- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 4 maanden geleden door .
-
Discussie
-
18 juni 2018 om 11:29
Beste forumgenoten,
Ik kan me zeer binnenkort (eerstdaags dus) eindelijk volwaardig Porsche eigenaar noemen. De droom wordt werkelijkheid. Ik ben het, die de mooie Porsche Targa 3.2 van 86 van Stefx911 gekocht heeft, die jullie waarschijnlijk al kennen. Hieronder de link:
Ik ben altijd gefascineerd geweest door Porsche’s en ben dan ook zeer grote fan. Ik ben Nicolas, 30 jaar, zelfstandige (commercieel agent)… Voor mijn werk doe ik zo’n 50K/jaar met een X5 3.0D maar het kriebelt al lang om een leuke hobbywagen hiernaast te kopen. Ik zocht eerst naar een 912, dan naar een 911T en uiteindelijk naar een G-model 911 – met 3.2 motor, liefst Targa. De zoektocht duurde zowat een 3-tal maanden en een 10/12-tal exemplaren gaan zien. De 912 zoektocht heb ik op een bepaald moment opgegeven omdat het uiteindelijk maar een 4-cylinder was en na het mogen meerijden van met een 911T van 72 wilde ik dit eerder. Dan vooral hierop gefocust maar na enkele weken ook beseft dat een mooi exemplaar toch mijn budget te boven gaat en voor 60K je vooral bagger vindt en eerder richting de 80K moet gaan voor een mooi exemplaar wat me niet realistisch is. Ik vind deze F-types werkelijk prachtig maar voorlopig nog onbereikbaar financieel en voor het gebruik dat ik voor ogen heb (dus ook af en toe een langere rit van 100km via de snelweg) toch misschien ietwat spartaans. Tijdens mijn zoektocht was ik op een bepaald moment in contact gekomen die een privé verzameling had van een 8-tal porsche’s en die een deel van de hand ging doen. Zeer vriendelijke man (ik weet niet of je hier actief bent Tom?) en die mij een kort ritje liet rijden met zijn goudkleurige carrera 911 met 3.2 motor en die mij er meer over vertelde, terwijl ik oorspronkelijk naar 2x van zijn 912’s kwam kijken. Hierdoor geïntrigeerd, meer informatie beginnen opzoeken, met verschillende mensen gesproken, autoscout uitpluizen, youtube video’s bekijken etc etc besloten dat ik voor zo’n exemplaar ging gaan maar dan in Targa. Verschillende exemplaren gaan zien en dan deze tegen gekomen. Een tiental dagen geleden gaan bezoeken, aangenaam gesprek met Stef (de huidige eigenaar), veel positieve forumreactie’s hier over dit voertuig dus dit gaf wel vertrouwen. Dan vertrok ik onmiddellijk erna op vakantie maar afgesproken met Stef dat hij deze ging binnenbrengen bij Porsche Rescue 911 in Kontich voor een volledige diagnose op mijn aanvraag. Met de zaakvoerder van Porsche Rescue, Nicolas Vercammen, had ik al een goed contact en hij begeleidde me dan ook een beetje in mijn zoektocht door telkens bij mijn soms overenthousiasme kritiek te geven op sommige exemplaren dat ik voorstelde (zowel wanneer ik een link doorstuurde per mail als 2x diagnose’s ter plaatse en 1x op verplaatsing). Dit gebeurde vorige week vrijdag. Onmiddellijk na de diagnose even gebeld met hem. Hij gaf de auto een positief rapport en bevestigde het eerlijk verhaal van Stef, niks van roest, geen plamuur nergens, mechanisch goed etc! Enkele puntjes van onvolmaaktheden waren het Targa dakje dat opnieuw bekleed moet worden (maar dat had Stef al duidelijk gezegd op voorhand en mee rekening gehouden in zijn prijszetting), de banden die 6 jaar oud zijn en verhard zijn dus wel eens moeten worden vervangen, de remklauw rechts achter die wat blijft hangen en waarvan dus beide moeten worden gereviseerd worden, de stabilo rubbers vooraan die versleten waren, de stofkapjes van de stuurkogel die links en rechts versleten zijn, een preventief onderhoudje eens doen met oliefilter, benzinefilter, motorolie, remvloeistof, eens vervangen etc… Kortom niks ergs en die niet kan worden verholpen. Dan dus na dit telefonisch gesprek met Nicolas, gebeld met Stef en na wat taai telefonisch onderhandelen 😉 😉 😀 :respekt: met Stef tot een akkoord gekomen en voorschotje overgemaakt.
Dus nu spannend en vol ongeduld aan het afwachten op keuring die nog gedaan moet worden, dan inschrijving, nummerplaten, verzekering etc etc… Hopelijk komt dit snel in orde allemaal. Klopt het dat een O-plaat enkele dagen kan duren voordat je dit krijgt (niet zoals een gewone nummerplaat die je reeds s’anderdaags na inschrijving in de bus krijgt?). Hoelang duurt dit gemiddeld?
Offerte voor een omnium verzekering is ook binnen via mijn makelaar, 750 EUR (indien tussen 5 en 10.000km) en + 75 EUR voor de BA met 500 EUR vrijstelling.
Wat raden jullie aan om als banden hierop te laten monteren?
Tot binnenkort!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.