voorwielen

  • Maker
    Discussie
  • yo mannen,
    Ik heb zopas een nieuw stel (2dehands keskin kt2) velgen opgelegd, en dit valt mij nu op. (bij de 993 velgen is mij dit nooit opgevallen )
    chauffeurkant komt het wiel merkelijk verder naar buiten dan passagierskant.
    De auto rijdt mooi rechtdoor en ik word niks gewaar onder ‘t rijden, maar ben toch benieuwd…

    20180521_193742.jpg

    20180521_193949.jpg

    Iemand een verklaring; of hoe dit verholpen kan worden?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
    • iets duidelijker deze keer

          Hij (of zij) is intussen terug op het rechte spoor :driver: , maar het verschil blijft…
          rechts voor +/- 1cm meer naar buiten dan links voor.

            @ Koen
            Achter is 265/35/18 en ET is 3mm verschil (52 ipv 55 voor cup 2 17″)
            Digitale waterpas geeft 87,2° aan links en rechts.
            De meningen zijn verdeeld maar….moet de uitlijning gebeuren met de standaard 17″ velgen of mag het met de nieuwe 18 ers.
            Maandag of dinsdag komen de bilsteins B6 aan voor voor en dan gaat ie terug de stand op.
            Heeft de stand van de veren invloed op de uitlijning?
            Nu staan de schroeven van de veren helemaal beneden.

              964RA.jpg

                [quote=”Litho” post=267852]Heeft niemand een uitprint van de uitlijning van een 964?
                Om eens te vergelijken met met de min/max waarden die mijn bandenboer heeft.[/quote]

                964FA.jpg

                  2°40″ camber achteraan is echt te veel, 1° tot 1°30″ is al meer dan voldoende met normale banden/velg combinatie en dan gaat je velg ook de olieleiding niet meer raken

                  123

                    uitlijnen : Carnewal.

                      Heeft niemand een uitprint van de uitlijning van een 964?
                      Om eens te vergelijken met met de min/max waarden die mijn bandenboer heeft.

                        Het bezoekje aan de bandenboer heeft een en ander aan ‘t licht gebracht…
                        NIKS stond goed.
                        Links voor waar de velg uitstak zit de schokdemper “vast” zoals hij het verwoordde.
                        Hij veerde dus niet terug als ie de wagen naar beneden trok.
                        Rechts achter sleepte de band tegen de olieleiding (ik zal dus spoorverbreder(s) moeten zetten)
                        Toen ik hem zei dat ze onder een verlaagde 964 uit kwamen en daar niet schuurde zei ie….
                        “Dat kan want dan komen de velgen aan de bovenzijde meer naar buiten”

                        Bijgevolg moet ik nieuwe schoks zoeken voor van voor (Bilstein zal het worden)
                        Achter had ik al de P6 dus iemand een idee welke van voor moeten?
                        Eventueel een adres of link naar spoorverbreders die in prijs meevallen?
                        Eventueel een uitlijnrapport van iemand die ook de keskins heeft? en of hij ook verdreders heeft moeten steken op een niet verlaagde 964

                        iedereen bedankt op voorhand.

                          Ik heb gisteren met beperkte middelen de opening van de kofferbak opgemeten.
                          Overhoeks ongeveer 5mm, dat betekent dus dan de voorkant ongeveer 2,5mm naar de chauffeur kant zou moeten…..verwaarloosbaar dus.
                          Onderkant kan ik niks meten want dan zou de auto op een 4 palenbrug moeten staan….

                            Dat lijkt met geen plooi “af-fabriek”….. misschien toch maar eens laten uitmeten, zou wel eens kunnen dat de neus een paar graden uit de haak staat….
                            Als het niet te veel is, kan dat met goed uitlijnen verdoezeld worden…. al weet ik niet of een gewone bandenboer daar de tijd zal insteken om dat goed te doen…. op een kwartier tijd kan je nu eenmaal geen deftige correcte uitlijning doen….
                            Bij een deftige uitlijning wordt in verschillende stappen gewerkt…. uitlijnen… testrit mee doen, en opnieuw op de testbank om uitlijning te controleren en desnoods aan te passen en opnieuw, en opnieuw en… zolang het nodig is om de perfecte uitlijning te bekomen…. en als hij echt weet waarmee hij bezig is, zal hij ook naar jouw rijgedrag vragen, eventueel zal hij de camber aanpassen volgens je rijstijl…. zodat je een betere grip in bochten krijgt of een betere rechtuitstabiliteit…. ,

                            Die 1ne centimeter verschil in de hoogte kan je verklaren door die knik, als die daarbij iets naar binnen plooit, heb je het effect dat je ziet… aan de rechter kant is je zicht net boven de band ‘voorkant wielkas-achterkant wielkas’ vrij recht, aan je linker wielkas loopt die lijn schuiner, alsof je in de wielkas in kan kijken van vooraan naar achteraan (grotere schaduwdriehoek binnenkant wielkas)

                            Belangrijkste is dat je wagen recht rijdt, en aangezien het je nog niet eerder opgevallen is, zal het niet veel zijn…. niet wakker van liggen….

                              Sorry, was @ Ive

                                @ drip
                                20180522_203542.jpg

                                Ive

                                  Dat zal mss al wat verklaren dan.
                                  Ik zou als eerste toch een uitlijning laten doen bij een bandenboer.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.