Voorstelling diangelo + vraag over Zeintec

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Voorstelling diangelo + vraag over Zeintec

• Maker
    Discussie
  • Hallo.
    Mijn naam is angelo en ik ben de trotse bezitter van een boxter.
    Nu heb ik gister in hechtel een zeintec hardtop gekocht met een zeinwing.
    Helaas zit er geen montage instructie bij.
    ook mis ik de scharnieren tussen dak en achterklep met de gasveren.
    Kan iemand mij hieraan helpen of eventueel een foto van de schranieren met een beetje technische informatie, zodat ik deze eventueel zelf kan laten maken.
    Tevens zoek ik de montage instuctie voor de zeinwing.
    Deze staat hier wel op de pagina maar niet compleet.
    Heb tot pagina 6.8

alvast bedankt

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • en ofwel is intussen het design gewijzigd, ofwel is dit ook doe het zelf fabricaat:
      deze foto vond ik op het pelicanparts forum:

de scharnieren ontbraken ook nog had ik gelezen.
        ze namaken zonder een model of exacte maattekeningen lijkt mij niet mogelijk.

neem anders contact met de ontwerper van zeintec in zwitserland. ik lees op een ander 986forum dat die terug actief is (eigenlijk altijd al was onder de firma Z-art). je kan Andreas Zeinecke mailen (duits of engels) via zeinecke@bluewin.ch

van de scharnieren heb ik wel nog deze foto voor je gevonden:

scharnzeintop.jpg

voor de montage van de zeinwing heb je stap 6 nodig hier op pagina 7.
          daarop zie je te verbindingsstukjes die jij waarschijnlijk nodig hebt.
          en de ontbrekende pagina moet ik dan ook maar eens bijvoegen in het origineel bericht.

zeinwing7_8.jpg

zeinwing_install.jpg

Welkom Angelo ,en als je tijd vindt plaats maar wat foto’s van de Boxster en de hardtop .
            Funny

welkom diangelo ,mooie P, ben uit de buurt (heusden-zolder) zal je wel eens tegenkomen :drink: :driver: :relaxman:

Welkom !

Welkom Diangelo,
                  Is het nu een Boxer, een Boxster of een Cayman ?????? 😆
                  Benvenutto,
                  Ciao,
                  Luc

Mooie auto welkom!!!

grtz
                    Fabio

Welkom Angelo.

en das verdomme een knappe cayman :first: lekker :happy:

ahja, onze weledele mush had toch wel een fototje gevraagd… doet men hier niet zo gauw dus… :happy: :respekt:

Wim

Inderdaad, die bedoel ik dus, de bussen die je ook nodig hebt om de originele hardtop te monteren.

Hallo, alvast bedankt met jullie tips. Heb inmiddels al een mail gestuurd naar van zweden.
                          Heb de zeinwing wel al bijna helemaal gemonteerd, maar daar mis ik de schroeven die de bovenste wing met de orginele uitschuifbare steunen verbind.
                          Iemand een idee hoe deze eruit zien?
                          De kap heb ik 2de hands gekocht en de bekabeling is reeds op de plaats.
                          Degene waarvan ik hem heb gekocht heeft de scharnieren en de bevestigingsdelen kwijt geraakt bij de verhuis.
                          Das dus spijtig. De schroefbussen die achter de stoel moeten komen zijn volgens mij origineel porsche daar deze ook nodig zijn bij een originele hardtop.
                          Of bedoelt u daar iets anders mee.
                          groeten angelo.
                          En foto volgt nog

Hoi Angelo, welgekomen op dit forum!

Er zullen ongetwijfeld Boxster eigenaars zijn die je verder kunnen helpen in het beantwoorden van je vragen. Heb zelf ook een Boxster maar geen ervaring met Zeintec.

Wim

Welkom op het forum Angelo, en de beschrijving van de zeintec hardtop is waardeloos. 💡
                              Maar als je de scharnieren mist, heb je volgens mij een probleem, want deze zijn best speciaal en dubbel uitgevoerd.
                              Wij hebben er ook een geplaatst, en is niet eenvoudig om alles goed passend te krijgen en de stroomdraden erdoor te krijgen.
                              Heb je ook de pasbussen erbij voor de hardtop te bevestigen net achter de deur, want die heb je dan ook nog nodig.
                              Is deze nieuw of gebruikt gekocht !!

Anders even kontakt met van Zweeden in Middelburg maken, was importeur van die hardtop, en kan je misschien verder helpen.

Welkom hier!
                                Met je vraag over een Zeintec kan ik je niet helpen.
                                Wel effe meegeven dat er een Boxer-motor in je Boxsssssssssssssssster ligt. :engeltje: 😉
                                Enneuh… Hebben we al foto’s? 😉

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.