- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
13 januari 2013 om 19:39
Na eerder deze week al wat info gevraagd te hebben over een probleem met mijn 993,
hierbij de beloofde voorstelling.Reeds vanaf kindsaf fan van Porsche en altijd gezegd dat ik er 1 zou hebben voor mijn
30 jaar. Toen ik 28 werd, was het dan zover een 911sc aangeschaft van 1980. Niet de
meest glimmende bak met wel wat werk aan. Maar niet in zo’n slechte staat dat alles tegelijk hoefde. Na aankoop moest de versnellingsbak gereviseerd worden (was verteld voor de aankoop en zat dus verrekend in de prijs).Het weekend voor ik de wagen zou gaan halen slecht nieuws gekregen. ER rammelde iets in de
motor. Zou een revisie worden, heb alleen de materialen moeten betalen, dus goede deal
gedaan ten op zichte van de prijzen die hier soms rond gaan voor een revisie.Heb de wagen drie jaar gehad, waarvan 1 jaar heel intens gebruik met ongeveer 10.000km.
De dag voor ik de wagen te koop ( wegens firmawagen, geen garage, tweeling op komst) zou zetten een klein ongeval gehad, met als beslissing om dan maar ineens de roest te laten aanpakken en de wagen te laten herspuiten. Het interieur toen ook beperkt aangepakt aangezien dit nog meer dan in orde was op de zetels na.
Snel nadat ik de wagen had verkocht begon het toch terug te kriebelen. Wegens een aantal wijzigingen in persoonlijke situatie toch terug op zoek gegaan naar een Porsche.
Kwam uiteindelijk uit bij een grijze 993 van 1994, wel wat km +- 260.000km, maar met vrij uitgebreide onderhoudshistoriek erbij.
De wagen eerst naar de carrosier gedaan voor een herstelling. En zoals sommige onder jullie wel weten, kan dit wel eens uitlopen. Toen de wagen eindelijk klaar zou zijn en hem ging halen, blijk na 5min de km teller niet meer te werken.
De bumper was niet correct afgewerkt, dus gevraagd om hem opnieuw te spuiten. Dit was in de week voor nieuwjaar.
De wagen zou nu, eindelijk, in de komende week klaar zijn.
Dan doe ik de wagen nog op groot onderhoud.
Ben van regio Heist-op-den-Berg. Iemand goede referenties in die buurt? Ga eens langs bij MB-power en Patrick in Zoersel denk om eens te horen en kennis te maken.
Foto’s van de 993 volgen nog aangezien ik die nog niet heb.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.