Vraag over geperforeerde schijfremmen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Vraag over geperforeerde schijfremmen

• Maker
    Discussie
  • Mogen er vooraan geperforeerde schijfremmen geplaatst worden op een Boxster 986 2.5?

Zo ja, iemand een voorstel van merk schijfremmen.

Thx,

Fabian

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • OK, Thx

Dan had ik het verkeerd op, kijk gewoon bij de boxster 2.5 op rosepassion en daar vind je de geperforeerde schijven. Normale maat voor een 2.5.

zal niet anders lukken als je OEM wil blijven want naast de diameter verschilt ook de dikte van de remschijven 24 mm > 28 mm

maar waarom zou je de huidige rembalans willen gaan verstoren ? op andere fora is onder andere dit te lezen over boxster break upgrades:

[size=2]Most of the 99 track monsters put on Box S front brakes which is a simple Rotor/caliper/pad bolt em on deal.
          Still overkill for those of us running street tires in stock class[/size]

[quote=”deepee” post=134729]de schijven vooraan van een 986 zijn 298 mm en die van de 986 S (=996) 318 mm[/quote]

Moet ik dan de remklauwen van een Boxster S plaatsen?

de schijven vooraan van een 986 zijn 298 mm en die van de 986 S (=996) 318 mm

Ok,
                bedankt voor de snelle reply’s.

@porsche914orange
                : zijn de schijven van de Boxster S niet groter in diameter en dikte.
                Kan ik de huidige beugels behouden?

Zal effe kijken op de site van Rosepasion.

Heb op mijn boxster 2.5 nu ook geperforeerde geplaatst. Dezelfde als van Boxster S. Gekocht bij Rosepassion

Maar geperforeerde schijven zijn toch geleverd op de 986S?
                    Kan op de keuring dan toch geen probleem zijn moest je daar geen attest van hebben?
                    9/10 gaan ze het nog niet eens opmerken… 🙄

met deze tekst kan je al een eind op weg denk ik

Toegelaten verbouwingen mits te voldoen aan de Europese verordening 1400/2002:
                      alle wijzigingen en verbouwingen die het plaatsen inhouden van “reserveonderdelen van gelijke kwaliteit”, o.a. vervangen van remschijven door geventileerde; uitlaten (eindstuk), zetels, enz… (mits attest)

op de website van goca.be is aanvullend te vinden:,(rubriek personenwagen/verbouwingen-tuning)
                      Voor de onderdelen die verbouwd of gewijzigd zijn is een validatieverslag vereist. Dit verslag bewijst dat een toegevoegd of gewijzigd deel goedgekeurd is en dat het voertuig ermee uitgerust kan worden.
                      Voor de volgende onderdelen moet een validatieverslag aangevraagd worden bij de dienst homologaties van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer

en je vroeg ook nog naar een mogelijk merk: de naam zimmermann is hier op PF al eens gepasseerd

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.