Vraag aan de manne NON-PORSCHE

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Vraag aan de manne NON-PORSCHE

• Maker
    Discussie
  • Hey manne,
    Ik heb me laten verleiden om een 4×4 te kopen met werk aan.
    Het is een Nissan Terrano 1 van 1990 2.4 Benzine.
    Ik heb mij al eerder lid gemaakt van een 4×4 forum, maar daar zit bijna niemand op

Als ik mijn jeep start is het toerental zo onregelmatig dat hij stil valt
    Als de otto lang draait, dan word de katalisator rood gloeiend tot hij door de mat brand in de auto
    Zou deze verstopt kunnen zijn ? En is het daar door dat hij zo onregelmatig draait ??

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Tnx,
      zal het eens proberen

Ik zou eerder gokken op de lambdasonde hou de motor eens tussen 1500 & 1800 t constant als hij dan onregelmatig draait zal ik er niet ver afzitten , mogelijk ook lek aan pakking inlaat collector ( valse lucht aanzuigen )

Aha,
          Bedankt manne,
          Ik zal het eens proberen

Ziet ge nu,… hier op dees forum is er altijd iemand dat raad weet se

Merciekes

mijn eerste bedenking was: benzine of diesel motor? maar ik zie dat je al een plausibele oplossing aangereikt kreeg.

Google ‘ns op Nissan Terrano Common Problems :coolness:

Dan vind je o.a. het volgende ➡

Problem:

If you are finding that there is a lack of power or that the engine is idling very irregular and not running as it should, a likely cause is for the MAF (Mass Air Flow) sensor to be faulty, resulting in high emissions and a poor fuel mixture.

Solution:

Remove the MAF sensor and give it a good clean. If this does not resolve the issue, you will need to fit a replacement MAF sensor. Watch the video below to see how this is done:

Als je de werking van de kat. niet nodig hebt om door de jaarlijkse keuring te komen, zou ik ‘m er onder vandaan halen, leeg kloppen/halen en weer terug zetten …

Heb dat zelf met meerdere 90 jaren auto’s gedaan – zonder enige problemen te veroorzaken 😉

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.