Voorstellen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Voorstellen

• Maker
    Discussie
  • Hallo Porsche fanaten,

Nieuw hier en dus even voorstellen.
    Ik ben een prille dertiger met een auto die tegen oktober 2015 aan vervanging toe is. Ik was even aan het rondkijken wat er op de markt is voor mijn budget en kwam eigenlijk eerder verbazend op een Cayman uit. Verschillende bronnen leken daar erg positief over te zijn, als echte drivers car die daarenboven dagelijks bruikbaar is.

We twijfelen nog of we voor een goedkope vervanging gaan, maar het idee van een Porsche spreekt enorm aan. Ik wil wel wat geld uitgeven, maar dan moet er ook iets speciaals voor terugkomen. Daarnaast zijn er natuurlijk de onderhoudskosten, en het gebruik zelf, dus we zijn er nog niet helemaal uit, al leunt de beslissing toch eerder naar een Cayman/Boxster. Het budget lag oorspronkelijk op 20-25000 euro, maar voor wat leuks kan het eventueel wel naar de 30000 gaan.

Een cabrio lijkt me wel leuk, maar rolbeugels vallen hier thuis echter niet in de smaak. Anyway, een goed uitgeruste Boxster krijg ik waarschijnlijk wel verkocht.
    Dat terzijde, hoe meer ik ernaar kijk, hoe mooier ik de Cayman vind, mooier dan een Boxster eigenlijk. (Pas bij de 981 hebben ze die rolbeugel proper gemaakt vind ik.)
    Na een eindeloze reeks reviews en video’s kijken lijkt iedereen eigenlijk wel erg lovend over de Cayman.

Ik ben dus momenteel aan het uitkijken naar een mooi exemplaar < 30000 euro. We hebben tijd en zijn niet gehaast. Hebben jullie tips? Wat voor opties zijn zeker aan te raden? Ik heb zelf eigenlijk een 'probleem' met knopjes die geen functie hebben, vandaar dat die mini ook echt alle opties heeft, gelukkig heeft de 987 reeks aparte panelen met en zonder knopjes voor oa zetelverwarming, pasm, sportknop, ... Dus als die optie er niet op zit, dan zit er ook geen lege knop. (Die middenconsole op de 981, daar zou ik meer last mee hebben...) Ik heb zelf op de must-have lijst alvast zetelverwarming, automatische airco (zijn er eigenlijk 987's met manuele airco, dus geen temperatuurinstelling??), cruise control, en een goed audiosysteem, (hoeft geen high-end te zijn, maar mag niet te flets klinken). Gewenst, maar geen must, zijn navi, sportknop en sportzetels, liefst volledig elektrisch. Zwart op zwart vind ik niet zo mooi, beige interieur spreekt aan, rood misschien net té fel. Cocoa zou ik eerst in het echt moeten zien. Zijn er zaken waar ik moet op letten? Had ergens iets gelezen over het vermijden van exemplaren ouder dan 2007? Verder, wat kost een Cayman zowat in gebruik? Vaak op onderhoud, en erg kostelijk? In vergelijking, de Mini kostte bij BMW +-300 euro voor een klein onderhoud en +-500 euro voor een groot. Dat zonder kosten voor remblokjes/banden/... Ik kijk alvast uit naar jullie meningen, en kan me nog aardig verdiepen in het forum! Tommy aka crossbytje

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 172)
    • Thanks!

Het is allemaal veel sneller gegaan dan gedacht. Maar dankzij een gouden tip van Maarten (S2) deze ontdekt, en dan moet je niet veel langer wachten.

Ik zou nog een setje winterwielen nodig hebben. Nu liggen er Cayman S wielen op, het zijn geen lelijke velgen, maar misschien hou ik ze liever als winterwiel en leg ik er iets mooiers op voor de zomer.
      Wat dat betreft, zijn die velgen daarvoor geschikt? Niet te breed enzo?
      Of wordt 17″ aangeraden voor de winter?

Ik vind 997 Carrera S velgen wel schoon, misschien moet ik zo’n setje kopen voor de zomer.
      Er liggen nu natuurlijk wel nog goede banden op de Cayman S velgen, die dan uiteraard niet passen op die nieuwe.
      Is het iets om nu winterbanden te leggen op de huidige velgen, en dan na de winter de huidige banden er weer op te leggen, tot die versleten zijn, en dan pas nieuwe velgen + zomerbanden te kopen? Kan dat kwaad voor die banden om op en af die velgen getrokken te worden?
      Hoe lang doen jullie met een setje banden? Ik weet wel dat het enorm afhangt van de rijstijl, maar om toch een idee te hebben?

proficiat… meer en meer cayman rijders hier…

Profeliciteerdiat! :up: Welkom in het *porsche eigenaarsklubje

Mooi :up:

Proficiat met de aankoop. Eens er mee gereden ben je een vogeltje voor de kat. :mrgreen:

Proficiat, weer een Cayman bij :up:
                Nog velgje erop en :happydance:

PM

Dikke proficiat!!! Mooie *porsche ! :first:

het forum is weer een knappe verschijning rijker, *luv :up:

Proficiat! Mooie wagen, prachtige kleur.

En als je vond dat het toch niet zo hard vooruit ging, dat is net het plezante, heb ik ook met mijn Boxster gemerkt. Onder de 4.000 toeren rijdt dat als een gewone auto, niks fenomenaals…. Maar dan ff doortrekken tot 7.000 en je gaat als een raket!!! Als diesel-rijder in de lage toeren, heb ik dat ook moeten leren. Dan denk je dat 4.000 RPM al pijnlijk is voor de motor.

[quote=”crossbytje” post=193378]

[/quote]
                        Ik parkeer ook altijd bij carrera Motors als ik naar den Tropical ga :engeltje:

Just kidding! Congrats met je zo goed als nieuwe Cayman! :coolness:

Proficiat met de koop geniet ervan :up:

De testrit was leuk, even de snelweg op, maar onder nauwlettend oog van de passagier mocht ik er niet teveel mee spelen. Hij gaat goed vooruit, het is nog wat zoeken naar de juiste versnelling, maar hij heeft koppel genoeg om vlot te versnellen, zelfs al doe je 50 in 4e.

Familie had ons wat ‘bang’ gemaakt, kwestie dat we niet zoveel power gewend zijn. We hadden nog nooit in een Porsche gereden.
                            Ik moet zeggen, dat viel eigenlijk wel mee, de Cayman heeft kracht genoeg om vlot voorbij te steken, en je zit wel sneller aan de toegelaten snelheid dan je denkt, maar zo onwezenlijk veel is het nu ook weer niet. Versta me niet verkeerd, te weinig power vind ik ‘m ook zeker niet hebben, maar we hadden in ieder geval niet het gevoel dat we extra voorzichtig moesten zijn om hem niet in de gracht te rijden.

We hebben er een uurtje mee getoerd, maar veel overtuigen hadden we eigenlijk al niet meer nodig. Er zitten geen rammels in. Alles voelt zeer solide en stevig en is prima afgewerkt.

Wat me opviel was dat hij toch behoorlijk hard rijdt, nog een stuk harder dan mijn mini (die ook geen zachte ride heeft met 17″ runflats onder).
                            Wat ook opviel was de stilte, weinig of geen windgeruis te horen, alleen een mooie ronk van de motor.
                            Die uitlaat die eronder zit is waarschijnlijk ook niet standaard? Ik ging het nog vragen maar ben het uiteindelijk vergeten. Er stond echter niks van vermeld op de optielijst die bij de advertentie stond.
                            Ben er wel content mee, vind die twee pijpjes vele malen schoner dan 1 brede pijp.

De prijs, daar hebben we nog even over gesproken en die is op 27500 geland zonder de garantie, maar inclusief een onderhoud bij aflevering. Na wat rondvragen, en met het toch niet zo uitgebreide aantal kilometers die we ermee gaan rijden, willen we het risico wel nemen om de garantie te laten schieten.
                            Nu, ik ben niet iemand die altijd overal het onderste uit de kan wil halen, heb zo al een paar keer iets gekocht waar we dan iets verder voor rijden omdat het dan net iets goedkoper is, maar waar we dan achteraf miserie mee krijgen en het veel meer rompslomp is enz.
                            Bij deze heb ik wel vertrouwen, hij krijgt nog een onderhoud, hij ziet er als nieuw uit, zowel binnen als buiten, en heeft haast geen kilometers (tijdens de testrit de 18000 gepasseerd). Ik heb niet het gevoel dat ik teveel betaal, en dat is het voornaamste.

De zoektocht naar een setje winterwielen kan beginnen, ook wil ik nog wat muziek kunnen afspelen via de pcm, zonder mp3 cd’s te moeten branden, dus daar ga ik ook nog wat research moeten voor verrichten.

Er zitten ons leuke tijden op te wachten!

top!!

Proficiat! En nu een lange week…. :up:

S2

Super proficiat!!!!!!!!!

Krijgen we nog een verslagje van de testrit? 🙂

Nog een paar foto’s van vandaag:

(let niet op de bedenkelijk kijkende jonge heer op de laatste foto)

IMG_0499.jpg

IMG_0501.jpg

IMG_0503.jpg

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 172)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.