- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
31 augustus 2016 om 18:53
Nu dat de beslissing genomen is dat de 911-jes buiten gaan, kan ik mij rustig (alles is relatief natuurlijk ) concentreren op de aanvulling van de collectie met echte Porsches.
Nog wat transaxles dus. :respect2: :respect2:Voor vele is de ultieme transaxle de 928 GTS. Kan best zijn, maar voor mij is de GTS vooral de best-looking 928. Tja, ne Porsche moet een brede poep hebben zekers? :coolness: Liefst nog afgewerkt met een horizontaal streepje. Of is het de grotere velg? Dat ie ook nog eens enkele centimeters lager ligt, kan natuurlijk ook geen kwaad. :hail:
Nu ben ik altijd te vinden voor een fris kleurtje, maar voor zo’n bakbeest van een 928 verkies ik toch zwart. Dat staat hem even tijdloos als een smoking. Voor de een of de andere reden zijn de meeste 928 blauw/grijzig, zowel van binnen als van buiten. Dus toen ik een zwart/zwart exemplaar uit 1992 (*) tegen kwam, wist ik dat ik rap moest zijn.
(*) Er zijn er op de vier jaren 1992-1995 sowieso slechts 2.902 gemaakt, waarvan het merendeel dan nog naar de USA & Japan verscheept is. Europese GTS-jes zijn hierdoor zeldzamer dan bijvoorbeeld een Europese 964RS (waarschijnlijk omdat ze toen ook nog eens veel duurder waren).
Zeker omdat de prijs best redelijk was voor een ongevalvrije wagen met volledige en up-to-date onderhoudshistoriek. Bij telefonisch contact (wagen stond halverwege Zuid-Frankrijk 😐 ) bleek dat de eigenares de wagen al 15 jaar reed als DD (bij goed weer dan, bij slechter weer nam ze een van de andere 4 wagens…), reden van verkoop was dat ze een “iets anders” wou.
Bij afhaling wagen bleek dat de dame in kwestie tegen de 60 liep en dat het “iets anders” een Hummer was. :respekt: En dat, ondanks de uitnodigende (middle-of-nowhere) baantjes, de boardcomputer slechts een gemiddelde snelheid van 38km/u aan gaf. :wtf: 😯 :wtf: Soit, ter plaatse bleek de wagen quasi perfect aan de omschrijving te beantwoorden, de wederhelft was de dag er voor nog speciaal naar de Technische keuring gereden :hail: (geen opmerkingen trouwens) zodat na wat gekeuvel centen werden omgeruild voor sleutels en papieren. :drink:
Diezelfde dag nog de 600km terug gebold zonder enig probleem dus (wel wat gezweet want na 100km gaf de airco forfait en dan is 32°C in de schaduw bij stilstaan Parijs verkeer wel zweten in zo’n zwarte. Voor alle duidelijkheid, ondanks de Parijse vertraging, hebben we de gemiddelde snelheid op de boordcomputer flink opgedreven. :driver: :driver:
Ondertussen de wagen is een poetsbeurt gegeven en wat fotokes getrokken. Yep, opnieuw met de aaifoon :loser: .
Er moeten nog wat kleine zaken gebeuren (**) voordat ie top staat, maar dat zal voor volgend jaar zijn. Nu mag ie voor de eerste keer in 24 jaar (heeft steeds gebold volgens de stempels in het boekje & facturen) eens een sabbatical jaar nemen tot aan zijn 25ste verjaardag. Ik zal ondertussen wel met de S4 bollen (als ie ooit af geraakt!) :bounce: :think:
(**) gelieve op geen enkele wijze te insinueren dat er een verband is tussen de schade aan de velgen en de vrouwelijke bestuurster. :what: Gezien er helemaal geen borduurschade was op de velgen van de Hummer zal dat waarschijnlijk door vorige bestuurders gedaan zijn. :engeltje:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.