Voorstellen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Voorstellen

• Maker
    Discussie
  • Hallo Porsche fanaten,

Nieuw hier en dus even voorstellen.
    Ik ben een prille dertiger met een auto die tegen oktober 2015 aan vervanging toe is. Ik was even aan het rondkijken wat er op de markt is voor mijn budget en kwam eigenlijk eerder verbazend op een Cayman uit. Verschillende bronnen leken daar erg positief over te zijn, als echte drivers car die daarenboven dagelijks bruikbaar is.

We twijfelen nog of we voor een goedkope vervanging gaan, maar het idee van een Porsche spreekt enorm aan. Ik wil wel wat geld uitgeven, maar dan moet er ook iets speciaals voor terugkomen. Daarnaast zijn er natuurlijk de onderhoudskosten, en het gebruik zelf, dus we zijn er nog niet helemaal uit, al leunt de beslissing toch eerder naar een Cayman/Boxster. Het budget lag oorspronkelijk op 20-25000 euro, maar voor wat leuks kan het eventueel wel naar de 30000 gaan.

Een cabrio lijkt me wel leuk, maar rolbeugels vallen hier thuis echter niet in de smaak. Anyway, een goed uitgeruste Boxster krijg ik waarschijnlijk wel verkocht.
    Dat terzijde, hoe meer ik ernaar kijk, hoe mooier ik de Cayman vind, mooier dan een Boxster eigenlijk. (Pas bij de 981 hebben ze die rolbeugel proper gemaakt vind ik.)
    Na een eindeloze reeks reviews en video’s kijken lijkt iedereen eigenlijk wel erg lovend over de Cayman.

Ik ben dus momenteel aan het uitkijken naar een mooi exemplaar < 30000 euro. We hebben tijd en zijn niet gehaast. Hebben jullie tips? Wat voor opties zijn zeker aan te raden? Ik heb zelf eigenlijk een 'probleem' met knopjes die geen functie hebben, vandaar dat die mini ook echt alle opties heeft, gelukkig heeft de 987 reeks aparte panelen met en zonder knopjes voor oa zetelverwarming, pasm, sportknop, ... Dus als die optie er niet op zit, dan zit er ook geen lege knop. (Die middenconsole op de 981, daar zou ik meer last mee hebben...) Ik heb zelf op de must-have lijst alvast zetelverwarming, automatische airco (zijn er eigenlijk 987's met manuele airco, dus geen temperatuurinstelling??), cruise control, en een goed audiosysteem, (hoeft geen high-end te zijn, maar mag niet te flets klinken). Gewenst, maar geen must, zijn navi, sportknop en sportzetels, liefst volledig elektrisch. Zwart op zwart vind ik niet zo mooi, beige interieur spreekt aan, rood misschien net té fel. Cocoa zou ik eerst in het echt moeten zien. Zijn er zaken waar ik moet op letten? Had ergens iets gelezen over het vermijden van exemplaren ouder dan 2007? Verder, wat kost een Cayman zowat in gebruik? Vaak op onderhoud, en erg kostelijk? In vergelijking, de Mini kostte bij BMW +-300 euro voor een klein onderhoud en +-500 euro voor een groot. Dat zonder kosten voor remblokjes/banden/... Ik kijk alvast uit naar jullie meningen, en kan me nog aardig verdiepen in het forum! Tommy aka crossbytje

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 172)
    • 🙂

Ik ben net thuis (nog even langs de verzekeraar gepasseerd).

Volgende week staat er een Cayman voor de deur!

die mens moet mss weer een uur wachten…….
        Neje, serieus, ben ook wel curieus….maar eigenlijk weten wet het antwoord al he :driver:

al nieuws?

De bedoeling was om er zaterdag al eens mee te rijden, maar de verkoper zat in gesprek, ondanks de afspraak die we gemaakt hadden. We hebben even moeten wachten (een klein uur in de toonzaal rondgelopen), en tegen dat we de cayman ten gronde geïnspecteerd hadden was het al laat in de namiddag. Het goot trouwens water en er was veel te veel wind om alles goed te zien en horen tijdens een testrit.

Ik had het er eigenlijk niet zo druk verwacht, maar volgens de verkoper is 12 wagens verkopen op een zaterdag geen uitzondering. Er is duidelijk niet overal crisis…

Ik zou -denk ik- zaterdag al gezegd hebben van: laat er mij mee rijden en als er niks van tikken of extra lawaai te horen is neem ik ‘m wel. :first:
              Maar mijn geduld is dan ook legendarisch! :engeltje:

Ik vroeg zaterdag of ze ‘m inderdaad niet zouden verkopen tot we er eens mee gereden hebben, de verkoper zei ‘uiteraard niet’. Vandaar dat hij er wss afgehaald is.

Ik verwacht geen problemen, ik bedoel dus niet kwalitatieve vooruitgaan, maar eerder in gebruiksgemak/aansluitmogelijkheden. Vooral een USB aansluiting zou ik handig vinden. Nu, er is waarschijnlijk wel iets in te bouwen, dat bekijk ik dan wel eens achteraf.

S2

[quote=”mark986″ post=193216]Ik vind em niet meer terug?[/quote]

Is de gewoonte bij CM, als er iemand oprechte interesse heeft wordt hij offline gehaald. Zodat de geïnteresseerde rustig de tijd heeft om na te denken.

Wil zeker niet zeggen dat hij verkocht is ofzo.

Naar een S ben ik inderdaad niet op zoek, die is mij te duur in gebruik (BIV, taks, verzekering en verbruik). Ik merk inderdaad wel dat er meer S’en te koop staan en dat die qua prijs dikwijls lager zijn dan een ‘gewone’ Cayman.
                    Klopt dat hij niet overloopt van opties, de leuke (niet essentiele) extraatjes ontbreken. Echter bevindt deze zich in zo’n staat, met zo’n lage kilometerstand, inclusief een onderhoud bij aflevering, dat ik niet verwacht nog snel dergelijke auto, met iets meer opties te zien passeren.

Ik twijfel(de) sterk of ik wel een prefacelift wou, gezien de toch wel erg vooruitgegane elektronica in de facelift. Maar met de auto in het echt gezien te hebben denk ik wel dat ik er mee kan leven. Voor mij zal het de weekendauto worden, gezien ik zelf meer kilometers doe en daarvoor de mini diesel ga blijven gebruiken.

Ik probeer morgen nog wel wat van de prijs te krijgen.

Ik vind em niet meer terug?

[quote=”S2″ post=193185]25k voor deze cayman?… Prijs is volgens mij heel correct. En zeker niet te duur.

En een S ligt algemeen iets minder in de markt en is dus meestal goedkoper.[/quote]

+1
                          Ik vind de prijs zeker correct. Ik zou ook van de prijs trachten af te doen, maar zou de garantie wel behouden.
                          Indien ze niet bougeren zou ik hem wel niet laten staan……
                          Die wagen heeft geen km’s…..

Bon, I stand corrected then zeker. Had niet die indruk na mijn zoektocht.

Heb wel mijn nota’s nog eens nagezien: Cayman basaltzwart 987.2 bij Penders Porsche September 2014: vraagprijs 35K.

S2

25k voor deze cayman?… Prijs is volgens mij heel correct. En zeker niet te duur.

Voor 25k verwacht ik een exemplaar met ca. 100.000 km en zeker niet bij een officiële dealer.

En een S ligt algemeen iets minder in de markt en is dus meestal goedkoper.

Ik heb een grondige vergelijking gedaan van 2ehands Cayman en 30K is objectief toch aan de dure kant voor deze wagen, zonder enige optie. Ik zou eerder max. 25K + 1 jaar standaardgarantie handelaar een correcte prijs durven noemen.
                                Voor 35K kan je zeker vlot het volgende model vinden 987.2 van 2010 of 2011, full option met PDK. Heb zelf voor deze prijs een Cayman S PDK gekocht bij Bulen van 2010 met 17.000km en die staat toch ook niet bekend als goedkoop. Deze prijs was zelfs inclusief 1jr Porsche assistance maar ik moest wel het extra “start” groot onderhoud in OPC zelf betalen (ongeveer 1000 EUR). Heb verschillende keren 987 en .2 proefgereden en ik vond .2 zeker de moeite, bv alleen al de soliditeit als je de deur toe trekt.
                                Aan de andere kant, laat u voor 5K niet ongelukkig maken als wat je ziet je aanstaat. Als je laag wil kopen moet je geduld hebben. Deze moet je misschien eens gaan bekijken, staat al een paar maand te koop, dus zal zeker bespreekbaar zijn.

durf er men hand voor in het vuur te steken dat je hem zeker zal kunnen aankopen voor de gevraagde prijs min de prijs van de garantie met behoud van de extra garantie. de eerste verkoper die je gaat zeggen dat er nog wel een marge van enkele duizenden eurokes opzit moet ik nog tegenkomen, dat zijn de klassieke verkoopspraatjes, als je zegt dat je gerust nog enkele maanden kan wachten en de kat uit de boom gaat kijken zullen ze wel meer moeite doen om hem te verkopen, hij gaat zeker de volgende maanden niet stijgen in waarde en dat weten ze ook wel …
                                  blufpoker is een veel voorkomende eigenschap bij verkopers… je zeker niet laten onder druk zetten door het vaak gebruikte leugentje dat er nog iemand anders hem echt wil :happydance:

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 172)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.