Vraagje aan de “velgenkenners” – BBS 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Vraagje aan de “velgenkenners” – BBS 964

• Maker
    Discussie
  • Zoals mijn onderwerp reeds aangeeft heb ik een vraagje omtrent velgen… :engeltje:

Ik heb een tijdje geleden een set BBS Le Mans velgen gekocht voor mijn Porsche 964 Carrera 2.

Deze zijn bijna als nieuw en zouden volgens de vorige eigenaar van een 964 komen. Momenteel staat eenzelfde set te koop op ebay en daar zie ik ook dat er ‘gutachten’ is voor een 964.

Nu mijn vraag… Ik veronderstel dat ik spacers zal nodig hebben voor een correcte plaatsing en had willen weten of iemand op de hoogte is van welke spacers benodigd zijn. Ik heb reeds enkele sites geraadpleegd waar je de berekening kan maken maar had graag tips van ervaringsdeskundigen… (Elke berekening hangt af van uw startpunt en mijn 964 was voorzien van Cup 1’s met spacers van 20mm…)

Voor = BBS LM 8,5 x 18 ET56 (banden = 225/40/18)
    Achter = BBS LM 10 x 18 ET50 (banden = 265/35/18)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
    • Met deze calculator kan je makkelijke berekeningen maken met huidige velg naar gewenste velg breedte en ET waarde

https://www.rimsntires.com/specspro.jsp

Zelfs met spacer te plaatsen : spacer dikte in mm ,verrekenen met ET waarden

en met de backspace maat weet je dadelijk of je voldoende plaats hebt voor het remzadel en dergelijke

zeer praktisch :up:

klein verschil in et waarde

Bij mij zijn deze niet ingerold.
          Dit zal waarschijnlijk ook afhankelijk zijn van hoogte en camber (of dergelijke).

Hebben ze bij mij ook willen doen, maar ik heb dit geweigerd

Dat inrollen is geen probleem Jaques, is bij mij ook gebeurd want mijn band zat ook altijd tegen de kast als ik draaide en tegelijk door een put reed. Dit inrollen is minimaal en je ziet er niets van.

Ducuzzi zijn jou wielkassen ingerold .Ik ben een set origineel set bbs le mans in nieuwstaat gevonden maar er werd me aangeraden om deze set dat ik de wielkassen zou moeten laten inrollen en daar heb ik het moeilijk mee

Nope, geen spoorverbreders.

Dank je ,nu kan ik weer verder met zoeken naar een stel velgen .
                    Die van jou zijn mooi gelijk met de carrosserie ,j.e hebt toch geen spoorverbreders
                    nu heb ik een ander stel waarschijnlijk ook imitatie
                    H222P ik denk niet dat het BBS zijn maar lijken er geweldig .
                    Mvg

Net even geverifieerd.

8 1/2 x 18 ET56
                      10 x 18 ET50

Weet je per toeval welk ET waarde zij hebben

die velgjes staan hem als gegoten :up: :up: :up:

Here is mine. Met BBS LM’s type LM099 en LM131 en Bilstein PSS10 als ophanging

IMG_1974_LI.jpg

IMG_1970_LI.jpg

Het zijn geen originele bbs ,maar wel mooi set en heb dezelfde gehad op de 4S en maakte voor mij geen verschil.
                              ik ben wel blij met een degelijk antwoord al is het negatief .
                              Dus mocht er iemand een setje hebben liggen mag je mij steeds een berichtje sturen .
                              Mvg

[quote=”jacques911″ post=256832]Ik ben aan het uitkijken naar een set bbs LM velgen ,en er staat een setje te koop met
                                voor 8,0j ET 42
                                achter 10,0j ET 47
                                zouden deze passen onder een 964 van 1992[/quote]

Deze passen niet met een verlaging en het standaard camber, dan raken ze de kassen. Ik heb dezelfde gehad. Zijn trouwens hoogstwaarschijnlijk geen originele BBS LM’s, dit zijn de afmetingen van de namaakset. Bij echte BBS’en staat de ET waarde in het hart van de velg geperst en ze zijn ook vlakker dan de namaakvelgen.

Kan ik maar 1 ding doen en dat is het gaan uitproberen met die velgen op de wagen zelf

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.