Voorstellen zoals het hoort.

Home Forum Stel jezelf even voor ! Voorstellen zoals het hoort.

• Maker
    Discussie

• Dennis Frammout
    Deelnemer

Beste leden,

Mijn naam is Dennis Frammout, ik ben 21 jaar jong en werk als Inspecteur bij de politie.
      Ik rijd momenteel met een bmw 3-reeks, dit is reeds mijn vierde wagen. Ik ben op zoek naar een auto waarin ik mij 100% goed voel. Ik ben een heel normale jonge gast die hard werkt en een enorm grote passie voor auto’s/moto’s heeft.

Ik ben van plan om begin volgend jaar een Porsche Boxster te kopen van rond het bouwjaar 2000-2005. Voor velen waarschijnlijk een ‘kleine’ Porsche, niets bijzonders, maar voor mij zou het de eerste zijn en hopelijk niet de laatste ;).

Ik ben een leek en beginneling op vlak van Porsche, daarom meld ik mij hier nu al aan, gezien dit een forum is met een ongemene hoeveelheid aan informatie. Ik zou graag een mooie basiskennis opdoen, voraleer de dag ik een Porsche koop.

Ik weet niet of het kopen van een Boxster een goede keuze is, ik zou +-20000 euro willen uitgeven. Ik zie op internet dat mooi onderhouden Boxsters wel voor deze prijs te vinden zijn 😉

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt :respect2:

Dennis.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
      • [quote=”TonyMontana” post=130782]Hallo Dennis !

Allereerst welkom hier op het *porsche Forum !
        Ikzelf heb mijn eerste Porsche ook op mijn 21ste gekocht.
        Ik heb er wel lang en hard voor moeten werken en sparen, maar het was het wachten zeker en vast waard !
        Een Boxster is ook een echte Porsche.
        Zoals hier al aangegeven is , rijd een Boxster heel fijn !
        De onderhoudskosten moet je er wel bij nemen en zijn niet echt te vergelijken met je Bmw.
        Ik hoop dat je snel je eerste *porsche vindt !
        Dus veel succes met je zoektocht ! :up:[/quote]

Dikke merci, ik hoop dat ik het binnenkort kan verwezenlijken 🙂

[quote=”Jochen” post=130790]Is een slechte auto, rijd je altijd te snel mee :relaxman: :driver:

En nu even ter zake…

Inderdaad zoals reeds gemeld is het de kunst een auto te kopen van een liefhebber, deze persoon heeft dan ook niet
          gespaard op onderhoud of herstelling(en).
          Voor de rest een vrij praktische en betrouwbare auto. Twee ruime koffers wat echt wel uitzonderlijk is in het segment sportwagen.
          Ik heb m’n Boxster als fun-car, en het valt me toch op hoeveel ik de auto van stal haal.

Btw daily is ook 3-serie (F30) maar beide zijn totaal niet te vergelijken met elkaar.[/quote]

Dat kan ik goed geloven dat deze twee voertuigen niet met elkaar kunnen vergeleken worden 😀 . Is natuurlijk wel prachtige combinatie, indien je een F30 daily hebt en een boxster als funcar :relaxman:

[quote=”Harley49″ post=130801]Welkom op het forum.
            Veel goede reactie van het forum over de Boxter.
            Heb zelf nooit een Boxter gehad maar is een echte “stuur” Porsche.
            Succes bij het zoeken.
            Goed advies: laat hem keuren bij een off. Porsche dealer dat geeft een enorm gerust gevoel.[/quote]

Ok, indien het zover is laat ik dit zeker doen!

[quote=”Brucealmighty” post=130867]Nog een tip m.b.t. je verzekering: vergelijk eens met andere maatschappijen/verzekeringsmakelaars. Zeker als je een mooie “portefeuille” hebt zoals brand, auto, motor, familiale, enz.

Doe dit zelfs als het een goede kennis of vriend is!!! Lees ook de polis waarvoor je verzekerd bent en vergelijk appelen met appelen.

Shopping is the word en vergelijken kost je niets, enkel je tijd om het te doen![/quote]

Klopt!

Ik zal mij de komende weken bezighouden met vergelijkingen tussen verschillende verzekeringsmaatschappijen. Eén ding is zeker en dat is dat ik met een boxster wil en zal rijden *porsche

Dank voor de tip :drink:

Nog een tip m.b.t. je verzekering: vergelijk eens met andere maatschappijen/verzekeringsmakelaars. Zeker als je een mooie “portefeuille” hebt zoals brand, auto, motor, familiale, enz.

Doe dit zelfs als het een goede kennis of vriend is!!! Lees ook de polis waarvoor je verzekerd bent en vergelijk appelen met appelen.

Shopping is the word en vergelijken kost je niets, enkel je tijd om het te doen!

Beste allen,

Alvast bedankt voor het warme onthaal en de vriendelijke woorden!

Dit geeft een super gevoel wanneer men ergens voor het eerst “komt” en zo ontvangen wordt :hail: .

Volgens dat ik lees, is een Boxster een te onderhouden voertuig (ook voor de gewone middenklasse mens), indien men natuurlijk een goed onderhouden wagen koopt en dit zelf verder zet…

Nu, voor mij zou het een wagen zijn waar ik bijna dagelijks mee rijd (daily). Ik doe hoofdzakelijk woon -werkverkeer en dit betreft zo’n 50 km per dag. Voor de rest rijd ik hier én daar wel rond natuurlijk, maar echt grote afstanden doe ik niet. Het voertuig zal dus amper belast worden en zal steeds binnen staan in een verwarmde garage.

Ik rijd nu rond met een bmw “3-reeks 320D” en een motorfiets “Suzuki Gsx-r 750”. Ik betaal momenteel zo’n 1700 euro aan verzekeringen in totaal (geen omnium) en een 400 euro taks per jaar. Ik heb besloten om mijn motorfiets te verkopen, om zo mijn droom van een Porsche te kunnen verwezenlijken. Ik moet nog eens gaan praten met mijn verzekeringsmakelaar, maar volgens mij zal de te betalen verzekeringspremie meevallen voor een ‘snotter’ als ik in vergelijking met hetgeen ik nu betaal voor een “simpele” 320D. Het is helemaal geen probleem om een hele recente Porsche te kopen voor mij, maar gezien mijn leeftijd moet het allemaal te verzekeren vallen :loser: .

Zoals gezegd, nog eens bedankt voor de toffe woorden, ik zal langzaam aan beginnen rondneuzen naar mooie koopjes.

Met vriendelijke groeten,

Dennis.

Welkom op het forum.
                    Veel goede reactie van het forum over de Boxter.
                    Heb zelf nooit een Boxter gehad maar is een echte “stuur” Porsche.
                    Succes bij het zoeken.
                    Goed advies: laat hem keuren bij een off. Porsche dealer dat geeft een enorm gerust gevoel.

Is een slechte auto, rijd je altijd te snel mee :relaxman: :driver:

En nu even ter zake…

Inderdaad zoals reeds gemeld is het de kunst een auto te kopen van een liefhebber, deze persoon heeft dan ook niet
                      gespaard op onderhoud of herstelling(en).
                      Voor de rest een vrij praktische en betrouwbare auto. Twee ruime koffers wat echt wel uitzonderlijk is in het segment sportwagen.
                      Ik heb m’n Boxster als fun-car, en het valt me toch op hoeveel ik de auto van stal haal.

Btw daily is ook 3-serie (F30) maar beide zijn totaal niet te vergelijken met elkaar.

Hi Dennis, wees welgekomen en mijn mening is… GoForIt !
                        Zelf ook Boxster rijder en het is een meer dan fijne ervaring moet ik toegeven :up:

Hallo Dennis !

Allereerst welkom hier op het *porsche Forum !
                          Ikzelf heb mijn eerste Porsche ook op mijn 21ste gekocht.
                          Ik heb er wel lang en hard voor moeten werken en sparen, maar het was het wachten zeker en vast waard !
                          Een Boxster is ook een echte Porsche.
                          Zoals hier al aangegeven is , rijd een Boxster heel fijn !
                          De onderhoudskosten moet je er wel bij nemen en zijn niet echt te vergelijken met je Bmw.
                          Ik hoop dat je snel je eerste *porsche vindt !
                          Dus veel succes met je zoektocht ! :up:

Wees gerust de porsche boxster is een heerlijke wagen, ik had de 986 en verkocht onlangs mijn 987s oor 21500€ met 111000 km ongevalvrij en echt full option, dus je ziet je kan soms koopjes doen
                            Heb nu GT3 en heeft nog meer power , maar op de openbare weg is boxster zeker ruim voldoende en een wagen waar he geen problemen mee zal hebben
                            Alvast welkom hier !

Welkom :drink: bedankt voor je voorstelling en veel succes met je zoektocht

Welkom op het Forum Dennis! :up:

Ikzelf ben een Boxster eigenaar geweest en ik kan je hier ook bevestigen dat dit wel degelijk een ECHTE Porsche is! Trouwens diegene die zeggen dat het geen echte Porsche is hebben ofwel nooit met een Boxster gereden of zijn een beetje snob istisch ingesteld. Die bestaan spijtig genoeg ook binnen het Porsche imperium… Mijn inziens heeft Porsche trouwens nog NOOIT een Porsche-onwaardig auto ontwikkeld.

Het is een zeer leuke wagen, vrij goedkoop in onderhoud en rijd “scherper” in de bochten als een gewone Porsche 996/997-phase I. Een 4S of Turbo rijd dan weer totaal anders en kun je niet vergelijken… Uiteraard komt dit omdat de motor centraal staat en niet op de achteras = geen rugzak effect.

Let gewoon, en dit geld voor alle Porsches, dat er een onderhoudshistorie bij zit. Ze kosten waarschijnlijk iets meer in aankoop maar met het geld dat je meer uitgeeft bespaar je dan weer op andere kosten. Blijf je daardoor van mechanisch pech gespaard? Nee, een wagen van een bepaalde leeftijd brengt altijd kosten met zich mee. Het is nu eenmaal geen nieuwe, en dan nog…

Veder raad ik je een Boxster 2.7 aan of een 3.2. De 2.7 heeft een laag verbruik en rijd zeer vlot. Indertijd gebruikten zie die motorisatie zelfs bij “Porsche Driving Know How”. Je hebt bovendien lage taxen en BIV kosten.

Dit zal je alvast een eerste idee geven…

Veel succes met je zoektocht en aankoop

Keep us posted!

Bedankt voor het toffe antwoord!

Ik heb nog nooit echt met iemand contact gehad die met een Boxster rijdt, dus ik ben blij te horen dat het weldegelijk een leuke wagen is om te bezitten.

2000 euro is inderdaad niet mis. Ik zal daar eerst aan moeten wennen (in vergelijking tot mijn huidige wagen).

Inzake onderhoudsintervallen enz. zoek ik wel de gepaste topics op 😀 .

Bedankt 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.