Voorstelling + zoektocht 996

Home Forum Stel jezelf even voor ! Voorstelling + zoektocht 996

• Maker
    Discussie

• Vande Wiele
    Deelnemer

Dag beste porscheliefhebbers 🙂

Ik ben een jonge cafebaas van 23 uit het gentse,
      en ik heb de porschemicrobe serieus te pakken…
      Nu ben ik op zoek naar een 996 en ben er al heel wat gaan bekijken,
      zit toch nog met wat vragen,
      heb een 996 op het oog van 2000 met 80d km
      maar wel een 3.4, het is een risico,
      maar is risico waard?( Prijs rond 25000€ )
      Dan ben ik ook wat 3.6 c4s gaan bezoeken, iets duurder maar mijn voorkeur lijkt eerder hier naar uit te gaan.
      Dan heb ik hier een koopje gevonden Porsche turbo van 2001 met 140.000km
      rond de 25000€!!
      Zijn de onderhoudskosten zo veel meer van een turbo?
      En over hoeveel spreken we dan? Zijn de motors betrouwbaar?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
    • rjf

Hier zitten toch een paar handige harry’s op het forum 😯 8)

JVNH schrijft:

Weet iemand of het mogelijk is om dat P systeem op een goedkopere manier verkrijgen?
          Ik weet dat je dat systeem origineel kan bestellen maar daar hangt een serieus prijskaartje aan…

als je een beetje handig bent dan voorzie je jouw uitlaat van een bypass aan elke zijde en voorziet daarbij pneumatisch (vacuum van het blok) of elektromagnetisch bediende vlinderkleppen.
          de zoekterm “butterfly valve exhaust” op het WWW levert al snel het volgende:

de originele controler set ziet er zo uit:

voorbeeld van een aftermarket syteem:
          RATSPORT electro ————————————– PIERBURG vacuum

schematisch voorgesteld ziet het er zo uit met meer uitleg op deze site:

het principe wordt in deze video uitgelegd voor een universeel uitlaatsysteem maar laat duidelijk zien hoe het eigenlijk werkt:
          [video type=youtube]K7jGYnhbQQU[/video]

Galhund schrijft:

Proficiat! PSE is inderdaad brilliant. Dan komt die flat-6 echt goed tot z’n recht!

Ja geweldig is dat geluid.

Weet iemand of het mogelijk is om dat P systeem op een goedkopere manier verkrijgen?
            Ik weet dat je dat systeem origineel kan bestellen maar daar hangt een serieus prijskaartje aan…

Mss zijn er alternatieve of dergeijke op de markt?

PS Proficiat met uw aankoop… 😀

Have fun!

911-lover schrijft:

Na 50.000km al een nieuwe motor 😯

JUIST JA 😕 😕 😕

Na 50.000km al een nieuwe motor 😯

Thomasporschki schrijft:

Heb vandaag mijn Carrera 4S gekocht! bij handelaar met jaar garantie, heeft 84000km
                    en op 50.000km een nieuwe motor gehad, heb gebeld naar Verellen Geel, en is een volledige nieuwe motor met de upgrades. Dus ik hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt, zit ook een jaar garantie op op alle stukken.

Dat dat maar +-25k kost in Belgie 😀 gefeliciteerd, mooie bak 8)

dikke proficiat!!!!!!!!!!!

Proficiat met de aankoop 😉

Anoniem

Goe bezig!!!!!

Proficiat. 8) 8) 8)

Proficiat een veel plezier ermee

Proficiat! PSE is inderdaad brilliant. Dan komt die flat-6 echt goed tot z’n recht!

Veel plezier ermee, alvast!

Wim

Van harte met de mooie aanwinst, en straks ervan genieten. 8)

Thanks die auto op filmpje is wel de mijne niet, die in mijn avatar, donderdag mag ik er om.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.