken ze dan :sarcastisch :mrgreen:

                            Proficiat en veel plezier ermee …

                            [quote=”Mushroom” post=193391]
                            Ik parkeer ook altijd bij carrera Motors als ik naar den Tropical ga :engeltje:
                            [/quote]

                            Krijg je daar dan Porscheforumkorting ? :engeltje:

                            XXX

                              Proficiat met de aankoop, nice 😀
                              Veel plezier ermee :happydance:

                                [quote=”crossbytje” post=193419]
                                Ik zou nog een setje winterwielen nodig hebben. [/quote]

                                Ducdirk heeft nog een setje 17″ wintervelgen met banden te koop.
                                Misschien hem eens contacteren!!!

                                  [quote=”Pitchie” post=193401]Als diesel-rijder in de lage toeren, heb ik dat ook moeten leren. Dan denk je dat 4.000 RPM al pijnlijk is voor de motor.[/quote]

                                  Dat klopt, ik denk nu nog soms dat ik iets te ver ga wat toerental betreft.
                                  Maar de motoren kunnen het aan, en ik vermoed dat ze het zelfs nodig hebben (meen dat eens gelezen te hebben van Wim van CCR, dewelke tot 100 rijdt in 2e vitesse tijdens de testritjes)

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 172)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.