voorstelling Wilierke

Home Forum Stel jezelf even voor ! voorstelling Wilierke

• Maker
    Discussie

• Danny
    Deelnemer

Hoi,Porschisten

in het kort mij effe deftig voorstellen voorstellen: woonachtig in de driehoek Antwerpen/Brabant/Limburg.
      Al 51 jaren op de teller en al wat wagens versleten in die periode.
      Mijn sportwagen en cabrio-verleden: renault megane cabrio/ peugeot 307 cabrio/Mazda mx5/Lotus elise MK2 /Lotus Esprit S4S en de recentste een Lotus Elise MK1 en mijn vrouw Mini roadster S. Zoals je kan lezen zijn het niet altijd echt snelle wagens geweest buiten de Esprit maar die was bloed-snel maar zo fragiel aan de mechaniek.

Door opspelende rugproblemen is de instap en het rijden in mijn Lotus elise mk1 niet echt fun meer en ben ik eerder geneigd in mijn vrouw hare Mini roadster S te stappen en daar mee te rijden. Dat wagentje rijdt wel fijn maar toch is het niet echt mijn ding. Ik vind het een echte vrouwen-auto. Daarom gaat de Lotus waarschijnlijk weg als ik iets vind dat comfortabeler rijd en waar ik beter in kan stappen. De opties die ik aan het bekijken ben zijn een BMW Z4 3.0 of een Porsche Boxster. De looks van de BMW vind ik wel ok maar het interieur is wat minder. Bij de Boxster vind ik het buiten-ontwerp wat te vrouwelijk ,maar het interieur is helemaal mijn ding.
      De prijs die ik eventueel wil spenderen zal rond de 15000 euro zijn en normaal moet ik voor dat geld toch iets kunnen vinden.Kosten en repataties-budget zal ik ook maar voorzien en ik verwacht dat dit bij de Boxster wel iets hoger kan liggen.
      Nadat ik hier al veel gelezen heb in ander topics ben ik tot de ontdekking gekomen dat er soms aan die boxsters wel wat veranderd kan zijn. Soms lees ik jullie opmerkingen bij advertenties dat het niet de originele spoilers zijn ,en dit en dat is niet origineel is. Daarom ben ik nu aan het zoek in Duitsland voornamelijk en er staan er veel te koop.Ik zoek er wel eentje onder de 80000 km. Nu in de crisis hoop ik wel een beetje van hun vraagprijs af te krijgen.Nog zoiets:wanneer moet bij een Boxster de distributieriem vervangen worden en wat kan dit kosten.

Enkele wagens waar ik interesse in heb: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=234767667

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=237232223

Hebbben jullie hier een mening over op het eerste gezicht en kan hier hier nog iets op afbieden of is dat not done?

9 reacties aan het bekijken - 61 tot 69 (van in totaal 69)
      • Welkom op het forum.
        Heel veel sukses met rug en Porsche.

Welkom en veel succes met de zoektocht!

Van harte welkom op dit forum . :applaus:

Benvenuti hier,

Alvast veel succes met je zoektocht naar jouw ideale *porsche .

Vergeet niet dat het zoeken ook een leuke bezigheid is.

Ciao,
              Luc

Welgekomen hier.
                Distributieketting moet naar mijn weten niet worden vervangen tenzij er problemen zouden optreden. Het enige wat preventief kan en mag vervangen worden zijn de geleiders en kettingspanners, het verschil merk je erna wel. Voor het overige is de Boxster een zeer fijne wagen die elke keer weer plezier geeft.

Welkom Wilierke

Mag ik jou dan als rugleider een tip geven ?!

Koop geen boxster met de sportzetels of adaptieve sportzetels !

Koop eventueel de standaard zetels als het niet anders kan. Maar allerbest als je er eentje vindt met de standaard comfortzetel, maar dan electrisch bediend met geheugen ! Die laatste zijn een weldaad voor een rugleider. Trust me ! Je vind er na wat zoek en paswerk een perfecte positie in die zoveel meer je lichaam ondersteunt dan de andere zetels dat kunnen !
                  Had vroeger een Boxster met de manuele sportstoelen, heb er nooit comfortabel in kunnen zitten. Altijd om het half uur stoppen om te stretchen en dan nog kapot gaan van de zeer door verkrampte spieren (van die “heerlijke” myofaciale knopen). Nu heb ik electrische 14-way seats met memory. Vandaag een toerke gaan doen. 2 uur aan een stuk, natuurlijk wel stijf, maar 1 minuutje stretchen en wandelen en klaar was kees !

[quote=”Hellraiser” post=140757]distributieriem? :|[/quote]

Euh distributie-ketting dan. Om de hoeveel jaar is die dan aan vervanging toe ?

welkom hier ! jij bent wel grootgrondbezitter hè (driehoek a’pen-brabant-limburg), straks loopt de Nijl nog door Lier :happy:
                      weet dat de 2.5L en 2.7L in belgie via de CPU zijn gedowntuned voor fiscale redenen.
                      importeer een goedkopere boxster uit duitsland en je bent je voordeel al meteen kwijt zodra je hier de BIV moet betalen.
                      hier in belgie zijn er ook voldoende boxsters op de markt die voor heel wat minder van de hand gaan dan de geadverteerde prijs.

distributieriem? 😐

9 reacties aan het bekijken - 61 tot 69 (van in totaal 69)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.