Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › Voorstelling cayman GT4
- Dit onderwerp bevat 112 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door
deepee.
-
MakerDiscussie
-
11 mei 2015 om 22:43
VIP-voorstelling Cayman gt4 in Porsche Centrum Mechelen op dinsdag 26 mei.
-
MakerDiscussie
-
Die bedenking had ik me ook al gemaakt. En daar geen lip die hartverscheurend het wegdek tracht proper te maken.
Moet er wel een vette uitlaat op…
Het is een optie.
[quote=”den bakker” post=241103]deze week cijfers opgevraagd Porsche
981 boxster GTS 4755 stuks
denk da me ne goeie fles wijn gekocht heb !!!! ( SPYDER )[/quote]
Ook weinig.
Kan interessant zijn op lange termijn.
De “dikke 6-cyl” in GTS uitvoering zal toch speciaal genoeg blijven :driver: :driver:Laat ze smaken! :drink:
Mij komt het niet slecht uit dat er zoveel GT4 geleverd zijn, dat kan enkel gunstig zijn voor een goede deal bij aankoop van een tweedehands. Anderzijds, ik heb de laatste tijd alles gelezen en bekeken wat er over verschenen is, zowel van de auto-pers als van eigenaars: dat is zo lovend dat de GT4 voor eeuwig en 3 dagen extreem gewild zal zijn. Maar gezien de beperkte globale output van de Cayman (veel minder dan de Boxster en de 911) is 6380 stuks fenomenaal veel.
Ik heb je Spyder gezien in Maarkedal, prachtig! Hoe ervaar jij de rijhoogte, hoe dikwijls schraapt de lip over de grond? Is de verlaging ook 40 mm zoals op de GT4?
deze week cijfers opgevraagd Porsche
981 boxster GTS 4755 stuks
981 cayman gt 4 6380 stuks
981 spyder 2427 stuks
denk da me ne goeie fles wijn gekocht heb !!!! ( SPYDER )
Moest ik één van deze wagens bezitten kregen ze me er gewoon niet meer uit, mijn vingers zouden misvormd zijn rond het stuur en mijn rug zou de vorm van de stoel hebben. 😀
Van de GT4 zouden er een 6000 ex gemaakt zijn.
Van de Spyder 2500ex …. :respect2:Hans van de GT4 wist ook nog te zeggen dat de productie van de GT4 helemaal niet beperkt is tot 2.500 exemplaren zoals eerder aangekondigd. Al wie er één wou, kon er één bestellen! Nu, de GT4 en de Spyder zullen in vergelijking met de standaard modellen altijd veel meer opleveren in herverkoop, maar ik rij er toch liever mee.
[quote=”Yellow Submarine” post=241005]Jij hebt tenminste plezier van je dayly Spyder. Ik betwijfel echt of dat bij Hans het geval is met zij GT4. Ik was vorige week nog bij Walter Janssens en die vertelde ook al over een klant die eigenlijk niet met de Porsche reed uit schrik dat er iets zou aan komen… Je leeft maar één keer zeg ik dan![/quote]
Ik heb 5jaar mijn Spyder ontzien en verzorgd. Weinig km mee gedaan omwille van restwaarde. Dan in één klap Spyder weg dus wat heb er dan aan. Rijden met die handel!Jij hebt tenminste plezier van je dayly Spyder. Ik betwijfel echt of dat bij Hans het geval is met zij GT4. Ik was vorige week nog bij Walter Janssens en die vertelde ook al over een klant die eigenlijk niet met de Porsche reed uit schrik dat er iets zou aan komen… Je leeft maar één keer zeg ik dan!
Yep, GT4 schraapt overal
Ik heb op de Spyder de zelfde spoiler maar een iets kleinere lip, dit zal al wel wat verschil makenVoor diegene voor wie het nog niet zo klaar als een klontje was: ik heb zin in een GT4. :engeltje:
Daarom was ik dus bijzonder benieuwd naar de ervaringen van de deelnemer in Haspengouw met de agaatgrijze GT4. Het bleek om ene Hans te gaan, een ingeweken Nederlander. Ik denk niet dat hij lid is van PFB.
Tijdens het ontbijt was hij me nog ontsnapt, maar ik kon me toch strategisch in zijn spoor nestelen tijdens het eerste gedeelte van de rit… Het was opvallend hoe bedachtzaam hij wel reed. Bij snelheidsremmers vertraagde hij zelfs tot stapvoets! Ik kon met mijn eigen ogen vaststellen wat het betekent om met een 40 mm verlaagde Cayman te bollen. De mijne, met PASM is slechts 10 mm verlaagd en dat betekent dat ik die vermaledijde drempels probleemloos kan nemen, ik schraap de lip vooraan nooit. Ik heb tijdens andere ritten al kunnen vaststellen hoe andere Porsches soms veel meer vertragen dan ikzelf, maar deze keer met de GT4 was het wel heel extreem!
Tijdens de tussenstop sprak ik Hans er op aan en hij en zijn vrouw getuigden dat ze de voorzijde dikwijls schrapen in deze situaties. Dat vind ik toch wel klote.
Hij heeft de GT4 sedert mei 2015 en heeft sindsdien 6000 km. De wagen wordt alleen bij mooi weer gereden. Gisteren was de allereerste keer dat de wagen in de regen reed!
Ook op Rennlist heb ik al gelezen van een Zwitser die getuigt dat de voorzijde heel dikwijls over obstakels schuurt. Stof tot nadenken. Anderzijds, die gekke Tim Burton (Shmie150) gebruikt zijn GT4 voor alles, tenzij hij een meer praktische auto nodig heeft… Hij heeft er zelfs een IPE uitlaat opzitten, die behoorlijk brachiaal klinkt.
Toch ééntje gevonden die zijn gele met de R-strepen heeft bestickerd:
Het rode biesje is niet echt een meerwaarde en mat zou beter geweest zijn dan blinkend volgens mij.
De achterspoiler is bekleed met een laagje echt carbon.Klik op de afbeeldingen om te vergroten …
meer hier te vinden:Planet 9
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.