(Voorstelling) 928 Coupe

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 (Voorstelling) 928 Coupe

  • Maker
    Discussie

  • david
    Deelnemer

      Nu dat de beslissing genomen is dat de 911-jes buiten gaan, kan ik mij rustig (alles is relatief natuurlijk :mrgreen: ) concentreren op de aanvulling van de collectie met echte Porsches.
      Nog wat transaxles dus. :respect2: :respect2:

      Voor vele is de ultieme transaxle de 928 GTS. Kan best zijn, maar voor mij is de GTS vooral de best-looking 928. Tja, ne Porsche moet een brede poep hebben zekers? :coolness: Liefst nog afgewerkt met een horizontaal streepje. Of is het de grotere velg? Dat ie ook nog eens enkele centimeters lager ligt, kan natuurlijk ook geen kwaad. :hail:

      Nu ben ik altijd te vinden voor een fris kleurtje, maar voor zo’n bakbeest van een 928 verkies ik toch zwart. Dat staat hem even tijdloos als een smoking. Voor de een of de andere reden zijn de meeste 928 blauw/grijzig, zowel van binnen als van buiten. Dus toen ik een zwart/zwart exemplaar uit 1992 (*) tegen kwam, wist ik dat ik rap moest zijn.

      (*) Er zijn er op de vier jaren 1992-1995 sowieso slechts 2.902 gemaakt, waarvan het merendeel dan nog naar de USA & Japan verscheept is. Europese GTS-jes zijn hierdoor zeldzamer dan bijvoorbeeld een Europese 964RS (waarschijnlijk omdat ze toen ook nog eens veel duurder waren).

      Zeker omdat de prijs best redelijk was voor een ongevalvrije wagen met volledige en up-to-date onderhoudshistoriek. Bij telefonisch contact (wagen stond halverwege Zuid-Frankrijk 😐 ) bleek dat de eigenares de wagen al 15 jaar reed als DD (bij goed weer dan, bij slechter weer nam ze een van de andere 4 wagens…), reden van verkoop was dat ze een “iets anders” wou.

      Bij afhaling wagen bleek dat de dame in kwestie tegen de 60 liep en dat het “iets anders” een Hummer was. :respekt: En dat, ondanks de uitnodigende (middle-of-nowhere) baantjes, de boardcomputer slechts een gemiddelde snelheid van 38km/u aan gaf. :wtf: 😯 :wtf: Soit, ter plaatse bleek de wagen quasi perfect aan de omschrijving te beantwoorden, de wederhelft was de dag er voor nog speciaal naar de Technische keuring gereden :hail: (geen opmerkingen trouwens) zodat na wat gekeuvel centen werden omgeruild voor sleutels en papieren. :drink:

      Diezelfde dag nog de 600km terug gebold zonder enig probleem dus (wel wat gezweet want na 100km gaf de airco forfait en dan is 32°C in de schaduw bij stilstaan Parijs verkeer wel zweten in zo’n zwarte. Voor alle duidelijkheid, ondanks de Parijse vertraging, hebben we de gemiddelde snelheid op de boordcomputer flink opgedreven. :driver: :driver:

      Ondertussen de wagen is een poetsbeurt gegeven en wat fotokes getrokken. Yep, opnieuw met de aaifoon :loser: .

      IMG_1341s.jpg

      IMG_1338s.jpg

      IMG_1347s.jpg

      IMG_1334s.jpg

      Er moeten nog wat kleine zaken gebeuren (**) voordat ie top staat, maar dat zal voor volgend jaar zijn. Nu mag ie voor de eerste keer in 24 jaar (heeft steeds gebold volgens de stempels in het boekje & facturen) eens een sabbatical jaar nemen tot aan zijn 25ste verjaardag. Ik zal ondertussen wel met de S4 bollen (als ie ooit af geraakt!) :bounce: :think:

      (**) gelieve op geen enkele wijze te insinueren dat er een verband is tussen de schade aan de velgen en de vrouwelijke bestuurster. :what: Gezien er helemaal geen borduurschade was op de velgen van de Hummer zal dat waarschijnlijk door vorige bestuurders gedaan zijn. :engeltje:

      Wheels.jpg

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
        • Zal dat een verschil maken?

            Ik hoop er een O-plaatje op te hangen voor ze naar 30 jaar gaan :engeltje:

            Indien niet is er nog een creatieve oplossing 💡
            Last but not least, de wereld is groter dan Belgie…. wagen komt uit het buitenland, kan altijd terug he :coolness:

              Ooit zelf een rode 928S4 gehad en reed magnifiek (automaat). Een kameraad had toen dezelfde maar handgeschakeld (928GT). Automaat reed 1000 maal zo goed. En eens naar een donkergroene 928GTS gaan kijken en was direct verliefd. Maar gingen toen nog enorm veel geld.

              Zelf had ik interesse in jouw 994 cabrio (PM voor gestuurd). Maar juist de panamera op groot onderhoud gestuurd (al 4 jaar geworden) en natuurlijk direct wat bijgepraat in de showroom. En de offerte voor een 991 4S ligt thuis op de livingtafel (in de hoop dat madam haar zegen gaat geven).

              Maar nog een jaar weg zetten. Dus inschrijving in 2017? Hopelijk hakken ze dan dit jaar nog niet de knoop door om oldtimers al op 30 jaar te zetten. Of de ingeschreven oldtimers van 25 tot 30 jaar terug volle pot taksen te laten betalen. Want een 5.4 is veel euro’s per jaar. Wel prachtig machien. Zelfs na 25 jaar kan dit naast hedendaagse sportwagens staan.

                Waanzinnige wagen, mss eens filmpje van het geluid vd. V8, me dunkt nog beter dan foto’s… :respect2: :respect2: :respect2:

                  de specs van de 928 CS ken ik (nog) niet, maar eke GT heeft optiecodes
                  M220 LSD 40% en
                  M474 sporting suspension front & rear

                    [quote=”DST” post=240657]
                    echte Porsches.
                    Nog wat transaxles [/quote]

                    Oh-jij-grapjas.jpg

                      Very Nice.

                      Heb een 928S gehad, manueel, en kan je alleen maar bijtreden:; veel meer rijplezier van de 931

                      De 928 is een echte GT / highway cruiser.

                        Nice, prachtige 928.

                          Ik heb nog niet het genoegen gehad om met een 928 GT te rijden, laat staan een 928 CS :driver: :driver:
                          Maar het verschil zit hem eerder in ophanging & LSD en niet in het pk/kg dacht ik? :popcorn:

                            vóór de GTS heeft men af fabriek CS en GT versies gebouwd van de 928, geen van deze kan je nog vergelijken met de eerste gen. handegeschakelde 928.
                            qua bochtenwerk heeft de 928 idd een kleine 300 kg in het nadaeel tov de 951 en 968CS

                              Gisteren toevallig nog met een handgeschakelde (dogleg :wtf:) gereden. Ik was niet overtuigd.
                              Mijn inziens past de auto beter bij de wagen. Een 928 is een GT en geen go-kart. Je neemt toch ook geen handgeschakelde panamera :mrgreen:

                              Voor gooi en smijt werk, neem een 944 Turbo of 968, die rijden elke – auto en handgeschakelde – 928 naar huis.

                                Ik dacht dat het niet lang ging duren voor iemand daar een opmerking over maakte, maar ik wou niet de eerste zijn :sarcastisch In de file op de periferique zal het wel handig geweest zijn

                                  ne Franse zonder gele mistlampen … de motor zit ver genoeg naar voren, hij is voor 99% mijn goesting en zou zelfs nog in mijn garage passen, er is alleen iets mis met die schakelpook
                                  :think: :engeltje:

                                    In alle opzichten een vette bak, super. :first: :first: Die wil ik wel eens in ‘t echt zien :engeltje:

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.