voorstelling Wilierke

Home Forum Stel jezelf even voor ! voorstelling Wilierke

  • Maker
    Discussie

  • Danny
    Deelnemer

      Hoi,Porschisten

      in het kort mij effe deftig voorstellen voorstellen: woonachtig in de driehoek Antwerpen/Brabant/Limburg.
      Al 51 jaren op de teller en al wat wagens versleten in die periode.
      Mijn sportwagen en cabrio-verleden: renault megane cabrio/ peugeot 307 cabrio/Mazda mx5/Lotus elise MK2 /Lotus Esprit S4S en de recentste een Lotus Elise MK1 en mijn vrouw Mini roadster S. Zoals je kan lezen zijn het niet altijd echt snelle wagens geweest buiten de Esprit maar die was bloed-snel maar zo fragiel aan de mechaniek.

      Door opspelende rugproblemen is de instap en het rijden in mijn Lotus elise mk1 niet echt fun meer en ben ik eerder geneigd in mijn vrouw hare Mini roadster S te stappen en daar mee te rijden. Dat wagentje rijdt wel fijn maar toch is het niet echt mijn ding. Ik vind het een echte vrouwen-auto. Daarom gaat de Lotus waarschijnlijk weg als ik iets vind dat comfortabeler rijd en waar ik beter in kan stappen. De opties die ik aan het bekijken ben zijn een BMW Z4 3.0 of een Porsche Boxster. De looks van de BMW vind ik wel ok maar het interieur is wat minder. Bij de Boxster vind ik het buiten-ontwerp wat te vrouwelijk ,maar het interieur is helemaal mijn ding.
      De prijs die ik eventueel wil spenderen zal rond de 15000 euro zijn en normaal moet ik voor dat geld toch iets kunnen vinden.Kosten en repataties-budget zal ik ook maar voorzien en ik verwacht dat dit bij de Boxster wel iets hoger kan liggen.
      Nadat ik hier al veel gelezen heb in ander topics ben ik tot de ontdekking gekomen dat er soms aan die boxsters wel wat veranderd kan zijn. Soms lees ik jullie opmerkingen bij advertenties dat het niet de originele spoilers zijn ,en dit en dat is niet origineel is. Daarom ben ik nu aan het zoek in Duitsland voornamelijk en er staan er veel te koop.Ik zoek er wel eentje onder de 80000 km. Nu in de crisis hoop ik wel een beetje van hun vraagprijs af te krijgen.Nog zoiets:wanneer moet bij een Boxster de distributieriem vervangen worden en wat kan dit kosten.

      Enkele wagens waar ik interesse in heb: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=234767667

      http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=237232223

      Hebbben jullie hier een mening over op het eerste gezicht en kan hier hier nog iets op afbieden of is dat not done?

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 69)
    • S2

        XLF zou inderdaad een schakelbare sportuitlaat moeten zijn.

        Dus terug bij af 🙂

        Vacuumlek of stekkertje los 🙂

        ken

          Feli met je aankoop en veel plezier!! Dat ga je ongetwijfeld wel hebben 😀

            ik zal in het weekend het deksel er eens afnemen en er onder gaan liggen om zeker te zijn.

            Ik heb wel de optie XLF af fabriek = sportuitlaat

            Hier ligt ook nog een factuur van 2011 waar op vermeld staat levering en plaatsing sier-uitlaatstuk inclusief 3,5 werkuren voor een 500 euro.

            Nu is het verwarrend aan het worden :wtf:

              [quote=”S2″ post=192622]Ik zag op het “lotus”forum een foto vanop autogespot met je Cayman, maar … daarop had hij nog geen sportuitlaat. Dus die is zeker later geplaatst (misschien aftermarket).

              Ben je zeker dat het een “klappenauspuff” is en niet gewoon een knopje in het dashboard in combinatie met een sportuitlaat? Best toch even onder de motorkap duiken (of onder de auto) om uitsluitsel te krijgen.[/quote]
              ik heb hier wel een factuur van 2011 waar in sprake is van verkoop en plaatsen van sierstuk uitlaat (336 euro ex btw)+ 3,5 werkuren . Dat moet nogal een werk zijn om dat sierstuk te plaatsen. In het weekend ga ik eens onder de motorkap duiken en onder de auto liggen om te zien wat er van aan is.
              Ik heb de optie xlf bij productie.Wat versta je daar onder ,Maarten?

              S2

                Ik zag op het “lotus”forum een foto vanop autogespot met je Cayman, maar … daarop had hij nog geen sportuitlaat. Dus die is zeker later geplaatst (misschien aftermarket).

                Ben je zeker dat het een “klappenauspuff” is en niet gewoon een knopje in het dashboard in combinatie met een sportuitlaat? Best toch even onder de motorkap duiken (of onder de auto) om uitsluitsel te krijgen.

                  vermoedelijk heb je een lek in de vacuum leiding die de vlinderkleppen moeten dicht trekken. hierdoor blijven die idd constant open staan. dit kan absoluut geen kwaad voor het vermogen, in tegendeel zelfs want je hebt minder tegendruk in het systeem voor afvoer van de uitlaatgassen.

                  je kan eens onder de auto kijken naar de kleppen om te zien of je die ziet bewegen terwijl een 2de persoon op het knopje duwt op het dahbord. het kleine kniegewrichtje midden op de foto moet zo’n 3à4 cm heen en weer bewegen.

                  zie je geen beweging kan je het motordeksel eens verwijderen en kijken of alles nog intact is cfr deze foto van een boxster:
                  (klik op de afbeelding op deze te vergroten)

                    In het weekend enkele korte ritjes gemaakt en ik ben in de 7e hemel met mijne *porsche *luv

                    Een vraagje over het geluid?
                    Ik heb de kleppen-uitlaat en deze kan dus constant open gezet worden via het knopje op het dashboard. Ik heb al contact gehad met S2 over deze uitlaat. Het geluid is nu redelijk luid boven de 75 km/uur en bij gas geven. Als ik op het knopje op het dashboard zou drukken moet ik volgens S2 een geluid horen. Dit is dus niet. Dus ik veronderstel dat de kleppen constant open staan.
                    Kan dit enigszins kwaad of scheelt dit in vermogen?
                    Ik kan mijn motordeksel afschroeven en eens kijken hoe het zit en eventueel de aanpassing doen dat de knop terug zijn functie heeft.
                    Ik heb geen besef hoe het geluid dan zijn.Het zal wel een stuk minder zijn. Voor mij mag het luid zijn :mrgreen:
                    Ik denk wel dat de geburen er blij mee zouden als ik de standaard set-up zou hebben want dan gaan zijn(prijs)duiven minder schrikken en gaan ze het minder merken als we vroeg vertrekken of laat thuiskomen.
                    Ik heb al eens een opmerking gehad de dag nadat we om 06 uur ‘s morgens waren vertrokken met de Elise met een stage 1 uitlaat op. :mrgreen:
                    De auto stond toen effe op te warmen onder hun slaapkamervenster en dat vonden ze helemaal niet leuk 😳

                      En 2°C is zeker niet ideaal voor zomerbanden. Die hebben dan zelfs op een droog wegdek veel minder grip omdat de rubbersamenstelling ook in de zomer bij 35°C moet dienen. Tegenstrijdige eisen die niet in één band verwezenlijkbaar zijn! De rubber van een zomerband is veel te hard bij lage temperatuur en de rubber van een winterband is veel te soepel in de zomer.

                        Vochtige baan is nu veel gladder dan wanneer het regent.
                        Nu is het sneeuw of ijs die gesmolten is van het zout.
                        De ontstane pekel is zeer vettig op de baan 💡

                          [quote=”S2″ post=191445]Je hebt hem vanuit zijn mooiste hoek getrokken!!!

                          Naar aanleiding van het “uitbreken” waarvan Wilierke spreekt, in hoeverre lukt dit met PSM aangeschakeld? Ik rijd nooit op de limiet en was in de veronderstelling dat uitbreken bijna onmogelijk was met PSM, maar blijkbaar heb ik het verkeerd en is een “drift” zelfs mogelijk met PSM. (Ik ga ervan uit de Wilierke PSM niet uitgezet heeft met dit weer 🙂 )[/quote]

                          Ik voelde de achterkant vertrekken en stuurde direct tegen maar toen had de psm al zijn werk al gedaan denk ik. Ik was compleet verrast. Ik had niks uitgezet :engeltje: Het was ook maar 2 graden en de weg was vochtig dus de condities waren niet ideaal

                          Ive

                            Ik moet toegeven dat ik dat toch ook een beetje voel in de boxster S. Het kan misschien een “gevoel” zijn, maar het was zeker geen slecht weer en bij optrekken in een flauwe bocht trekt de kont een beetje.

                            Dit is alleszinds een héél mooie *porsche . Ik ben liefhebber van de velgen. De mijne staat op origineel 18″ maar ben wel aan ‘t rondkijken voor een 19″ voor de zomer.

                            S2

                              Je hebt hem vanuit zijn mooiste hoek getrokken!!!

                              Naar aanleiding van het “uitbreken” waarvan Wilierke spreekt, in hoeverre lukt dit met PSM aangeschakeld? Ik rijd nooit op de limiet en was in de veronderstelling dat uitbreken bijna onmogelijk was met PSM, maar blijkbaar heb ik het verkeerd en is een “drift” zelfs mogelijk met PSM. (Ik ga ervan uit de Wilierke PSM niet uitgezet heeft met dit weer 🙂 )

                                Echt een mooie *porsche Willierke!
                                Altijd gedacht dat m’n volgende een 996 zou zijn, maar nu doe je me weer twijfelen 😉

                                  Welgekomen hier !

                                  Ik heb je gisteren alvast telefonisch gefeliciteerd, en nu hier nogmaals, ziet er echt een schitterende wagen uit !

                                  En geloof me vrij, ik kan het me (met 2 hernia’s) heel erg goed voorstellen dat je op een bepaald moment meer comfort wil.

                                  Zelf heb ik gemerkt dat ik met m’n Elise het laatste jaar slechts 300 km gereden heb (zelfs de Noble is comfortabeler !!!), ik nam steevast de 996, dus ik kan je keuze erg goed begrijpen !

                                  Aan die Cayman zul je verdomd veel plezier beleven !

                                  Enne, als je echt nog eens wil ‘karten’, dan is het interessanter/goedkoper om een (tweedehands) kart te kopen + aanhanger en geregeld eens in Genk te gaan rondscheuren, heb je knal hetzelfde effect mee als met een Elise op Zolder !

                                    Nope.

                                    Ik ga de auto niet rijden bij slecht weer. Vandaag was enkel omdat het de eerste rit was in de C S.

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 69)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.