Vraagje aankoop porsche oldtimer bij zelfstandige

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Vraagje aankoop porsche oldtimer bij zelfstandige

• Maker
    Discussie
  • Vriend van mij heeft een 911 gekocht in opglabbeek in een blinde verliefdheid .Na de ontwaking komt de realiteit boven.
    Een 911 in perfecte staat met een blaasje roest aan de voorruit met uiteraard weinig km..Model van 1979 cabrio US chassis nr. met bumpers en spiegels van een 964.Prachtig op foto .Deze wagen is verkocht met een groot voorschot en uiteraard oldtimer gekeurd .Deze week ga ik de auto eens bekijken en hoop er niet te veel gebreken te vinden.
    Nu ik weet wel dat het beter had geweest van eerst te vragen om mee te gaan kijken maar daar ga ik niet over uitwijken de koop is al rond enkel nog naar de keuring rijden en betalen indien de wagen het waard zou zijn.
    Maar welk ik niet juist weet of een handelaar geen garantie van 1 jaar MOET geven op een oldtimer.
    Mvg Jacques

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
    • oei Stijn, nog nooit iets gedaan in een zotte bui en daar achteraf een ietsiepietsie spijt van gehad??? Ik wel en ik ben dat al lang blij dat er geen beeldmateriaal van is … :mrgreen:

Ik snap die kameraad wel hoor … en toch correct van Jacques dat hij probeert de schade te beperken :applaus: :up:

Sorry hoor, maar ben ik nu de enige die dit de omgekeerde wereld vindt?

Uw maat koopt iets, betaalt een voorschot en vraagt nadien een inspectie van een bevriend kenner…….tja……
        Met alle respect, maar …….. :loser: :salut:

[quote=”jacques911″ post=195359]Verkoops overeenkomst heb ik nog niet gezien en denk donderdag late namiddag te gaan kijken[/quote]

ik zou toch proberen vooraf de nrs van chassis, motor en boite in handen te hebben. daarmee kan je voor je vertrek toch al heel wat info vergaren die je goed kan gebruiken als je bij de auto staat.

Laat ons hopen dat het meevalt.
            Ik heb zondag ook nog met iemand gesproken die een 912 gekocht had op foto in de USA 🙄 enkele jaren geleden.
            Bleek dat er een nieuwe bodem in stak met 4 kleine lassen op de 4 hoeken.
            De rest was gewoon vastgekit. De motor bleek een VW kever blok te zijn :puke:

Verkoops overeenkomst heb ik nog niet gezien en denk donderdag late namiddag te gaan kijken

En verkocht in de staat waarin die zich bevindt, dus met zichtbare gebreken (roest…)
                Ja, kopen met het hart kan soms zwaar tegenvallen 🙁

Of wijzer, eerst een tijdje op het forum rond hangen voordat je als P leek …

Is helemaal niet leuk om iemand zijn enthousiasme (na de daad) plat te moeten leggen.

Het zal toch geen BMW 911 Cabrio zijn?

Wim

Sterkte Jaques met de controle. :up:

US modellen hebben altijd weinig km’s/miles 😉 en steeds een prachtige roestvrije toestand dankzij de mooie slogan: uit het zonnige californië… :sleep: wie daar nog steeds intrapt is een :loser:

jouw vriend had beter eerst met jou eens gesproken en advies gevraagd ipv rap rap te kopen…

911 naar 964 = kelly
                      911 naar 964 + ombouw naar cabrio = ?????? 🙄

Totaal zo en weet niet welk ik te zien ga krijgen,beetje uitkijken dat ik de gebroken potjes kan reduceren.
                        Anders word het een bittere pil voor de vriend .
                        Speciale wereld de porsche wereld

Wim

Ahaa, een Los Americanos. :think:
                          Veel sterkte voor je vriend Jaques, en een cabrio van 79 lijkt mij zoals al erder aangegeven hier niet mogelijk.
                          Zal misschien een omgebouwde Targa zijn.
                          Dus afgaande op je tekst die je hier neer schrijf is het een Kelly. 😉

.Punten waar ik zelf nog kan opletten is raamsteil op de voorruit wel de juiste is daar en twee uitvoeringen zijn van bevestiging cabrio dak-rottigheid benzine monstuk rottigheid binnenschemen -olie lekken-koppeling enz.
                            Zelf heb ik reeds een paar 911 gehad en heb toch een kleine ervaring opgedaan.

Het voordeel van tegenwoordig is dat de oldtimerkeuring identiek is aan de dagdagelijkse keuring op co meeting na.Hier in Kontich toch

Dat van die aankoopkeuring vind ik wel interresant om te weten.
                            Als ik goed begrijp en zie er teveel gebreken zouden we nog een keuring door derden laten uitvoeren.
                            Indien er nog zulke belangrijke tips zijn ,graag dan.

Misschien niet terzake maar in 1979 maakte men gaan cabrio’s, enkel vanaf 1982. :coolness:

wat is moeten en wat houdt 1 jaar garantie in 😳

1) een handelaar verkoopt vaak zogezegd in opdracht van een klant en maakt geen factuur vanuit zijn bedrijf maar stelt een particuliere verkoopovereenkomst op in naam van de laatste eigenaar. hij/zij maakt dan wel een factuur aan de vorige eigenaar voor het commissieloon om het boekhoudkundig en fiscaal sluitend/interessant te maken.

2) garantie heb je sowieso nooit op slijtage onderdelen; en als er binnen het jaar echt serieuze kosten komen aan motor of versnellingsbak, dan kan je er op rekenen dat er discussies zullen rijzen over het correct gebruik van de auto, … je kan zelf nog tal van drogredenen aanvullen. zo’n verkoper zal met alle mogelijke middelen verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid van zich af proberen afschuiven. een rechtsbijstandsverzekering is voor sommige dubieuze handelaren goedkoper dan garantie geven :sarcastisch

dus is het beter om alsnog wat centen aan een aankoopkeuring te spenderen, zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan over een paar dagen/weken.

Ik heb altijd gedacht dat een handelaar verplicht is garantie te geven maar zeker ben ik niet.
                                  In Opglabbeek, dan denk ik al dat ik weet waar. Het is de man waarvan er nog een identieke naamgenoot in het Ninovese toevallig ook in Porsches handelt.
                                  In Opglabbeek ben ik zelf nooit geweest dus daar kan ik ook weinig over vertellen, maar in Ninove zien ze mij niet meer terug!
                                  Mijn raad is om de wagen deftig te bekijken/controleren maar anderzijds zeg je het zelf al: het voorschot is betaald en in principe is de koop dan ook halvelings rond…

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.