voorstelling Wilierke

Home Forum Stel jezelf even voor ! voorstelling Wilierke

• Maker
    Discussie
  • Hoi,Porschisten

in het kort mij effe deftig voorstellen voorstellen: woonachtig in de driehoek Antwerpen/Brabant/Limburg.
    Al 51 jaren op de teller en al wat wagens versleten in die periode.
    Mijn sportwagen en cabrio-verleden: renault megane cabrio/ peugeot 307 cabrio/Mazda mx5/Lotus elise MK2 /Lotus Esprit S4S en de recentste een Lotus Elise MK1 en mijn vrouw Mini roadster S. Zoals je kan lezen zijn het niet altijd echt snelle wagens geweest buiten de Esprit maar die was bloed-snel maar zo fragiel aan de mechaniek.

Door opspelende rugproblemen is de instap en het rijden in mijn Lotus elise mk1 niet echt fun meer en ben ik eerder geneigd in mijn vrouw hare Mini roadster S te stappen en daar mee te rijden. Dat wagentje rijdt wel fijn maar toch is het niet echt mijn ding. Ik vind het een echte vrouwen-auto. Daarom gaat de Lotus waarschijnlijk weg als ik iets vind dat comfortabeler rijd en waar ik beter in kan stappen. De opties die ik aan het bekijken ben zijn een BMW Z4 3.0 of een Porsche Boxster. De looks van de BMW vind ik wel ok maar het interieur is wat minder. Bij de Boxster vind ik het buiten-ontwerp wat te vrouwelijk ,maar het interieur is helemaal mijn ding.
    De prijs die ik eventueel wil spenderen zal rond de 15000 euro zijn en normaal moet ik voor dat geld toch iets kunnen vinden.Kosten en repataties-budget zal ik ook maar voorzien en ik verwacht dat dit bij de Boxster wel iets hoger kan liggen.
    Nadat ik hier al veel gelezen heb in ander topics ben ik tot de ontdekking gekomen dat er soms aan die boxsters wel wat veranderd kan zijn. Soms lees ik jullie opmerkingen bij advertenties dat het niet de originele spoilers zijn ,en dit en dat is niet origineel is. Daarom ben ik nu aan het zoek in Duitsland voornamelijk en er staan er veel te koop.Ik zoek er wel eentje onder de 80000 km. Nu in de crisis hoop ik wel een beetje van hun vraagprijs af te krijgen.Nog zoiets:wanneer moet bij een Boxster de distributieriem vervangen worden en wat kan dit kosten.

Enkele wagens waar ik interesse in heb: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=234767667

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=237232223

Hebbben jullie hier een mening over op het eerste gezicht en kan hier hier nog iets op afbieden of is dat not done?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 69)
    • Beste, t blijft uiteraard jouw beslissing. Ik kan echter een persoonlijk voorbeeld geven : in 2008 heb ik wegens gelijkaardige omstandigheden een unieke 964 verkocht. Toendertijd voor een bedrag waar ik momenteel nog geen halve krakkemikkige 64 kan kopen. Dit is een van domste dingen die ik ooit gedaan heb. Tot op de dag van vandaag spijt van. Up to you.

Beste, t blijft uiteraard jouw beslissing. Ik kan echter een persoonlijk voorbeeld geven : in 2008 heb ik wegens gelijkaardige omstandigheden een unieke 964 verkocht. Toendertijd voor een bedrag waar ik momenteel nog geen halve krakkemikkige 64 kan kopen. Dit is een van domste dingen die ik ooit gedaan heb. Tot op de dag van vandaag spijt van. Up to you.

Zeer jammer…

Zeer jammer…

gelieve bij rechtstreeks antwoord niet te quoten.

Ik zit zeker met zeer gemengde gevoelens momenteel.
              Maar hier moet ik echt logisch gaan denken en mijn hart effe wegcijferen en dan is een verkoop het beste,vrees ik.

Het leven evolueert en ik moet nu eventjes een andere weg inslaan. En misschien in de toekomst een P op de zaak als de financiën het toelaten

gelieve bij rechtstreeks antwoord niet te quoten.

Ik zit zeker met zeer gemengde gevoelens momenteel.
                Maar hier moet ik echt logisch gaan denken en mijn hart effe wegcijferen en dan is een verkoop het beste,vrees ik.

Het leven evolueert en ik moet nu eventjes een andere weg inslaan. En misschien in de toekomst een P op de zaak als de financiën het toelaten

Spijtig om te horen dat je wegens beroepsomstandigheden niet meer kan genieten van je prachtige cayman S.Ga je hier geen spijt van krijgen?Heb er van jou destijds een proefrit mee mogen doen en kan aan een toekomstige koper beamen dat het een prachtig beestje is.
                  Wat betreft de taksen:je kan in de winter perfect je platen terugsturen en de wagen in de lente terug inschrijven,kost je enkel een nieuwe plaat en de taksen krijg je pro rata terugbetaald…

Spijtig om te horen dat je wegens beroepsomstandigheden niet meer kan genieten van je prachtige cayman S.Ga je hier geen spijt van krijgen?Heb er van jou destijds een proefrit mee mogen doen en kan aan een toekomstige koper beamen dat het een prachtig beestje is.
                    Wat betreft de taksen:je kan in de winter perfect je platen terugsturen en de wagen in de lente terug inschrijven,kost je enkel een nieuwe plaat en de taksen krijg je pro rata terugbetaald…

effe een update na een aantal maanden Cayman ervaring:

een beest van een wagen waar ik echt kan van genieten in mijn vrije tijd.

Het probleem stelt zich nu dat ik in de toekomst minder vrije tijd ga hebben om te kunnen rijden met mijn Cayman.
                      Door contractaanpassingen in samenspraak met 1 van mijn opdrachtgevers krijg ik een hoop extra werk met minder vrije tijd dus. De verloning zal dan wel weer wat stijgen maar ja….geld is ook alles.

Tot op heden heb ik er een 2000 km mee gereden en in de toekomst ga ik enkel op zondag nog ietwat vrije tijd hebben die ik dan weer aan mijn familie moet besteden

Door de week maal ik al gemiddeld 2750 km af voor mijn werk en ik denk dat ik dan op zondag niet veel zin meer ga hebben om in een auto te kruipen.

Dus denk ik er aan om mijn Cayman S te koop te zetten. Deze is in perfecte staat en met zijn geweldige looks met dat aero-pakket zal het mij pijn doen om er afscheid van te nemen . Maar als hij altijd gaat stilstaan en er praktisch niet meer mee gereden gaat worden vind ik de taks die ik moet betalen wel weggegooid geld.

Dus mocht er iemand op zoek zijn naar een deftige Cayman S handgeschakeld ,dan mag die mij steeds contacteren. Ik heb hem nog niet op verkoopsites gezet .

effe een update na een aantal maanden Cayman ervaring:

een beest van een wagen waar ik echt kan van genieten in mijn vrije tijd.

Het probleem stelt zich nu dat ik in de toekomst minder vrije tijd ga hebben om te kunnen rijden met mijn Cayman.
                        Door contractaanpassingen in samenspraak met 1 van mijn opdrachtgevers krijg ik een hoop extra werk met minder vrije tijd dus. De verloning zal dan wel weer wat stijgen maar ja….geld is ook alles.

Tot op heden heb ik er een 2000 km mee gereden en in de toekomst ga ik enkel op zondag nog ietwat vrije tijd hebben die ik dan weer aan mijn familie moet besteden

Door de week maal ik al gemiddeld 2750 km af voor mijn werk en ik denk dat ik dan op zondag niet veel zin meer ga hebben om in een auto te kruipen.

Dus denk ik er aan om mijn Cayman S te koop te zetten. Deze is in perfecte staat en met zijn geweldige looks met dat aero-pakket zal het mij pijn doen om er afscheid van te nemen . Maar als hij altijd gaat stilstaan en er praktisch niet meer mee gereden gaat worden vind ik de taks die ik moet betalen wel weggegooid geld.

Dus mocht er iemand op zoek zijn naar een deftige Cayman S handgeschakeld ,dan mag die mij steeds contacteren. Ik heb hem nog niet op verkoopsites gezet .

Nu ik een paar maanden in het bezit van de *porsche en het weer vandaag schitterend was en de wegen er droog bijliggen heb ik eindelijk eens het bochtenwerk kunnen uittesten.
                          Door die verdomde wintermaanden en het natte weer had ik de kriebels om eindelijk eens het echte karakter van de cayman te testen .

En ik moet zeggen dat het mijn verwachtingen helemaal heeft vervuld. Die wegligging en het acceleratievermogen en het daarbij horende geluid is :respect2: *luv :respekt:

Mijn vorige Lotus elise was qua handling ook een feest maar op gebied van power is er toch een wereld van verschil.
                          De elise ging goed vooruit maar als de Cayman los gelaten word dan ben je beter goed bij de pinken want dat speelt toch in een ander dimensie dan mijn ex-Lotusje.

Simpel gezegd : de beleving in een Lotus is veel extremer . Je hebt het gevoel dat je hard aan het rijden bent en als je dan op km-teller kijkt denk je ,oei rij ik nog niet harder.
                          De beleving in de Cayman is compleet anders. Je geeft goed door en dan kijk je op de km-teller en denk je : Fuck ,rij ik al zo hard. :wtf:

Eigenlijk is zo’n Cayman S overkill voor onze Belgische wegen. Zeker als je rijbewijs je lief is. Dus meer pk’s ga ik echt niet nodig hebben

Ik laat het beest graag af en toe eens los maar vrees er voor dat ik toch ooit eens pech ga hebben met de blauwe mannen en dan bedoel ik niet de smurfen :mrgreen:

S2

Je kan nooit “teveel” foto’s hebben 🙂

Zeker niet op dit forum 🙂

Vandaag nog wat foto’s getrokken. Ahja het is nog nieuw voor mij hé :happydance:
                              2015-01-1010.42.04.jpg

S2

Inderdaad, geen twijfel mogelijk! Is het stekkertje van de sportuitlaat.

Blij dat dat opgeklaard is 🙂

(Al zou ik persoonlijk wel de contactpunten van de stekker en de relais beschermen met wat tape. Kwestie dat er geen stof en vuil in de stekker komt)

Ik kon niet wachten om te weten wat er nu van aan was.
                                  Dus het deksel heb ik er af geschroefd en dan kwam ik bij een uitgetrokken stekkertje uit dat weg gebonden was.
                                  Dus de kleppen staan open. Ik ga het zo laten,denk ik. :relaxman:
                                  De buren moeten er maar aan wennen :mrgreen:
                                  Op de foto is het toch duidelijk,niet?

IMG_0877.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 69)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.