Voorstellen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Voorstellen

• Maker
    Discussie

• nicky
    Deelnemer

Hallo Porsche liefhebbers
      Ik ben nieuw hier, dus ga ik me even voorstellen.
      Ik ben Nicky en ben woonachtig in Limburg.
      Een tijdje geleden had ik een boxster in mijn bezit,
      maar heb heb het toen verkocht omdat het niet mijn ding is.
      Hoewel ik een porsche liefhebber ben, droom ik toch van een 911.
      Wie weet zal deze droom ooit in vervulling geraken.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
      • Het lijkt wel of er hier veel hun vrouw proberen te overtuigen van de aankoop van hun Porsche ;-). Maar die lezen hier niet mee hé mannen …

de waarheid is dat we eerst moeten wakker geschud worden en dan beseffen dat het leven meer is dan eten werken en slapen
          na een ingewikkelde beenbreuk en 4 operaties gaan toch wel je ogen open
          het aanschaffen van een porsche is iets persoonlijk
          het budget en het model bepaal je zelf naar eigen mogelijkheden
          wacht niet te lang want hoeveel keer moet je horen verd…. waarom heb ik dat niet gedaan en nu kan ik het niet meer
          dus akuna matatata pluk de dag 😉

gewoon je dromen durven waar maken! er zitten er velen te dromen van een Porsche, maar er zelfs nooit toe komen om het eens te bekijken of het duur of niet duur is. Ze zien Porsche en ze denken: peperduur!

Maar er is voor elk budget wel een gepaste porsche weggelegd met wat plezier, je moet alleen er wat tijd en moeite insteken om het te vinden.

Ik heb jammergenoeg ook al meerdere malen dat leven serieus kan verkeren van de ene op de andere moment (laatste was rugbreuk, dus nu dat’k nog kan, rij’k met nog zoveel mogelijk Porsches tot ze mij verplichten in een monovolume rond te rijden 😀 ), dus ik verlies de toekomst niet uit het oog, maar het heden is een cadeau. En daar moet je van profiteren. Onze vriend nicky zal het nu al wel begrepen hebben denk ik 🙂

Bedankt allemaal,
              Jullie hebben gelijk, werken en werken en sparen is ook niet alles,
              het is wel fijn om te zien dat het bedrag om je spaarboekje omhoog gaat,
              maar we moeten ook niet vergeten om een beetje te profiteren van het leven.

En iedereen moet een droom hebben natuurlijk,
              bij de ene komt het uit, bij een ander niet.

That’s the spirit 😆
                Dus Nicky : maak uw droom waar (in de mate van het mogelijke natuurlijk) en zoek uw droomwagen ❗

misschien zit hij niet op een bankje in het park, maar heeft hij nu nog meer besef van de noodzaak om te profiteren van het leven, en is hij nu in een Porsche aan het rondcrossen… 😉

Anoniem

WAW…

mannen, eventjes terug denken aan onze nieuwkomer die hier heel beschaafd en vol verwachting een topicje gestart heeft nl Nicky

denk dat hij nu ergens in het park op een vervallen bankje zichzelf zit af te vragen waarom hij zo nodig een topic op ‘t Porsche forum moest starten

kan er iemand hem gaan zoeken en troosten?

Hmmm misschien eens naar de zeverhoek verhuizen (niet negatief bedoelt maar tja het noemt nu één maal zeverhoek) want ik vind zoiets heel tof om te volgen. Volgens velen in mijn familie ben ik enorm veerkrachtig, ik eet tweemaal zoveel als hun maar kom geen gram bij, ben meestal één brok energie met duizend-en-één ideeën en voel totaal geen stress (af en toe opgekropte woede). Als ik een broer van mij bekijk, wat die al gepresteerd heeft daar zal ik nooit aan kunnen tippen. Als ik 10% van hem gerealiseerd krijg voel ik me al goed. Maar als je tegen 200 per uur leeft en met dergelijke grote zaken bezig bent dat je ook massa’ pillen moet nemen om niet te “ontploffen” 🙄

Probleem : één grote innerlijke stressbol waar ik (nog) geen last van ondervind. En als we in de familie ergens wel last van hebben dan is het plotselinge overbelasting en hartproblemen. Misschien al aan een rustig pensioen denken ❓ ( 😆 )

steeds meer! Weet je, voor mijn doctoraat bestudeer ik sinds enkele jaren ‘resilience’ oftewel ‘mentale veerkracht’ bij mensen, zijnde de capaciteit om bij stress en tegenslagen terug te veren en op je pootjes terecht te komen, ipv er onderdoor te gaan. Aangezien ik ook de auteur ben van de momenteel enige gevalideerde en genormeerde Nederlandstalige vragenlijst om die veerkracht te meten, wordt ik bij tal van onderzoeken inzake die mentale veerkracht, zowel bij patiënten als personeel en dergelijke betrokken. We hebben reeds zeer spectaculaire bevindingen en resultaten gevonden, waarmee me zowel nationaal als (as we speak) internationaal beginnen mee te publiceren, maar één van de bevindingen is dat IEDEREEN zijn grens heeft!!! Inderdaad, bij sommigen ligt die veeel hoger dan bij andere (kwetsbare) mensen (die altijd ‘de eerste’ zullen zijn om er onderdoor te gaan bij stress of tegenslagen), maar wie de grenzen niet respecteert krijgt vroeg of laat de rekening gepresenteerd!Sommige die ik gevolgd heb die een knal van een burn out gedaan hebben, zou ik zelfs durven typeren als mensen met juiste een hoge veerkracht! MAAAR ze zijn altijd maar door blijven gaan, zelfs nadat vele anderen het al zouden opgegeven hebben… en dan…
                        Ik voel ook soms de laatste tijd dat het rode lichtje op mijn dashboard al een tijdje aan het branden is… Twee halftimes in psychiatrische ziekenhuizen combineren met een privépraktijk, les geven, dit jaar alleen al reeds 44 voordrachten die vastgelegd zijn, een doctoraat, een kindje van 2 jaar en 10, en daarbovenop nog een lief die 12 jaar jonger is!! (vooral dat laatste zal het hem wel doen, vrees ik… 😈 ) Ik voel dat het lichaam niet meer mee wil, maar dat de laatste tijd het kopje soms ook al wat meer last heeft… Het is jammer als je in zulke omstandigheden, als je dan vindt dat je voor je 40ste verjaardag dit jaar dan ook ‘recht hebt’ op een leuke (2ehands!auto, je daar meteen van de partner een sneer krijgt van ‘zoveel geld, kun je daar je geld aan uitgeven’ 👿 🙁

Anoniem

@ Porschky, ik denk Uw diensten te kunnen gebruiken!
                          M’n brein (‘t weinige da’k heb) heeft nog niet goed door dat ‘t lichaam eronder in een alarmfase verkeerd!
                          Is verdorie zeer moeilijk 🙁

… veeeeel meer te relativeren, en de juiste prioriteiten stellen …

nu nog toepassen en ‘t is perfect!

Zal voor jou iedere dag wel tellen denk ik

Correct.

Ik was 26 toen ik de mijne kocht. Nog geen spijt van gehad, al had ik met iets meer kennis van zaken moeten gaan winkelen. Dat had me wel wat geld bespaard. Al heb ik nu wel een prima machien dat ook op circuit goed mee kan. (nu ik nog 😉 )

volledig mee akkoord 😉

Yep, je hebt gelijk!!!

Altijd maar lopen en werken en stressen.
                                Ik deed dat ook tot plots mijn vader gestorven is en je met je 2 voeten hard terug komt op de grond…
                                Toen ik mijn Porsche gekocht heb heb ik me ook de vraag gesteld: zou ik niet beter dat geld in vastgoed steken, of in een zwembad, of in veranderingen in huis, etc…
                                Maar dan zeg je plots: “foert, ik leef maar één keer en dat is nu”.
                                Ik moet zeggen, ik heb het me tot nu toe nog niet beklaagd.
                                Het enige dat ik me beklaag is dat ik toch nog steeds teveel werk heb en dat ik dus bijna niet met mijn wagen rijdt (ook al omdat ik er niet mee naar klanten wens te rijden 🙁 )

Veel plezier met het zoeken naar een geschikte Porsche!

Groeten,

Plumber

Heel heel juist Reys!!

In mijn werk als neuropsycholoog (iemand die de werking van de hersenen test)kom ik minstens wekelijks in contact met mensen die door omstandigheden (ongeval, hersenbloeding, ziektes,…) plots geconfronteerd worden met beperkingen, en MOETEN accepteren dat plots het leven anders geworden is. Dit heeft mij twee ‘levenswijsheden’ opgedrongen:
                                  1: wij maken vaak veel problemen om onnozelheden… omdat we geen besef hebben van wat echte problemen zijn!! Diegenen die echte problemen meegemaakt hebben, weten nadien veeeeel meer te relativeren, en de juiste prioriteiten stellen (als je die kans nog krijgt tenminste!)
                                  2: we profiteren vaak te weinig van het leven, en trappen al te snel en vaak in de valkuil van in routines terecht te komen 😥

In die zin heb je gelijk; je kan sparen en sparen en sparen, en dan plots geconfronteerd worden met omstandigheden die alles veranderen… en wat men ook probeert in het leven… verloren tijd haalt met nooit meer terug! 😥 Dus die GT3 zou fantastisch zijn… maar misschien in de tussentijd al wat plezier beleven met een Cayman? Of een 968 CS? Of…

Anoniem

Hey Nicky,

Welkom 🙂

Even meegeven: spaar niet te lang! ‘t kan raar lopen in ‘t leven, geen zotte dingen doen natuurlijk maar ( 😕 ) iemand hier ❓ geeft dit mee: ” Doe je goesting het leven is al lastig genoeg”

Tuurlijk nen GT3/RS… wat anders?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.