voorwielen

• Maker
    Discussie

• Guido
    Deelnemer

yo mannen,
      Ik heb zopas een nieuw stel (2dehands keskin kt2) velgen opgelegd, en dit valt mij nu op. (bij de 993 velgen is mij dit nooit opgevallen )
      chauffeurkant komt het wiel merkelijk verder naar buiten dan passagierskant.
      De auto rijdt mooi rechtdoor en ik word niks gewaar onder ‘t rijden, maar ben toch benieuwd…

20180521_193742.jpg

20180521_193949.jpg

Iemand een verklaring; of hoe dit verholpen kan worden?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
      • @ drip
        Lijkt toch of er ooit een ongeval (letje) gebeurd is …zal straks een foto the nemen.

Morgen of donderdag eerst eens laten uitlijnen….eens kijken welk resultaat dat daar uit komt…

ET bij beiden 52

1x links en 1x rechts

20180522_111834.jpg

20180522_111855.jpg

daar zal het niet aan liggen

Zo is het bij mij…lijkt me niet verkeerd

15269779438981117155380.jpg

15269779854401965639194.jpg

1526978022678240813438.jpg

Zo is het bij mij…lijkt me niet verkeerd
                  IMG_20180522_102008.jpg

Een echte luchtgekoelde ouwe is ogenschijnlijk bijna nooit helemaal 100% recht qua wieltjes.

Als je het ogenschijnlijke verschil op wil lossen kan dat met spacers in verschillende diktes, maaruh daar gaat ie niet strakker van sturen!!!!

Dus ja, hoort daarmee ook een beetje bij de nostalgie!

@ Vandamme
                      aan de kant die uitsteekt 67,5 cm
                      andere kant 68,5 cm
                      gaat dat het verschil maken dat ie zo ver naar buiten komt?
                      Op foto voor zo ver duidelijk lijkt er weinig verschil.
                      Seffes eens omhoog krikken en/of de wielen eens afdraaien…

@ Walter
                      auto staat op de grond

@ghost

Zijn Keskin KT2…bij mijn weten is er maar 1 maat daarin (kan ook mis zijn)

Velgen komen van Jacques 911 (Kontich)
                      En de man is zeker betrouwbaar.

+1 Drip

Is met de mijne ook zo

Lijkt mij een negatieve camber , staat de auto op de grond of staat hij nog op de krik .
                          Op foto te zien heb je wel redelijk verschil tussen wielkast en band .
                          Als hij op de grond staat bol hem eens een paar meter naar voor en achter en meet dan de hoogste punt eens aan wielkast .

Zijn de velgen gelijk?
                            Dezelfde breedte en ET.
                            Kijk ook of de velgen aan de binnen kant niet afgedraaid geweest zijn.
                            Als 3 delig kijk dan ook de maten van de boorden goed na.
                            Kan een verkeerde opgezet zijn na schad

@ deepee

Screenshot_20180522-083806.png

:applaus

: 😀 😀

123

wat is de hoogte van het hoogste binnen punt van de wielkast, aan beide kanten?
                                misschien is je ene kant iets dieper op de ophanging gezakt dan de andere kant?

Dit heb ik doorgekregen…maar of dit het euvel zal opheffen?
                                  Screenshot_20180522-082233.png

Ik heb een C4…
                                  Ik heb een digitale waterpas tegen de velgen gehouden en links en rechts zijn nagenoeg hetzelfde….de betonnen vloer zal ook niet 100% vlak liggen…

Ive

Op de foto’s lijkt het wel of het ene wiel wat schuiner staat dan het andere. Is de uitlijning perfect???
                                    Camber???

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.